Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Andrea Kimi Antonelli musel ze svého prvního závodu Formule 1 na domácím okruhu odstoupit kvůli poruše plynového pedálu svého Mercedesu. Italský jezdec odstavil vůz ve 46. kole, když se pohyboval na osmém místě po výrazném posunu z třinácté pozice na startu.
„Po dvou nebo třech kolech po virtuálním safety caru začal být problém s plynem… a bohužel pak úplně přestal fungovat.“ Řekl a později dodal: „Ztrácel jsem výkon a někdy senzor bláznil. Je to škoda, ale takové věci se stávají. Bez problému by tempo bylo určitě lepší.“
„Musím ještě pracovat na své jízdě, zjistit, kde se můžu zlepšit, a také zlepšit závodní tempo hlavně při vysokých teplotách. Myslím, že když je chladno, tempo je opravdu dobré, mnohem lepší, a také se mi snáze ovládají pneumatiky. S teplem je to pro mě stále náročnější,“ dodal.
Během víkendu byl Antonelli obklopen fanoušky, kteří svého krajana v F1 srdečně vítali. Ve čtvrtek mladý Ital dokonce pozval do paddocku celou svoji třídu. Osmnáctiletý jezdec, který vyrůstal v nedaleké Bologni, ale přiznal, že ho veškerá pozornost dost zaskočila.
„Asi to byl nejhorší víkend z hlediska výkonu. Pokusím se dobře zotavit a v Monaku se vrátit silnější,“ uvedl. „Podpora fanoušků je pro mě naprosto úžasná. Myslím, že jsem ale nezvládl energii správně, což určitě ovlivnilo můj výkon na trati. Byla to ale dobrá lekce, protože jsem to opravdu cítil.“
„Nebyl jsem tak uvolněný, byl jsem trochu napjatý při jízdě. Takže před dalším domácím závodem to byla pro mě opravdu dobrá zkušenost.“
„Samozřejmě tempo ještě není tam, kde chceme být, ale nejpozitivnější věc byl podporující dav fanoušků. Bylo to neuvěřitelné. Podporu jsem cítil i v těch nejtěžších chvílích.“
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.