Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Yuki Tsunoda zažívá další těžké chvíle v turbulentní sezóně 2025. Kvalifikace na Velkou cenu Rakouska pro něj skončila už v Q1, a japonský jezdec se tak postaví na start až z 18. místa. Přestože před víkendem vyjadřoval optimismus a cítil se připravený bojovat o Q3, znovu ho zradilo chování monopostu RB21, který je podle jeho slov extrémně náročný na ovládání.
Rozladění bylo patrné hned po vystoupení z vozu. „První jízda byla velmi dobrá, ale při druhém pokusu se vše změnilo. Balanc byl úplně jiný, vůbec jsem s tím nedokázal pracovat,“ vysvětlil frustrovaný Tsunoda. Když byl dotázán, kde konkrétně cítil problém, odpověděl bez okolků: „Všude.“
Tsunodova forma upadla od chvíle, kdy byl povolán do hlavního týmu Red Bullu po solidním úvodu sezóny v barvách Racing Bulls. RB21 je pověstný svou úzkou provozní zónou, a i sám Max Verstappen přiznal, že měl v kvalifikaci problémy, což podtrhuje náročnost vozu. Není tedy překvapením, že méně zkušený Tsunoda s ním zatím nedokáže najít optimální soulad.
„Myslím, že ještě nejsem na úrovni, kdy bych zvládl takové změny během kola. To, co jsem byl schopný zvládat v Racing Bulls, mi tady zatím nejde,“ přiznal jezdec. Přesto si stojí za tím, že jde správným směrem, a doufá, že se pokrok brzy projeví i ve výsledcích.
Do závodu půjde s omezenými možnostmi strategie. Zvažuje se i zásadní úprava nastavení vozu, která by znamenala start z boxů. „Už mě unavuje začínat z 18. nebo 19. místa. Je to opravdu frustrující,“ posteskl si. „Ale věřím, že závodní tempo máme silné. Bude to těžké, špinavý vzduch dělá své, ale udělám maximum pro to, abych získal body.“
Přestože kvalifikace je letos pro Tsunodu opakovaným kamenem úrazu, naději pro závodní část víkendu stále neztrácí.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.