Yuki Tsunoda poprvé usedl do vozu RB21 během tréninků na japonské Grand Prix v Suzuce, kde se setkal s většími výzvami, než očekával. V prvním tréninku skončil šestý, ale ve druhém se propadl na 18. místo kvůli několika přerušením.
Yuki Tsunoda se podělil o své dojmy z prvního dne za volantem vozu Red Bull RB21, který si vyzkoušel po výměně nováčka Liama Lawsona, a to po dvou závodních víkendech. Japonec potvrdil, že auto se ve skutečnosti chová jinak než v simulátoru, i když v předstihu tvrdil, že v simulátoru nebylo "příliš těžké".
Před víkendem vysvětlil, že simulátor neukazoval žádné extrémní problémy s chováním vozu, přesto však pocítil některé aspekty nestability a nejistoty v řízení. Na tiskové konferenci v Suzuce uvedl: "V simulátoru to samozřejmě není úplně přesné, ale aspoň to nebylo nic extrémně složitého. Teď už cítím, co ostatní jezdci zmiňovali ohledně instability a nedostatku důvěry při řízení."
Tsunoda měl možnost experimentovat s různými nastaveními vozu, což podle něj přineslo pozitivní výsledky. "Vyzkoušel jsem několik nastavení a zdálo se, že to bylo produktivní. Už teď mám představu, jakým směrem bych se měl ubírat, a vypadá to, že to bude dobrý základ pro celkový výkon," popsal své zkušenosti z testování.
Při rozhovoru pro Motorsport.com a Tsunoda přiznal, že skutečný zážitek z jízdy se od simulátoru lišil víc, než očekával. "Bylo to trochu jinak, než jsem si představoval. V reálném voze to bylo o něco více obtížné" řekl.
V pátečním tréninku 1 se umístil na šesté příčce, přičemž za svým novým týmovým kolegou Maxem Verstappenem zaostal o pouhých 0,1 sekundy. V FP2 se sice propadl na 18. místo, ale tuto seanci přerušily několikanásobné červené vlajky – nejprve po nehodě Jacka Doohana a poté kvůli incidentu Fernanda Alonsa, který skončil v štěrku. Seanci nakonec přerušil i požár trávy u tratě.
Tsunoda se může těšit na poslední trénink před rozhodujícím kvalifikačním kolem v sobotu odpoledne.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.