Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lewis Hamilton unikl trestu poté, co byl předvolán ke sportovním komisařům kvůli bránění Alexandru Albonovi během druhého tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie. Albon situaci nejprve označil za „nebezpečnou“, když se v rychlém tempu blížil ke dvanácté zatáčce a Hamiltonova pozice ho zaskočila. Komisaři se případem zabývali po skončení tréninků.
Po vyslechnutí obou jezdců a důkladném prozkoumání dostupných dat dospěli čtyři komisaři k závěru, že není třeba uplatňovat žádné další kroky proti Hamiltonovi. „Komisaři vyslechli jezdce vozu 44 (Lewis Hamilton), jezdce vozu 23 (Alexander Albon), zástupce týmů a přezkoumali dostupná data, videozáznamy, telemetrii, týmovou komunikaci i záběry z kokpitu a zjistili, že vůz 44 zbytečně bránil vůz 23 během druhého tréninku v zatáčce 17,“ stojí v jejich prohlášení.
Klíčové pro rozhodnutí bylo, že podle pravidel dohodnutých s týmy se během volných tréninků penalizuje bránění pouze tehdy, pokud je situace skutečně nebezpečná. „Během slyšení jezdec vozu 23 uvedl, že měl své auto pod kontrolou po celou dobu a že i když byl bráněn, nepovažoval situaci za nebezpečnou,“ uvedli komisaři. Albon přiznal, že ačkoli byl při přiblížení k zatáčce 17 překvapen Hamiltonovou pozicí a musel mírně korigovat jízdu, zpětně incident nehodnotí jako ohrožení.
Hamilton skončil v tréninku třináctý, zatímco Albon obsadil solidní desáté místo, čímž si Williams připsal slibný start do víkendu, podtržený i pátým místem Albonova týmového kolegy Carlose Sainze. Incident se tak obešel bez následků, i když krátce po jeho odehrání to vypadalo jinak.
K celé situaci se po tréninku vyjádřil i šéf Williamsu James Vowles: „Na některých místech trati, hlavně mezi pátou a osmou zatáčkou, jste úplně slepí, auto je plně zatížené a moc toho v tu chvíli nemůžete udělat. Můžete maximálně zvednout nohu z plynu, ale brzdit už nejde. Nebyl to úmysl ze strany Ferrari, ale musíme být v takových případech důslednější, protože nechceme, aby došlo k nehodě,“ upozornil.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.