Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Max Verstappen se poprvé veřejně vyjádřil ke spekulacím o možném přestupu do Mercedesu, které v posledních měsících výrazně rezonují motorsportovým světem. Čtyřnásobný mistr světa, který má platnou smlouvu s Red Bullem až do roku 2028, tak poprvé reagoval na otázky, jež dlouho zůstávaly bez přímé odpovědi.
Ačkoli je Verstappen stále pevně v kontraktu s Red Bullem, jeho budoucnost nemusí být tak jistá, jak se zdá. Podle některých zdrojů smlouva obsahuje výkonnostní klauzule, které by mohly vést k jejímu přehodnocení. To zároveň otevírá prostor pro možné změny, jež by mohly přinést zásadní přestup v paddocku. Mercedes a jeho týmový šéf Toto Wolff v minulosti otevřeně nepřímo naznačovali, že jednání s Verstappenem probíhají, což ještě více podněcuje spekulace.
Při rozhovoru pro Viaplay však Verstappen zvolil opatrný přístup, informuje RN365. „Nemusím k tomu moc dodávat,“ uvedl na adresu otázek o možném přesunu do Mercedesu. Zdůraznil, že čím více by o tom mluvil, tím více by to média rozebírala, což rozhodně nechce. „Svou budoucnost si určím sám,“ dodal 27letý Nizozemec s jasným signálem, že jakékoli rozhodnutí bude jeho osobní volbou.
Letos se Verstappenovi čím dál víc vzdaluje šance na pátý titul, protože McLaren si zatím buduje stále větší náskok v průběžném pořadí. Přesto Verstappen zdůraznil, že nejdůležitější budou nadcházející závody, zvlášť ta část sezony před létem, kdy by mělo být jasné, jak se bude letošní šampionát dál vyvíjet.
„Samozřejmě přijdou aktualizace, takže nemohu hned teď říct, jestli to bude úspěch nebo ne,“ uvedl. „Po letní přestávce by mělo být jasné, jak si stojíme po výkonové stránce.“ Přesto zůstal klidný a vyrovnaný. „Nemyslím si, že teď přemýšlím víc než loni nebo dřív. Jsem hodně v klidu a dělám si svou práci,“ zakončil své vyjádření.
Tento Verstappenův postoj ukazuje, že i přes bouřlivé spekulace v zákulisí si mistr světa zachovává chladnou hlavu a soustředí se na výkon na trati. Otázka, zda se někdy skutečně dočkáme jeho přesunu do Mercedesu, zůstává zatím otevřená a napínavá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.