Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Oscar Piastri odchází z kvalifikace s pocitem frustrace poté, co mu žlutá vlajka znemožnila odstartovat poslední rychlé kolo. V nedělním závodě Velké ceny Rakouska tak bude muset startovat ze třetí pozice, což zdaleka neodpovídá jeho ambicím.
McLaren ovládl většinu víkendu, přičemž Lando Norris měl nad Piastrim navrch a potvrdil svou dominanci vítězstvím v kvalifikaci. Norris tak získal pole position a vedle něj se na první řadu postaví Charles Leclerc z Ferrari, který těsně porazil Piastriho. Tento výsledek byl do značné míry ovlivněn náhlým žlutým vlajkovým signálem po smyku Pierreho Gaslyho z Alpine, který znemožnil Piastrimu zlepšit svůj čas v posledním kole Q3.
„Problém byl v tom, že jsem nestihl odstartovat svoje poslední kolo,“ komentoval Piastri svou nešťastnou situaci. „Gaslyho smyk na poslední zatáčce mi znemožnil otevřít druhé kolo. Lando byl celý víkend velmi rychlý, takže by to bylo těžké, ale myslím, že jsme měli dostatek tempa, abychom byli na první řadě. Je vždy škoda, když nedostanete příležitost, ale z té pozice můžeme odstartovat dobrý závod. Někdy prostě není váš den.“
Před závodem oba jezdci McLarenu očekávali, že největší konkurencí bude Red Bull Maxe Verstappena, držitele titulu mistra světa. Místo toho se ale ukázalo, že největší hrozbou jsou Ferrari, která díky aktualizaci podlahy držela krok a Leclerc dokázal mezi McLareny zabrat první řadu.
„Naše tempo v průběhu víkendu vypadalo velmi slibně,“ uvedl Piastri. „Ferrari bylo také překvapivě rychlé, což nás trochu zaskočilo. Přesto věřím, že zítra máme stále šance. Rozhodně se nehodlám spokojit s třetím místem.“
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.