Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Yuki Tsunoda zažívá další těžké chvíle v turbulentní sezóně 2025. Kvalifikace na Velkou cenu Rakouska pro něj skončila už v Q1, a japonský jezdec se tak postaví na start až z 18. místa. Přestože před víkendem vyjadřoval optimismus a cítil se připravený bojovat o Q3, znovu ho zradilo chování monopostu RB21, který je podle jeho slov extrémně náročný na ovládání.
Rozladění bylo patrné hned po vystoupení z vozu. „První jízda byla velmi dobrá, ale při druhém pokusu se vše změnilo. Balanc byl úplně jiný, vůbec jsem s tím nedokázal pracovat,“ vysvětlil frustrovaný Tsunoda. Když byl dotázán, kde konkrétně cítil problém, odpověděl bez okolků: „Všude.“
Tsunodova forma upadla od chvíle, kdy byl povolán do hlavního týmu Red Bullu po solidním úvodu sezóny v barvách Racing Bulls. RB21 je pověstný svou úzkou provozní zónou, a i sám Max Verstappen přiznal, že měl v kvalifikaci problémy, což podtrhuje náročnost vozu. Není tedy překvapením, že méně zkušený Tsunoda s ním zatím nedokáže najít optimální soulad.
„Myslím, že ještě nejsem na úrovni, kdy bych zvládl takové změny během kola. To, co jsem byl schopný zvládat v Racing Bulls, mi tady zatím nejde,“ přiznal jezdec. Přesto si stojí za tím, že jde správným směrem, a doufá, že se pokrok brzy projeví i ve výsledcích.
Do závodu půjde s omezenými možnostmi strategie. Zvažuje se i zásadní úprava nastavení vozu, která by znamenala start z boxů. „Už mě unavuje začínat z 18. nebo 19. místa. Je to opravdu frustrující,“ posteskl si. „Ale věřím, že závodní tempo máme silné. Bude to těžké, špinavý vzduch dělá své, ale udělám maximum pro to, abych získal body.“
Přestože kvalifikace je letos pro Tsunodu opakovaným kamenem úrazu, naději pro závodní část víkendu stále neztrácí.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.