Japonský jezdec Yuki Tsunoda sice čelí čím dál většímu tlaku ohledně své budoucnosti v Red Bullu, ale na okruhu v Baku předvedl výkon, který naznačil posun správným směrem a rozhodně nezůstal bez povšimnutí.
Šéf Red Bullu Laurent Mekies ocenil výkony Yukiho Tsunody během závodního víkendu v Baku. Podle něj japonský jezdec ukázal, proč se tým nemusí unáhleně rozhodovat ohledně sestavy pro rok 2026, informuje Motorsport.com.
Tsunoda si na náročném městském okruhu zajistil šesté místo v kvalifikaci i v závodě, což je zatím jeho nejlepší výsledek v barvách Red Bullu. Navíc poprvé využil nejnovější specifikaci podlahy, kterou tým připravil. Tento krok mu umožnil držet se stabilně v přední části startovního pole.
I když Yuki Tsunoda v Baku stále nestačil tempu Maxe Verstappena, ukázal výkon, který Red Bull od svého druhého pilota dlouho postrádal. Podle šéfa týmu Laurenta Mekiese šlo o první opravdu ucelený a konzistentní víkend, který umožňuje spravedlivě zhodnotit jeho schopnosti a šance do budoucna.
V zákulisí přitom stále sílí očekávání kolem Isacka Hadjara, nováčka z Racing Bulls, který by se mohl posunout do hlavního týmu. O jeho případném povýšení se ale rozhodne až na podzim. „Je dobré vidět, že Yuki drží tempo,“ řekl Mekies. „Zaslouží si to, proto jsme klidní. Máme čas. Proč bychom spěchali?“
Podle Mekiese je důležité zachovat trpělivost a umožnit jezdcům růst. „Rychlost se neztrácí, piloti se vyvíjejí. Je to všechno o sebevědomí a vidíte, že Yuki byl velmi sebevědomý. A zajel opravdu velmi, velmi silně,“ pochválil Tsunodu.
K jeho zlepšení přispěla také práce v simulátoru. Po neúspěšném závodním víkendu v Budapešti se Tsunoda rozhodl nejet na dovolenou, ale hned druhý den pokračovat v práci s inženýry v Milton Keynes. „Řekl: ‚Ne, ne, půjdu do simulátoru s týmem a budu pracovat už druhý den.‘ A přesně takový přístup má,“ popsal Mekies.
Právě tato oddanost a pracovní morálka podle něj stojí za současným posunem. „Každý víkend, kdy nezávodí, tráví s inženýry nebo prací na svém stylu jízdy. A jsem za něj velmi rád, že ukazuje progres,“ dodal šéf týmu.
Mekies nakonec označil Baku za Tsunodův nejlepší závod sezony. „To nejdůležitější bylo, abychom dostali ten čistý vzorek, jak jsme říkali už minule. Myslím, že poslouchal – a to je dobře,“ uzavřel.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.