V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari zůstává jedním z nejdiskutovanějších témat současné sezóny Formule 1 a podle nejnovějších informací má britský sedminásobný mistr světa vše pevně pod kontrolou. Jak informoval F1-Insider s odvoláním na italský deník Gazzetta dello Sport, v Hamiltonově smlouvě byla objevena klauzule, která mu dává rozhodující pravomoc ohledně pokračování spolupráce s Maranellem.
Podle těchto zdrojů má Hamilton kontrakt platný do konce roku 2026 s možností prodloužení o třetí rok. Klíčové je, že tato opce není v rukou Ferrari, ale výhradně samotného jezdce. To znamená, že pokud se Hamilton rozhodne závodit pro Ferrari i v roce 2027, stane se tak bez ohledu na postoj vedení stáje.
Taková smluvní úprava je pro Scuderii poměrně neobvyklá, protože omezuje její manévrovací prostor při plánování jezdecké sestavy. „Ferrari s ním půjde za každých okolností,“ cituje Gazzetta dello Sport. Důvodem, proč si tým mohl dovolit přistoupit na tuto podmínku, jsou podle všeho výrazné komerční přínosy, které Hamilton přináší nejen jako sportovní ikona, ale i jako globální marketingová značka.
Přesto, že Hamiltonův příchod vyvolal obrovská očekávání, jeho první měsíce v červeném monopostu byly plné výzev. Vrcholem frustrace se stala Velká cena Maďarska, kde se rozloučil s kvalifikací už v Q2 na okruhu, který má tradičně v oblibě. Po neúspěchu nešetřil tvrdými slovy: „Jsem k ničemu,“ prohlásil Hamilton a dokonce naznačil, že Ferrari potřebuje angažovat nového jezdce.
Statistiky letošní sezóny hovoří jasně. Hamilton po čtrnácti odjetých závodech stále čeká na první pódium. Jeho týmový kolega Charles Leclerc už naopak pětkrát stál na stupních vítězů, což zvyšuje tlak na britského veterána. Vedení Ferrari však zatím nejeví známky toho, že by Hamiltonovu pozici zpochybňovalo, a to právě díky smluvní klauzuli, která jim svazuje ruce.
Hamilton tak nejenže určuje tempo na trati, ale má i klíčové slovo v zákulisí. Otázkou zůstává, zda se mu v příštích sezónách podaří naplnit očekávání, která s jeho příchodem do Ferrari přišla. Jedno je ale jisté, rozhodnutí o tom, zda ho v červené kombinéze uvidíme i v roce 2027, bude plně v jeho režii.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.