Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Andrea Kimi Antonelli musel ze svého prvního závodu Formule 1 na domácím okruhu odstoupit kvůli poruše plynového pedálu svého Mercedesu. Italský jezdec odstavil vůz ve 46. kole, když se pohyboval na osmém místě po výrazném posunu z třinácté pozice na startu.
„Po dvou nebo třech kolech po virtuálním safety caru začal být problém s plynem… a bohužel pak úplně přestal fungovat.“ Řekl a později dodal: „Ztrácel jsem výkon a někdy senzor bláznil. Je to škoda, ale takové věci se stávají. Bez problému by tempo bylo určitě lepší.“
„Musím ještě pracovat na své jízdě, zjistit, kde se můžu zlepšit, a také zlepšit závodní tempo hlavně při vysokých teplotách. Myslím, že když je chladno, tempo je opravdu dobré, mnohem lepší, a také se mi snáze ovládají pneumatiky. S teplem je to pro mě stále náročnější,“ dodal.
Během víkendu byl Antonelli obklopen fanoušky, kteří svého krajana v F1 srdečně vítali. Ve čtvrtek mladý Ital dokonce pozval do paddocku celou svoji třídu. Osmnáctiletý jezdec, který vyrůstal v nedaleké Bologni, ale přiznal, že ho veškerá pozornost dost zaskočila.
„Asi to byl nejhorší víkend z hlediska výkonu. Pokusím se dobře zotavit a v Monaku se vrátit silnější,“ uvedl. „Podpora fanoušků je pro mě naprosto úžasná. Myslím, že jsem ale nezvládl energii správně, což určitě ovlivnilo můj výkon na trati. Byla to ale dobrá lekce, protože jsem to opravdu cítil.“
„Nebyl jsem tak uvolněný, byl jsem trochu napjatý při jízdě. Takže před dalším domácím závodem to byla pro mě opravdu dobrá zkušenost.“
„Samozřejmě tempo ještě není tam, kde chceme být, ale nejpozitivnější věc byl podporující dav fanoušků. Bylo to neuvěřitelné. Podporu jsem cítil i v těch nejtěžších chvílích.“
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.