Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Šéf Ferrari Fred Vasseur otevřeně přiznal, že on i Lewis Hamilton možná podcenili, jak náročný bude pro britského jezdce přechod do týmu z Maranella na startu sezony. Po dvanácti letech strávených u Mercedesu čelil Hamilton zcela nové výzvě, která nespočívala jen ve změně vozu, ale také v úplně odlišném prostředí, kultuře týmu a technických podmínkách.
Vasseur vysvětlil, že Hamilton strávil téměř 20 let ve stejném prostředí – deset let v McLarenu a dalších deset u Mercedesu. „Byla to pro něj obrovská změna, pokud jde o kulturu, software, auto i každodenní záležitosti,“ uvedl Vasseur pro Motorsport.com. Podle něj si ani on, ani Hamilton úplně neuvědomili rozsah této výzvy.
Přestože Hamilton zažil několik pozitivních momentů, jako vítězství ve sprintu v Číně nebo čtvrtá místa v Emilia Romagna, Rakousku a Británii, celkově se mu zatím nedaří držet krok se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem. To v něm vyvolalo frustraci, kterou dal najevo zejména během závodu v Maďarsku před letní přestávkou.
Na tiskové konferenci po GP Maďarska Hamilton otevřeně prohlásil, že se momentálně cítí „k ničemu“ a naznačil, že Ferrari by možná mělo zvážit i jinou jezdeckou volbu. „Když máte takový pocit, tak ho máte. V pozadí se děje hodně věcí, které nejsou ideální,“ uvedl Hamilton při vysvětlování svých slov.
Navzdory této kritice však Hamilton v rámci týmového debriefu zdůraznil, že nyní potřebuje čas na zotavení a restart během letní přestávky. „Byl to náročný víkend, ale jsem vděčný za úsilí celého týmu. Teď přijde pauza, kterou využiji k dobití sil a chci se vrátit silnější. Nejsem tam, kde bych chtěl být, ale zápas ještě nekončí – nezatracujte mě,“ dodal odhodlaně.
Ferrari i Hamilton tak stojí před nelehkým úkolem najít společnou řeč a způsob, jak co nejrychleji překonat adaptaci na nové prostředí, aby tým mohl opět konkurovat nejlepším. Vasseurova upřímnost zároveň ukazuje, jak složité je přecházet mezi špičkovými týmy a jak moc záleží na schopnosti jezdce a celého týmu rychle se přizpůsobit.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.