Charles Leclerc sice ovládl domácí Velkou cenu Monaka 2024 z pole position, ale Ferrari čelí technickému problému, který podle expertů zůstává nevyjasněný a může ohrozit ambice nejen v letošní sezóně, ale i plány s Lewisem Hamiltonem pro rok 2025.
Formule 1 vstupuje do druhé etapy sezóny 2025. O víkendu zamíří kolotoč Velkých cen do ulic Monaka, kam dorazí jezdci Ferrari s rozporuplnými pocity z uplynulé Velké ceny Emilia Romagna.
Lewis Hamilton si v Imole připsal svůj dosud nejlepší výsledek od přestupu do Ferrari – po startu z dvanácté pozice dokázal dojet na čtvrtém místě. Pomohlo mu k tomu i strategické rozhodnutí během závěrečného výjezdu safety caru, kdy jako jeden z mála zamířil do boxů pro čerstvé pneumatiky a následně výrazně stáhl ztrátu na Oscara Piastriho.
Naopak Charles Leclerc, který do závodu startoval hned za Hamiltonem z jedenácté příčky, tentokrát takticky ztratil. Během safety caru zůstal na trati, což ho stálo pozice – nakonec se propadl na šesté místo. I přesto si monacký jezdec udržel třetí příčku v celkovém hodnocení šampionátu, s náskokem pouhých 1,4 sekundy právě na Piastriho.
Oba jezdci Ferrari přitom čelili potížím už v sobotu, kdy se v kvalifikaci nedostali do závěrečné části Q3. I přes tyto komplikace si stáj z Maranella odváží z Itálie důležité body a optimismus před domácí Grand Prix Charlese Leclerca, která je na programu již tento víkend.
V roce 2025 však italský tým spoléhá na osvědčenou, nikoliv inovativní cestu: použije zadní křídlo z loňského vítězného vozu, aby snížil náklady spojené s vývojem nového designu s vysokým přítlakem.
Podle Auto Motor und Sport ale Ferrari čelí závažnějším problémům, které vyvstaly už při Velké ceně Miami a znovu se projevily v Imole. "Inženýři v Maranellu nemají odpovědi," cituje německý odborný magazín, podle kterého zůstává záhadou, proč monopost SF-25 funguje lépe s použitými pneumatikami než s novými.
Tato neobvyklá degradace výkonu omezuje možnosti Charlese Leclerca i Lewise Hamiltona – zejména v kvalifikaci, kde nejsou schopni z nových sad Pirelli vytěžit maximum. Výsledkem jsou slabé startovní pozice, které nutí oba jezdce k heroickým výkonům v závodě. V Imole to znamenalo 4. místo pro Hamiltona po startu ze 12. pozice, Leclerc dojel šestý z 11. místa.
V Monaku, kde je předjíždění extrémně obtížné, by však podobné scénáře mohly ambice Ferrari definitivně pohřbít. Problémy se naplno projevily už v Miami, kde se Leclerc a Hamilton kvalifikovali až jako osmý a dvanáctý.
Leclerc loni na domácí trati startoval z pole position a poprvé v kariéře si dojel pro vítězství před domácím publikem. Letos však Ferrari mluví o útlumu ambicí. V Maranellu vládne podle Auto Motor und Sport „deflační nálada“ a víra v možnost titulového zisku prakticky zmizela.
Před Grand Prix Monaka jsou Leclerc a Hamilton v celkovém pořadí až na páté a šesté příčce, se ztrátou 85, respektive 94 bodů na lídra šampionátu Oscara Piastriho z McLarenu. Letos navíc závod v Monaku přinese novinku v podobě dvou povinných zastávek v boxech, což může s taktikou výrazně zamíchat – avšak pouze za předpokladu, že Ferrari dokáže své záhadné problémy alespoň částečně vyřešit.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.