Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Yuki Tsunoda zažívá další těžké chvíle v turbulentní sezóně 2025. Kvalifikace na Velkou cenu Rakouska pro něj skončila už v Q1, a japonský jezdec se tak postaví na start až z 18. místa. Přestože před víkendem vyjadřoval optimismus a cítil se připravený bojovat o Q3, znovu ho zradilo chování monopostu RB21, který je podle jeho slov extrémně náročný na ovládání.
Rozladění bylo patrné hned po vystoupení z vozu. „První jízda byla velmi dobrá, ale při druhém pokusu se vše změnilo. Balanc byl úplně jiný, vůbec jsem s tím nedokázal pracovat,“ vysvětlil frustrovaný Tsunoda. Když byl dotázán, kde konkrétně cítil problém, odpověděl bez okolků: „Všude.“
Tsunodova forma upadla od chvíle, kdy byl povolán do hlavního týmu Red Bullu po solidním úvodu sezóny v barvách Racing Bulls. RB21 je pověstný svou úzkou provozní zónou, a i sám Max Verstappen přiznal, že měl v kvalifikaci problémy, což podtrhuje náročnost vozu. Není tedy překvapením, že méně zkušený Tsunoda s ním zatím nedokáže najít optimální soulad.
„Myslím, že ještě nejsem na úrovni, kdy bych zvládl takové změny během kola. To, co jsem byl schopný zvládat v Racing Bulls, mi tady zatím nejde,“ přiznal jezdec. Přesto si stojí za tím, že jde správným směrem, a doufá, že se pokrok brzy projeví i ve výsledcích.
Do závodu půjde s omezenými možnostmi strategie. Zvažuje se i zásadní úprava nastavení vozu, která by znamenala start z boxů. „Už mě unavuje začínat z 18. nebo 19. místa. Je to opravdu frustrující,“ posteskl si. „Ale věřím, že závodní tempo máme silné. Bude to těžké, špinavý vzduch dělá své, ale udělám maximum pro to, abych získal body.“
Přestože kvalifikace je letos pro Tsunodu opakovaným kamenem úrazu, naději pro závodní část víkendu stále neztrácí.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.