Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Fernando Alonso byl jmenován ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Tento krok přichází v klíčovém období pro budoucnost španělské tratě, která usiluje o zachování svého místa v kalendáři Formule 1 i po roce 2026. Jméno Fernanda Alonsa má tuto snahu podpořit svou váhou i symbolikou.
„Je to čest a privilegium. Jsem velmi šťastný, že mohu být ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, který je tak výjimečný pro mě i pro všechny španělské fanoušky a který nám dal tolik radosti,“ prohlásil Alonso, který na katalánské trati debutoval ve Formuli 1 a během let zde nesmazatelně zapsal své jméno do historie, informuje Motorsport.com.
Alonso současně upozornil na nutnost modernizace, která je podle něj klíčem k přežití klasických okruhů ve stále náročnějším prostředí šampionátu. „Bylo nezbytné, aby okruh udělal tento krok, aby měl pevnou budoucnost a dokázal se přizpůsobit současným požadavkům a standardům F1 i tratím v jiných zemích. Díky tomu se nyní dostal na úroveň desítky a čeká ho slibná budoucnost.“
V roce 2024 prošel barcelonský okruh rozsáhlou modernizací. Došlo ke zlepšení zázemí pro týmy, přestavbě boxové uličky, rozšíření VIP tribun i zatraktivnění pohostinských prostor. Tato investice má za cíl vrátit trati konkurenceschopnost v očích vedení F1, které čím dál více tíhne ke zcela novým, převážně městským či blízkovýchodním destinacím.
„Na kalendáři máme různé typy okruhů, městské tratě ve velkých metropolích i okruhy na Blízkém východě, které mají neuvěřitelná zařízení,“ pokračoval Alonso. „Ale existují také historické tratě s dlouhou tradicí ve Formuli 1, na kterých se psala historie tohoto sportu. Všechny možnosti je třeba zvážit, ale věřím, že tyto tratě si musíme uchovat a především nesmíme podceňovat bezpečnost na trati.“
Alonsova slova tak rezonují nejen jako podpora domácí trati, ale i jako výzva k ochraně historického dědictví Formule 1. Jeho jmenování ambasadorem přichází v době, kdy o každé místo v kalendáři svádějí promotéři tvrdý boj a každá legenda, která se postaví na obranu klasiky, může hrát rozhodující roli.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.