George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
George Russell má podle experta Martina Brundla důvod být nervózní. Jeho smlouva s Mercedesem končí na konci sezony a zatímco šéf týmu Toto Wolff tvrdí, že nová dohoda je jen otázkou času, zatím nic podepsáno není. Do toho sílí spekulace, že by Max Verstappen mohl opustit Red Bull a zamířit právě do Mercedesu.
Podle Brundla může Russellovu nejistotu zhoršovat fakt, že Wolff má o Verstappena dlouhodobý zájem. A právě kvůli napětí uvnitř Red Bullu, kam sahá i vleklá mocenská krize mezi vedením a Verstappenovým táborem, se spekulace o změně týmu pro čtyřnásobného mistra světa nezdají být jen výplodem bulvárních titulků.
Verstappen má s Red Bullem smlouvu do konce roku 2028, ale obsahuje výstupní klauzuli: pokud nebude do léta 2025 mezi prvními třemi v šampionátu, může tým opustit s platností od roku 2026. Aktuálně je třetí – pouhých devět bodů před Russellem. Situace je tedy napjatá nejen z pohledu týmové politiky, ale i bodového zisku.
„George Russell je podle mě nervózní a začíná se rozhlížet,“ řekl Brundle pro Sky Sports F1. „Není kouře bez ohně – a pokud mluvíme o roce 2026, čeká nás největší technická změna v historii F1. V takovém přelomovém období by Mercedes mohl být pro Verstappena logickým cílem.“
Brundle navíc dodal, že cítí, že se něco děje. Verstappen sám se jasně nezavázal k setrvání v Red Bullu, a i když tým ujišťuje, že s ním počítá, nejistota kolem budoucnosti trvá. A právě v této nejistotě může Russell vidět hrozbu pro své místo – navzdory tomu, že je v aktuální sezoně nejbližším Verstappenovým rivalem.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.