Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Fernando Alonso byl jmenován ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Tento krok přichází v klíčovém období pro budoucnost španělské tratě, která usiluje o zachování svého místa v kalendáři Formule 1 i po roce 2026. Jméno Fernanda Alonsa má tuto snahu podpořit svou váhou i symbolikou.
„Je to čest a privilegium. Jsem velmi šťastný, že mohu být ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, který je tak výjimečný pro mě i pro všechny španělské fanoušky a který nám dal tolik radosti,“ prohlásil Alonso, který na katalánské trati debutoval ve Formuli 1 a během let zde nesmazatelně zapsal své jméno do historie, informuje Motorsport.com.
Alonso současně upozornil na nutnost modernizace, která je podle něj klíčem k přežití klasických okruhů ve stále náročnějším prostředí šampionátu. „Bylo nezbytné, aby okruh udělal tento krok, aby měl pevnou budoucnost a dokázal se přizpůsobit současným požadavkům a standardům F1 i tratím v jiných zemích. Díky tomu se nyní dostal na úroveň desítky a čeká ho slibná budoucnost.“
V roce 2024 prošel barcelonský okruh rozsáhlou modernizací. Došlo ke zlepšení zázemí pro týmy, přestavbě boxové uličky, rozšíření VIP tribun i zatraktivnění pohostinských prostor. Tato investice má za cíl vrátit trati konkurenceschopnost v očích vedení F1, které čím dál více tíhne ke zcela novým, převážně městským či blízkovýchodním destinacím.
„Na kalendáři máme různé typy okruhů, městské tratě ve velkých metropolích i okruhy na Blízkém východě, které mají neuvěřitelná zařízení,“ pokračoval Alonso. „Ale existují také historické tratě s dlouhou tradicí ve Formuli 1, na kterých se psala historie tohoto sportu. Všechny možnosti je třeba zvážit, ale věřím, že tyto tratě si musíme uchovat a především nesmíme podceňovat bezpečnost na trati.“
Alonsova slova tak rezonují nejen jako podpora domácí trati, ale i jako výzva k ochraně historického dědictví Formule 1. Jeho jmenování ambasadorem přichází v době, kdy o každé místo v kalendáři svádějí promotéři tvrdý boj a každá legenda, která se postaví na obranu klasiky, může hrát rozhodující roli.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.