V Baku Hamilton neuposlechl pokyn a neustoupil Leclercovi, který situaci označil za „hloupou“ a „nespravedlivou“. Incident odhalil napětí mezi týmovou strategií a ambicemi jezdců.
Podle Jacquese Villeneuveho, mistra světa z roku 1997, Lewis Hamilton situaci na konci závodu v Ázerbájdžánu zvládl skvěle. Ferrari požádalo Hamiltona, aby před cílovou čárou zpomalil a umožnil Charlesi Leclercovi převzít osmou pozici. Dříve během závodu tým zaměnil své jezdce, aby měl jeden z nich možnost zaútočit na trojici Norris, Tsunoda a Lawson s čerstvými pneumatikami.
Když se Hamiltonovi nepodařilo předjet soupeře, přišel pokyn vrátit osmé místo Leclercovi. Hamilton sice zpomalil, uvolnil závodní stopu a kontroloval situaci v zrcátkách, přesto projel cílem o čtyři desetiny sekundy před svým týmovým kolegou.
Po závodě v Baku Leclerc přes týmové rádio s nadsázkou poznamenal: „Argh. Vlastně mi to je jedno. Je to osmá pozice, takže… je to v pořádku. Ať si užije to P8. Je to prostě hloupé, protože to není fér, ale upřímně mi to nevadí. P8 nebo P9, byl to těžký víkend.“
Hamilton se po závodě Leclercovi omluvil a připustil, že šlo o chybu. Podle Jacquese Villeneuva ale sedminásobný mistr světa situaci zvládl perfektně. „Lewis Hamilton to zahrál opravdu dobře,“ komentoval Villeneuve. „Ferrari žádalo Leclerca, aby pustil Lewise, ale nebylo to nutné. Lewis byl na nové sadě tak rychlý, že by ho stejně předjel. Týmové pokyny byly zbytečné, asi proto nechtěl pustit Leclerca.“
Šéf Ferrari Fred Vasseur označil celý incident spíše za nedorozumění než za úmyslný tah. Vysvětlil, že Lewis měl výhodu čerstvějších pneumatik, a proto tým požádal Charlese, aby ho pustil, aby mohl předjet Norrise, Lawsona nebo Tsunodu. Charles navíc v horní části okruhu bojoval s nedostatečným výkonem a motor nebyl zcela na úrovni, takže tým považoval tento krok za nejlepší možnost. Při vracení pozic Lewis špatně odhadl přesnou polohu startu a cílové čáry.
Celý závod pro Ferrari skončil zklamáním, když tým projel cílem až na konci bodovaných pozic a propadl se na třetí místo v Poháru konstruktérů za Mercedes. George Russell skončil druhý a Kimi Antonelli čtvrtý.
Villeneuve soudí, že Ferrari je momentálně úplně ztracené, ale připomíná, že sezóna 2025 ještě není u konce. „Je to jen jedna sezóna. Příští rok začíná skoro od nuly pro všechny,“ dodal.
Bývalý jezdec naráží na nové šasi a motorová pravidla pro rok 2026, která mohou výrazně změnit pořadí týmů. „Pro Ferrari to může být perfektní začátek příští sezóny. Přijdou na první závod s výborným motorem a skvělým autem a chvíli potrvá, než je ostatní doženou. To musí mít teď v hlavě. Nemyslím si, že se soustředí na zbytek roku 2025. Rok 2026 přichází.“
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.