Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Charles Leclerc dal v jasně formulovaném stanovisku najevo, že pro Ferrari má v závěrečné fázi letošní sezony větší význam boj o druhé místo v Poháru konstruktérů než snaha získat více času ve větrném tunelu pro rok 2026. „Jsem si dost jistý, že je lepší skončit druhý než třetí,“ řekl během tiskové konference před Velkou cenou Maďarska, kde zároveň zdůraznil, že samotný tým při závodění na trať nepřichází s kalkulacemi, kolik hodin v aerodynamickém tunelu si zajistí.
Systém přidělování času ve větrném tunelu se v F1 používá od roku 2021 v rámci úsporných opatření spojených s platovým stropem. Funguje na jednoduchém principu – čím výše tým skončí v šampionátu konstruktérů, tím méně hodin pro vývoj vozu v následujícím roce má k dispozici. Z pohledu dlouhodobé strategie by proto nižší umístění mohlo přinést technickou výhodu, ovšem Leclerc má jasno, že sportovní výsledky na trati mají přednost.
Ferrari se aktuálně nachází na druhém místě průběžného pořadí s 260 body. McLaren s 559 body drží jasné vedení a zdá se být mimo dosah, zatímco Mercedes (236 bodů) a Red Bull (194 bodů) tvoří reálné soupeře týmu z Maranella v bitvě o druhou příčku. „Chceme cílit co nejvýše, druhé místo je jedním z našich cílů, ale tím hlavním je vrátit se k vítězstvím co nejdříve,“ dodal Leclerc s tím, že se Ferrari přizpůsobí jakémukoli množství testovacích hodin, které mu pro příští rok připadnou.
Pilot z Monaka zdůraznil, že boj o pozice nebude jediným měřítkem úspěchu. Klíčové pro něj je, aby Ferrari dokázalo znovu vyhrávat závody. „Ať skončíme kdekoliv, budeme z toho vycházet a pracovat s tím, co budeme mít,“ uvedl.
Když došla řeč na zbytek sezony, Leclerc realisticky přiznal, že nevidí okruh, kde by Ferrari mělo papírově převahu nad McLarenem. „Nemyslím si, že teď existuje trať, kde bychom byli silnější než McLaren. Ten má letos nejkonzistentnější vůz,“ řekl.
Red Bull a Mercedes podle něj vykazují výkonnostní výkyvy, podobně jako samotné Ferrari, ale McLaren drží stabilně špičku. „Zatím není trať, kam bych jel s tím, že budeme favorité, ale doufám, že budu příjemně překvapen,“ uzavřel Leclerc.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.