Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lewis Hamilton unikl trestu poté, co byl předvolán ke sportovním komisařům kvůli bránění Alexandru Albonovi během druhého tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie. Albon situaci nejprve označil za „nebezpečnou“, když se v rychlém tempu blížil ke dvanácté zatáčce a Hamiltonova pozice ho zaskočila. Komisaři se případem zabývali po skončení tréninků.
Po vyslechnutí obou jezdců a důkladném prozkoumání dostupných dat dospěli čtyři komisaři k závěru, že není třeba uplatňovat žádné další kroky proti Hamiltonovi. „Komisaři vyslechli jezdce vozu 44 (Lewis Hamilton), jezdce vozu 23 (Alexander Albon), zástupce týmů a přezkoumali dostupná data, videozáznamy, telemetrii, týmovou komunikaci i záběry z kokpitu a zjistili, že vůz 44 zbytečně bránil vůz 23 během druhého tréninku v zatáčce 17,“ stojí v jejich prohlášení.
Klíčové pro rozhodnutí bylo, že podle pravidel dohodnutých s týmy se během volných tréninků penalizuje bránění pouze tehdy, pokud je situace skutečně nebezpečná. „Během slyšení jezdec vozu 23 uvedl, že měl své auto pod kontrolou po celou dobu a že i když byl bráněn, nepovažoval situaci za nebezpečnou,“ uvedli komisaři. Albon přiznal, že ačkoli byl při přiblížení k zatáčce 17 překvapen Hamiltonovou pozicí a musel mírně korigovat jízdu, zpětně incident nehodnotí jako ohrožení.
Hamilton skončil v tréninku třináctý, zatímco Albon obsadil solidní desáté místo, čímž si Williams připsal slibný start do víkendu, podtržený i pátým místem Albonova týmového kolegy Carlose Sainze. Incident se tak obešel bez následků, i když krátce po jeho odehrání to vypadalo jinak.
K celé situaci se po tréninku vyjádřil i šéf Williamsu James Vowles: „Na některých místech trati, hlavně mezi pátou a osmou zatáčkou, jste úplně slepí, auto je plně zatížené a moc toho v tu chvíli nemůžete udělat. Můžete maximálně zvednout nohu z plynu, ale brzdit už nejde. Nebyl to úmysl ze strany Ferrari, ale musíme být v takových případech důslednější, protože nechceme, aby došlo k nehodě,“ upozornil.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.