Yuki Tsunoda poprvé usedl do vozu RB21 během tréninků na japonské Grand Prix v Suzuce, kde se setkal s většími výzvami, než očekával. V prvním tréninku skončil šestý, ale ve druhém se propadl na 18. místo kvůli několika přerušením.
Yuki Tsunoda se podělil o své dojmy z prvního dne za volantem vozu Red Bull RB21, který si vyzkoušel po výměně nováčka Liama Lawsona, a to po dvou závodních víkendech. Japonec potvrdil, že auto se ve skutečnosti chová jinak než v simulátoru, i když v předstihu tvrdil, že v simulátoru nebylo "příliš těžké".
Před víkendem vysvětlil, že simulátor neukazoval žádné extrémní problémy s chováním vozu, přesto však pocítil některé aspekty nestability a nejistoty v řízení. Na tiskové konferenci v Suzuce uvedl: "V simulátoru to samozřejmě není úplně přesné, ale aspoň to nebylo nic extrémně složitého. Teď už cítím, co ostatní jezdci zmiňovali ohledně instability a nedostatku důvěry při řízení."
Tsunoda měl možnost experimentovat s různými nastaveními vozu, což podle něj přineslo pozitivní výsledky. "Vyzkoušel jsem několik nastavení a zdálo se, že to bylo produktivní. Už teď mám představu, jakým směrem bych se měl ubírat, a vypadá to, že to bude dobrý základ pro celkový výkon," popsal své zkušenosti z testování.
Při rozhovoru pro Motorsport.com a Tsunoda přiznal, že skutečný zážitek z jízdy se od simulátoru lišil víc, než očekával. "Bylo to trochu jinak, než jsem si představoval. V reálném voze to bylo o něco více obtížné" řekl.
V pátečním tréninku 1 se umístil na šesté příčce, přičemž za svým novým týmovým kolegou Maxem Verstappenem zaostal o pouhých 0,1 sekundy. V FP2 se sice propadl na 18. místo, ale tuto seanci přerušily několikanásobné červené vlajky – nejprve po nehodě Jacka Doohana a poté kvůli incidentu Fernanda Alonsa, který skončil v štěrku. Seanci nakonec přerušil i požár trávy u tratě.
Tsunoda se může těšit na poslední trénink před rozhodujícím kvalifikačním kolem v sobotu odpoledne.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.