George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
George Russell má podle experta Martina Brundla důvod být nervózní. Jeho smlouva s Mercedesem končí na konci sezony a zatímco šéf týmu Toto Wolff tvrdí, že nová dohoda je jen otázkou času, zatím nic podepsáno není. Do toho sílí spekulace, že by Max Verstappen mohl opustit Red Bull a zamířit právě do Mercedesu.
Podle Brundla může Russellovu nejistotu zhoršovat fakt, že Wolff má o Verstappena dlouhodobý zájem. A právě kvůli napětí uvnitř Red Bullu, kam sahá i vleklá mocenská krize mezi vedením a Verstappenovým táborem, se spekulace o změně týmu pro čtyřnásobného mistra světa nezdají být jen výplodem bulvárních titulků.
Verstappen má s Red Bullem smlouvu do konce roku 2028, ale obsahuje výstupní klauzuli: pokud nebude do léta 2025 mezi prvními třemi v šampionátu, může tým opustit s platností od roku 2026. Aktuálně je třetí – pouhých devět bodů před Russellem. Situace je tedy napjatá nejen z pohledu týmové politiky, ale i bodového zisku.
„George Russell je podle mě nervózní a začíná se rozhlížet,“ řekl Brundle pro Sky Sports F1. „Není kouře bez ohně – a pokud mluvíme o roce 2026, čeká nás největší technická změna v historii F1. V takovém přelomovém období by Mercedes mohl být pro Verstappena logickým cílem.“
Brundle navíc dodal, že cítí, že se něco děje. Verstappen sám se jasně nezavázal k setrvání v Red Bullu, a i když tým ujišťuje, že s ním počítá, nejistota kolem budoucnosti trvá. A právě v této nejistotě může Russell vidět hrozbu pro své místo – navzdory tomu, že je v aktuální sezoně nejbližším Verstappenovým rivalem.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.