Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Yuki Tsunoda zažívá další těžké chvíle v turbulentní sezóně 2025. Kvalifikace na Velkou cenu Rakouska pro něj skončila už v Q1, a japonský jezdec se tak postaví na start až z 18. místa. Přestože před víkendem vyjadřoval optimismus a cítil se připravený bojovat o Q3, znovu ho zradilo chování monopostu RB21, který je podle jeho slov extrémně náročný na ovládání.
Rozladění bylo patrné hned po vystoupení z vozu. „První jízda byla velmi dobrá, ale při druhém pokusu se vše změnilo. Balanc byl úplně jiný, vůbec jsem s tím nedokázal pracovat,“ vysvětlil frustrovaný Tsunoda. Když byl dotázán, kde konkrétně cítil problém, odpověděl bez okolků: „Všude.“
Tsunodova forma upadla od chvíle, kdy byl povolán do hlavního týmu Red Bullu po solidním úvodu sezóny v barvách Racing Bulls. RB21 je pověstný svou úzkou provozní zónou, a i sám Max Verstappen přiznal, že měl v kvalifikaci problémy, což podtrhuje náročnost vozu. Není tedy překvapením, že méně zkušený Tsunoda s ním zatím nedokáže najít optimální soulad.
„Myslím, že ještě nejsem na úrovni, kdy bych zvládl takové změny během kola. To, co jsem byl schopný zvládat v Racing Bulls, mi tady zatím nejde,“ přiznal jezdec. Přesto si stojí za tím, že jde správným směrem, a doufá, že se pokrok brzy projeví i ve výsledcích.
Do závodu půjde s omezenými možnostmi strategie. Zvažuje se i zásadní úprava nastavení vozu, která by znamenala start z boxů. „Už mě unavuje začínat z 18. nebo 19. místa. Je to opravdu frustrující,“ posteskl si. „Ale věřím, že závodní tempo máme silné. Bude to těžké, špinavý vzduch dělá své, ale udělám maximum pro to, abych získal body.“
Přestože kvalifikace je letos pro Tsunodu opakovaným kamenem úrazu, naději pro závodní část víkendu stále neztrácí.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.