Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Rakouská Grand Prix byla pro Yukiho Tsunodu dosud nejhorším závodem ve Formuli 1 a pro Red Bull znamenala velkou ztrátu. „Hrůza,“ označil situaci Christian Horner, šéf týmu. Přesto Tsunoda zůstal po závodě naprosto zmatený a bez jasného vysvětlení, co přesně vedlo k jeho katastrofálnímu výkonu.
Japonský jezdec dojel na 16. místě, tedy jako poslední z těch, kdo závod dokončili. Hlavním problémem podle něj byla velká degradace pneumatik. „Pneumatiky mi na trati doslova taje pod rukama,“ popisoval Tsunoda, který cítil výrazný rozdíl v rychlosti oproti tomu, kde by podle sebe měl být. I když tým nezjistil žádné vážné technické závady, Tsunoda nedokázal vysvětlit, proč jeho výkon tak výrazně klesl, informuje The Race.
Během závodu měl Tsunoda také několik kolizí – nejdříve se srazil s Lancem Strollem a později i s Francem Colapintem. Tyto incidenty vedly k nutné výměně předního křídla a k penalizaci. Přesto podle týmu tyto problémy nevysvětlují, proč byl jeho závodní tempo tak špatné.
Tsunoda se snažil po závodě analyzovat situaci před novináři a přiznal, že auto mu v prvních kolech připadalo výborné, ale postupně docházelo k rapidnímu poklesu přilnavosti. „Zkoušel jsem různé věci, ale nic nefungovalo,“ řekl otevřeně. To, že se jeho výkon zhoršoval i při jízdě v čistém vzduchu bez soupeřů, naznačuje, že problém nebyl jen v jízdě v „špinavém“ vzduchu za jinými monoposty.
Jeho tempo bylo výrazně pomalejší než u jezdců ze středu pole, jako byli Esteban Ocon nebo Nico Hülkenberg, které by měl Red Bull jasně porážet. Dokonce i jeho týmový kolega Max Verstappen, jehož závod skončil dříve, měl podle Tsunody mnohem lepší rychlost. Tento výkon na Red Bull Ringu tak působí neobvykle a znepokojivě.
Na otázku, jestli už během pátečních tréninků bylo něco poznat, Tsunoda uvedl, že jeho závodní tempo sice postupně zlepšuje, ale stále zaostává. Přiznal, že přesně neví, proč mu pneumatiky tak rychle degradují a proč ztrácí tolik přilnavosti.
Christian Horner potvrdil, že tým je k Tsunodovi trpělivý a snaží se mu pomoci najít ztracenou výkonnost. Zároveň ale zdůraznil velký rozdíl v rychlosti mezi Tsunodou a Verstappenem, což ukazuje, že bude potřeba situaci podrobněji analyzovat a případně přehodnotit přístup k jezdcovu rozvoji.
Sezona se neúprosně blíží k dalšímu závodu v Silverstone a Tsunoda si je vědom, že musí rychle najít řešení, aby nepropadl ještě hlouběji. „Nevím, jestli dělám něco zásadně špatně, ale propast mezi tím, kde teď jsem, a kde bych měl být, je obrovská,“ uzavřel japonský pilot s tím, že musí s týmem najít odpovědi co nejdříve, pokud chce jeho kariéra u Red Bullu přežít.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.