Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Max Verstappen se v posledních letech stal nepochybnou ikonou týmu Red Bull. Od roku 2019 získal úctyhodných 60 vítězství ve Velkých cenách a čtyři mistrovské tituly, což výrazně převyšuje úspěchy jeho pěti týmových kolegů, kteří mezi sebou mají jen pět vítězství a žádný titul. Verstappenovo dominování v rámci týmu podtrhuje jeho výjimečnou schopnost adaptace a výkonů na nejvyšší úrovni.
Navzdory tomu, že Verstappen sbírá trofeje jeden za druhým, jeho týmoví kolegové často zaostávají a někteří dokonce skončili po sérii neúspěchů ve formuli 1. Jediným výjimkou, který dokázal přidat vítězství k týmovému kontu, je Sergio Pérez. Tato situace vedla k mnoha spekulacím, že vozy Red Bullu jsou speciálně navrhovány tak, aby vyhovovaly unikátnímu jezdeckému stylu Verstappena.
Alex Albon, bývalý jezdec Red Bullu, popsal Verstappenův styl jako extrémně ostrý, zejména co se týče přední části vozu. Přirovnal jej k situaci, kdy je v počítačové hře maximálně zvýšená citlivost myši, což vede k rychlým, téměř trhavým pohybům – podobně je to i s řízením auta, které vyžaduje velkou přesnost a zároveň vytváří napětí. Přesto tým tuto teorii popírá. Technický ředitel Pierre Wache trvá na tom, že jediným cílem bylo postavit co nejrychlejší vůz, který může být nastaven různými způsoby.
Verstappen sám však přiznává, že RB21 není vůz přesně podle jeho představ. „Jen se přizpůsobuji tomu, co mám. Není to to, co bych si přál, ale prostě to je,“ řekl v rozhovoru pro Ford Performance. I když by rád viděl na autě jiné komponenty, dokáže vůz maximálně využít a přizpůsobit se mu lépe než ostatní.
Svou snahu nedělá kvůli tomu, aby ohromil diváky, ale protože chce být nejlepší sám pro sebe. „Jsem perfekcionista, nikdy to není dost dobré,“ vysvětlil Verstappen a dodal, že si jen málokdy dokáže říct, že odvedl opravdu perfektní práci. Mezi ty výjimečné okamžiky patří jeho kvalifikační jízda v Jeddahu v roce 2024, kdy si byl vědom, že svůj nejlepší čas již nepřekoná.
Verstappenova schopnost adaptace a neustálé hledání dokonalosti tak stále drží Red Bull na špici formule 1, i když týmový vůz není zcela podle jeho ideální představy. Jeho dominanci však potvrzují nejen statistiky, ale i jeho neustálá snaha posouvat své limity.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.