Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Fernando Alonso byl jmenován ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Tento krok přichází v klíčovém období pro budoucnost španělské tratě, která usiluje o zachování svého místa v kalendáři Formule 1 i po roce 2026. Jméno Fernanda Alonsa má tuto snahu podpořit svou váhou i symbolikou.
„Je to čest a privilegium. Jsem velmi šťastný, že mohu být ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, který je tak výjimečný pro mě i pro všechny španělské fanoušky a který nám dal tolik radosti,“ prohlásil Alonso, který na katalánské trati debutoval ve Formuli 1 a během let zde nesmazatelně zapsal své jméno do historie, informuje Motorsport.com.
Alonso současně upozornil na nutnost modernizace, která je podle něj klíčem k přežití klasických okruhů ve stále náročnějším prostředí šampionátu. „Bylo nezbytné, aby okruh udělal tento krok, aby měl pevnou budoucnost a dokázal se přizpůsobit současným požadavkům a standardům F1 i tratím v jiných zemích. Díky tomu se nyní dostal na úroveň desítky a čeká ho slibná budoucnost.“
V roce 2024 prošel barcelonský okruh rozsáhlou modernizací. Došlo ke zlepšení zázemí pro týmy, přestavbě boxové uličky, rozšíření VIP tribun i zatraktivnění pohostinských prostor. Tato investice má za cíl vrátit trati konkurenceschopnost v očích vedení F1, které čím dál více tíhne ke zcela novým, převážně městským či blízkovýchodním destinacím.
„Na kalendáři máme různé typy okruhů, městské tratě ve velkých metropolích i okruhy na Blízkém východě, které mají neuvěřitelná zařízení,“ pokračoval Alonso. „Ale existují také historické tratě s dlouhou tradicí ve Formuli 1, na kterých se psala historie tohoto sportu. Všechny možnosti je třeba zvážit, ale věřím, že tyto tratě si musíme uchovat a především nesmíme podceňovat bezpečnost na trati.“
Alonsova slova tak rezonují nejen jako podpora domácí trati, ale i jako výzva k ochraně historického dědictví Formule 1. Jeho jmenování ambasadorem přichází v době, kdy o každé místo v kalendáři svádějí promotéři tvrdý boj a každá legenda, která se postaví na obranu klasiky, může hrát rozhodující roli.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.