Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lewis Hamilton unikl trestu poté, co byl předvolán ke sportovním komisařům kvůli bránění Alexandru Albonovi během druhého tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie. Albon situaci nejprve označil za „nebezpečnou“, když se v rychlém tempu blížil ke dvanácté zatáčce a Hamiltonova pozice ho zaskočila. Komisaři se případem zabývali po skončení tréninků.
Po vyslechnutí obou jezdců a důkladném prozkoumání dostupných dat dospěli čtyři komisaři k závěru, že není třeba uplatňovat žádné další kroky proti Hamiltonovi. „Komisaři vyslechli jezdce vozu 44 (Lewis Hamilton), jezdce vozu 23 (Alexander Albon), zástupce týmů a přezkoumali dostupná data, videozáznamy, telemetrii, týmovou komunikaci i záběry z kokpitu a zjistili, že vůz 44 zbytečně bránil vůz 23 během druhého tréninku v zatáčce 17,“ stojí v jejich prohlášení.
Klíčové pro rozhodnutí bylo, že podle pravidel dohodnutých s týmy se během volných tréninků penalizuje bránění pouze tehdy, pokud je situace skutečně nebezpečná. „Během slyšení jezdec vozu 23 uvedl, že měl své auto pod kontrolou po celou dobu a že i když byl bráněn, nepovažoval situaci za nebezpečnou,“ uvedli komisaři. Albon přiznal, že ačkoli byl při přiblížení k zatáčce 17 překvapen Hamiltonovou pozicí a musel mírně korigovat jízdu, zpětně incident nehodnotí jako ohrožení.
Hamilton skončil v tréninku třináctý, zatímco Albon obsadil solidní desáté místo, čímž si Williams připsal slibný start do víkendu, podtržený i pátým místem Albonova týmového kolegy Carlose Sainze. Incident se tak obešel bez následků, i když krátce po jeho odehrání to vypadalo jinak.
K celé situaci se po tréninku vyjádřil i šéf Williamsu James Vowles: „Na některých místech trati, hlavně mezi pátou a osmou zatáčkou, jste úplně slepí, auto je plně zatížené a moc toho v tu chvíli nemůžete udělat. Můžete maximálně zvednout nohu z plynu, ale brzdit už nejde. Nebyl to úmysl ze strany Ferrari, ale musíme být v takových případech důslednější, protože nechceme, aby došlo k nehodě,“ upozornil.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.