Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Bývalý jezdec F1 a současný předseda Asociace jezdců Grand Prix (GPDA) Alex Wurz znovu otevřel dlouhodobě diskutované téma úprav slavné monacké trati. Po dalším ročníku Velké ceny Monaka, který sklidil kritiku za nedostatek akce a podezření z týmové režie, představil konkrétní návrhy, jak legendární, avšak z hlediska závodění problematický okruh upravit, aniž by ztratil svůj jedinečný charakter, informuje The Race.
Ve svém videu na Instagramu, kde prezentoval potenciální změny, představil tři možné úpravy, které podle něj nejsou jen teoretické, ale reálně proveditelné. Jeho návrhy navíc získávají na váze díky zkušenostem z oblasti designu tratí, neboť prostřednictvím své společnosti Wurz Design stojí například za vznikajícím okruhem Qiddiya v Saúdské Arábii a podílí se i na návrhu trati v Rwandě.
První zásadní úpravou by byla změna polohy Nouvelle šikany, která následuje po výjezdu z tunelu. Podle Wurze by její posunutí dále směrem k zatáčce Tabac mohlo výrazně ovlivnit průběh závodů. „Jsem velmi přesvědčený ze své zkušenosti při sledování závodů a z rozhovorů s ostatními jezdci, že posunutí šikany by mělo být proveditelné,“ uvedl. „Bránění této zatáčky, které je nyní poměrně snadné díky klopení a nerovnostem, by se tak stalo mnohem náročnějším.“
Další podle něj jednodušší úpravou je přeprofilování zatáčky Rascasse. Posunutím jejího apexu o dva až tři metry směrem ven a rozšířením trati, s ohledem na stávající rampu parkoviště, by se otevřely nové možnosti pro útok zezadu. „Když se apex posune, změní se nájezdová linie. Zatáčka se otevře a nabídne prostor pro pozdní brzdění,“ vysvětlil. „Jezdec vpředu bude muset buď bránit, nebo nechat dveře otevřené. A pokud se bude bránit, zpomalí výjezd a vytvoří za sebou vlak.“
Třetí navrhovanou změnou je rozšíření nájezdu a výjezdu ze zatáčky Fairmont Hairpin. Tato ikonická pomalá zatáčka je známá tím, že nepovoluje téměř žádný prostor pro manévry. Wurz věří, že přidání více než dvou metrů na šířce by umožnilo odvážnější pokusy o předjetí. „To znamená, že jezdci dostanou větší příležitost na nájezd pod brzdami,“ řekl. „Vedoucí jezdec bude muset více bránit, a tím bude pomalejší.“
Zároveň však podotýká, že přínos této změny se nemusí projevit přímo v zatáčce samotné. „Ideální stopa se nezmění. Ale díky nutnosti bránit se vytvoří prostor pro akci v dalších zatáčkách, zejména v navazující šikaně,“ dodal.
Wurzův návrh tak ukazuje cestu, jak zachovat kouzlo monackého okruhu a zároveň přinést fanouškům více vzrušení. „Celý tento soubor úprav by měl vést ke zlepšení možností předjíždění a celkově ke kvalitnějším závodům v ulicích Monaka,“ uzavírá.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.