Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Fernando Alonso byl jmenován ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Tento krok přichází v klíčovém období pro budoucnost španělské tratě, která usiluje o zachování svého místa v kalendáři Formule 1 i po roce 2026. Jméno Fernanda Alonsa má tuto snahu podpořit svou váhou i symbolikou.
„Je to čest a privilegium. Jsem velmi šťastný, že mohu být ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, který je tak výjimečný pro mě i pro všechny španělské fanoušky a který nám dal tolik radosti,“ prohlásil Alonso, který na katalánské trati debutoval ve Formuli 1 a během let zde nesmazatelně zapsal své jméno do historie, informuje Motorsport.com.
Alonso současně upozornil na nutnost modernizace, která je podle něj klíčem k přežití klasických okruhů ve stále náročnějším prostředí šampionátu. „Bylo nezbytné, aby okruh udělal tento krok, aby měl pevnou budoucnost a dokázal se přizpůsobit současným požadavkům a standardům F1 i tratím v jiných zemích. Díky tomu se nyní dostal na úroveň desítky a čeká ho slibná budoucnost.“
V roce 2024 prošel barcelonský okruh rozsáhlou modernizací. Došlo ke zlepšení zázemí pro týmy, přestavbě boxové uličky, rozšíření VIP tribun i zatraktivnění pohostinských prostor. Tato investice má za cíl vrátit trati konkurenceschopnost v očích vedení F1, které čím dál více tíhne ke zcela novým, převážně městským či blízkovýchodním destinacím.
„Na kalendáři máme různé typy okruhů, městské tratě ve velkých metropolích i okruhy na Blízkém východě, které mají neuvěřitelná zařízení,“ pokračoval Alonso. „Ale existují také historické tratě s dlouhou tradicí ve Formuli 1, na kterých se psala historie tohoto sportu. Všechny možnosti je třeba zvážit, ale věřím, že tyto tratě si musíme uchovat a především nesmíme podceňovat bezpečnost na trati.“
Alonsova slova tak rezonují nejen jako podpora domácí trati, ale i jako výzva k ochraně historického dědictví Formule 1. Jeho jmenování ambasadorem přichází v době, kdy o každé místo v kalendáři svádějí promotéři tvrdý boj a každá legenda, která se postaví na obranu klasiky, může hrát rozhodující roli.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.