Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Zak Brown, šéf McLarenu, se ohlédl za obdobím, kdy se Formule 1 snažila prosadit v USA, ale její popularita byla omezená. Podle něj šlo o kombinaci několika zásadních faktorů, které bránily růstu, a to jak organizačních, tak i kulturních. Připomněl, že situace se zásadně změnila až po vstupu Liberty Media a s nástupem fenoménu seriálu Drive to Survive na Netflixu, který sportu otevřel dveře k novému publiku.
Jedním z hlavních problémů byla absence stálého závodu na severoamerickém kontinentu. „Takové tři hlavní důvody, proč jsme nebyli v Severní Americe populární,“ vysvětloval Brown v podcastu How Leaders Lead With David Novak. „Začíná to už v 70. letech – byli jsme v Long Beach, pak ve Watkins Glen, pak v Dallasu, potom dva roky na parkovišti v Las Vegas, následoval Phoenix.“ Připomněl také, že po těchto epizodách následovaly roky, kdy F1 v regionu zcela chyběla, což podle něj z hlediska budování fanouškovské základny znamenalo katastrofu.
Když se šampionát vrátil do Indianapolis, přišla další rána – nechvalně proslulý „Tyregate“. „Nevyrobili jsme tehdy dobré závodní představení. A pak jsme znovu zmizeli,“ dodal Brown. Podle něj je nemožné, aby si sport v USA získal trvalou popularitu, pokud nemá stabilní místo a datum konání. Právě zavedení Velké ceny USA v Austinu v roce 2012 označil za zásadní obrat.
Další problém podle Browna spočíval v samotné povaze Formule 1, která působila nedostupně. „Byli jsme sport, který byl velmi exkluzivní, nebo se tak aspoň jevil, a nebyl moc inkluzivní,“ řekl. Přístup „koukej, ale nedotýkej se“ odrazoval nové fanoušky a bránil hlubšímu propojení s publikem. Teprve Liberty Media podle něj pochopila, že moderní sport se musí aktivně zapojovat do dialogu s diváky, podobně jako to dělají NBA, NFL nebo Premier League.
K tomu výrazně přispěl i dokumentární seriál Netflixu, který divákům umožnil „nahlédnout za oponu“. „Když Liberty koupila sport a Netflix přišel s možností ukázat zákulisí, lidé si řekli: ‘Tohle je úžasné, nikdy jsem to takhle neviděl, nikdy jsem nebyl tak blízko,’“ popsal Brown. Tento krok podle něj přinesl zásadní proměnu v tom, jak fanoušci vnímají Formuli 1 – z uzavřeného světa se stal atraktivní a otevřený produkt.
Dnes má Spojené státy na kalendáři hned tři závody – v Austinu, Miami a Las Vegas. „Postupně jsme přešli z toho, že jsme tady nebyli a byli exkluzivní, k tomu, že jsme tady, jsme inkluzivní a soustředíme se na zapojení fanoušků,“ zdůraznil Brown. Dodal, že F1 si konečně uvědomila, že sport je také formou zábavy: „Pokud si koupíte lístek na film, závod, baseballový zápas, koncert nebo ohňostroj, jdete se bavit. A myslím, že fanoušci na to teď reagují správným způsobem.“
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.