Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Šéf Williamsu James Vowles po Velké ceně Itálie otevřeně přiznal, že Carlos Sainz potřebuje podporu týmu, aby se po neúspěšném víkendu znovu dostal na správnou cestu. Španělský jezdec projel cílem na 11. místě, těsně za Isackem Hadjarem z Racing Bulls, a znovu tak přišel o body.
Od svého příchodu z Ferrari, kde musel uvolnit místo Lewisi Hamiltonovi, se Sainz v Grove stále adaptuje na nový tým i pohonnou jednotku. Zatím má na kontě 16 bodů, šest umístění v první desítce v závodech a jedno v sprintu. V kontrastu s tím Alex Albon potvrdil sílu Williamsu, když si z Monzy odvezl solidní sedmé místo.
„Alex odvedl skvělou práci a zaslouženě dojel sedmý, především díky vynikajícímu prvnímu úseku na tvrdých pneumatikách. Carlos také sehrál důležitou týmovou roli a výrazně nám pomohl během závodu,“ pochválil oba jezdce James Vowles ve videu pro týmové kanály.
Zároveň ale připustil, že Sainz měl na víc než 11. příčku. „Carlos jel dobře, měl správné tempo a tlačil na [Olivera] Bearmana, aby se dostal k bodům. Byl jsem přesvědčený, že deváté místo bylo v jeho silách, možná i lepší,“ dodal.
ChatGPT řekl:
James Vowles upozornil, že hlavní slabinou Williamsu zůstává kvalifikace. „Auto je rychlé, ale často nedokážeme získat maximální výkon během kvalifikace. Pneumatiky se někdy nedostanou do optimálního okna a pokud to nezlepšíme, přijdeme o cenné body.“
I přes frustraci z neúspěšného víkendu Vowles zdůraznil, že tým musí Sainze podpořit. „Je frustrující odjet bez bodů a vím, jak se Carlos cítí. Naší úlohou je zvednout ho zpátky a ukázat, že tým drží pohromadě – to je naše síla a hodnota.“
Williams se už soustředí na další závod v Baku. „Baku je trať, kde bychom měli být konkurenceschopní. Jakmile zvládneme kvalifikaci, věřím, že tam můžeme bojovat o dobré body,“ uzavřel Vowles s optimismem.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.