Yuki Tsunoda odstartoval svůj debut u Red Bullu na domácí půdě nadějně. V úvodním tréninku na Velkou cenu Japonska předvedl solidní výkon a zajel šestý nejrychlejší čas, čímž potěšil své domácí fanoušky.
Yuki Tsunoda zahájil svůj debut u Red Bullu na domácí půdě slibně, když v úvodním tréninku na Velkou cenu Japonska zaostal za nejrychlejším Landem Norrisem o šest desetin sekundy. Klíčové však bylo, že na týmového kolegu Maxe Verstappena ztratil pouhou desetinu.
I když výsledky tréninku nejsou rozhodující, Tsunoda se přiblížil Verstappenovi víc než jeho předchůdce Liam Lawson, který se nikdy nedostal tak blízko čtyřnásobnému mistru světa. Tsunoda těží z větších zkušeností, jelikož má za sebou téměř 90 startů ve Formuli 1.
Před japonským pilotem ale stojí obrovská výzva – prolomit „prokletí druhého vozu“ u Red Bullu. Odchody a problémy jeho předchůdců, jako byli Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Alex Albon, Sergio Pérez nebo právě Lawson, ukázaly, jak těžké je vedle Verstappena uspět.
Red Bull dlouhodobě hledá stabilního druhého jezdce, který by dokázal držet krok s jejich hvězdou. Tsunoda nyní dostává příležitost ukázat, že na to má – a jeho první výstup naznačuje, že by mohl být nejblíže k prolomení této série neúspěchů.
Druhý trénink na Velkou cenu Japonska se změnil v bizarní podívanou, kterou provázely čtyři červené vlajky. Nejprve se o zastavení postaral Jack Doohan, jenž po těžké havárii v první zatáčce musel na kontrolu do zdravotního střediska. Naštěstí byl v pořádku, ale traťoví maršálové museli opravit bariéry.
Krátce po restartu se do problémů dostal Fernando Alonso, který ve smyku mezi Degnerovými zatáčkami uvízl v trávě a způsobil další přerušení. Poté se situace ještě vyhrotila – stejně jako při nedávné Velké ceně Číny dvakrát vzplála tráva na kraji okruhu, což vedlo k dalším červeným vlajkám a návratu jezdců do boxů.
Výsledkem chaotického tréninku bylo minimální množství odjetých kol. Nejrychlejší byl Oscar Piastri před Landem Norrisem, třetí skončil Isack Hadjar. Favorizovaný Max Verstappen zajel osmý nejrychlejší čas, zatímco Charles Leclerc skončil sedmý a Lewis Hamilton čtvrtý.
Z omezeného programu může nejvíce tratit Yuki Tsunoda, který se snaží přizpůsobit novému vozu. Japonec zajel pouze 12 kol a obsadil 18. místo, přičemž byl 2,5 sekundy za nejlepším časem. „Nikdo pořádně netestoval, týmy prakticky netrénovaly,“ zhodnotil situaci Jacques Villeneuve.
Pro Tsunodu to může být problém – za normálních okolností by měl absolvovat kvalifikační simulaci a delší jízdy, což se nepovedlo. Pokud bude mít podobnou smůlu jako Liam Lawson při GP Austrálie, kde kvůli technickým problémům nestihl klíčový trénink, mohl by se dostat do potíží i v samotné kvalifikaci.
Stejně jako Liam Lawson vstoupí i Yuki Tsunoda do svých prvních skutečně důležitých tréninků v Red Bullu s omezeným časem na přípravu. Kvůli komplikacím při druhém tréninku na Velkou cenu Japonska přišel o cenné kilometry, což může ovlivnit jeho výkon v kvalifikaci i závodě. Přesto má oproti Lawsonovi jednu výhodu – jeho výchozí úroveň je vyšší díky větším zkušenostem.
Čtyřiadvacetiletý japonský jezdec měl na přípravu přibližně týden a půl, zatímco Lawson se o svém sesazení dozvěděl těsně po Velké ceně Číny. Tsunoda navíc zaujal šéfa juniorského programu Red Bullu Helmuta Marka svými výkony na simulátoru v továrně stáje.
Rychlá výměna jezdců v Red Bullu přinesla i zmatky v organizaci závodního víkendu v Suzuce. Ve čtvrtek se Lawson a Tsunoda vůbec neobjevili na transparentu na zadní straně tribuny, kde ještě před několika dny figuroval Novozélanďan v týmových barvách.
Pořadatelé museli narychlo stáhnout všechny snímky Lawsona a místo nich vytvořit nové s Tsunodou. Marketing Red Bullu se snaží co nejvíce využít popularitu domácího jezdce, který má na japonské půdě značnou fanouškovskou základnu.
I přes komplikovaný start a minimální prostor pro testování tak Tsunoda dostává šanci zazářit před domácím publikem. Pokud dokáže svůj potenciál přetavit v dobrý výsledek, může si výrazně upevnit pozici v týmu a ukázat, že je pro Red Bull správnou volbou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.