Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Oscar Piastri odchází z kvalifikace s pocitem frustrace poté, co mu žlutá vlajka znemožnila odstartovat poslední rychlé kolo. V nedělním závodě Velké ceny Rakouska tak bude muset startovat ze třetí pozice, což zdaleka neodpovídá jeho ambicím.
McLaren ovládl většinu víkendu, přičemž Lando Norris měl nad Piastrim navrch a potvrdil svou dominanci vítězstvím v kvalifikaci. Norris tak získal pole position a vedle něj se na první řadu postaví Charles Leclerc z Ferrari, který těsně porazil Piastriho. Tento výsledek byl do značné míry ovlivněn náhlým žlutým vlajkovým signálem po smyku Pierreho Gaslyho z Alpine, který znemožnil Piastrimu zlepšit svůj čas v posledním kole Q3.
„Problém byl v tom, že jsem nestihl odstartovat svoje poslední kolo,“ komentoval Piastri svou nešťastnou situaci. „Gaslyho smyk na poslední zatáčce mi znemožnil otevřít druhé kolo. Lando byl celý víkend velmi rychlý, takže by to bylo těžké, ale myslím, že jsme měli dostatek tempa, abychom byli na první řadě. Je vždy škoda, když nedostanete příležitost, ale z té pozice můžeme odstartovat dobrý závod. Někdy prostě není váš den.“
Před závodem oba jezdci McLarenu očekávali, že největší konkurencí bude Red Bull Maxe Verstappena, držitele titulu mistra světa. Místo toho se ale ukázalo, že největší hrozbou jsou Ferrari, která díky aktualizaci podlahy držela krok a Leclerc dokázal mezi McLareny zabrat první řadu.
„Naše tempo v průběhu víkendu vypadalo velmi slibně,“ uvedl Piastri. „Ferrari bylo také překvapivě rychlé, což nás trochu zaskočilo. Přesto věřím, že zítra máme stále šance. Rozhodně se nehodlám spokojit s třetím místem.“
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.