Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lewis Hamilton unikl trestu poté, co byl předvolán ke sportovním komisařům kvůli bránění Alexandru Albonovi během druhého tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie. Albon situaci nejprve označil za „nebezpečnou“, když se v rychlém tempu blížil ke dvanácté zatáčce a Hamiltonova pozice ho zaskočila. Komisaři se případem zabývali po skončení tréninků.
Po vyslechnutí obou jezdců a důkladném prozkoumání dostupných dat dospěli čtyři komisaři k závěru, že není třeba uplatňovat žádné další kroky proti Hamiltonovi. „Komisaři vyslechli jezdce vozu 44 (Lewis Hamilton), jezdce vozu 23 (Alexander Albon), zástupce týmů a přezkoumali dostupná data, videozáznamy, telemetrii, týmovou komunikaci i záběry z kokpitu a zjistili, že vůz 44 zbytečně bránil vůz 23 během druhého tréninku v zatáčce 17,“ stojí v jejich prohlášení.
Klíčové pro rozhodnutí bylo, že podle pravidel dohodnutých s týmy se během volných tréninků penalizuje bránění pouze tehdy, pokud je situace skutečně nebezpečná. „Během slyšení jezdec vozu 23 uvedl, že měl své auto pod kontrolou po celou dobu a že i když byl bráněn, nepovažoval situaci za nebezpečnou,“ uvedli komisaři. Albon přiznal, že ačkoli byl při přiblížení k zatáčce 17 překvapen Hamiltonovou pozicí a musel mírně korigovat jízdu, zpětně incident nehodnotí jako ohrožení.
Hamilton skončil v tréninku třináctý, zatímco Albon obsadil solidní desáté místo, čímž si Williams připsal slibný start do víkendu, podtržený i pátým místem Albonova týmového kolegy Carlose Sainze. Incident se tak obešel bez následků, i když krátce po jeho odehrání to vypadalo jinak.
K celé situaci se po tréninku vyjádřil i šéf Williamsu James Vowles: „Na některých místech trati, hlavně mezi pátou a osmou zatáčkou, jste úplně slepí, auto je plně zatížené a moc toho v tu chvíli nemůžete udělat. Můžete maximálně zvednout nohu z plynu, ale brzdit už nejde. Nebyl to úmysl ze strany Ferrari, ale musíme být v takových případech důslednější, protože nechceme, aby došlo k nehodě,“ upozornil.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.