Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
McLaren se po nedělní GP Itálie ocitl pod drobnohledem médií a fanoušků poté, co tým nařídil Oscarovi Piastrimu, aby uvolnil druhé místo Landu Norrisovi. Tato kontroverzní týmová rozhodnutí, která měla obnovit pořadí před očekávanou pomalou zastávkou Brita v boxech, okamžitě vyvolala diskuze o férovosti a etice v závodění.
Damon Hill, bývalý mistr světa, na incident reagoval svým typickým humorem a připomněl svou zkušenost z Grand Prix Itálie 1993. „V roce 1993 jsem vyhrál italskou GP (částečně) protože selhal motor Alaina Prosta,“ napsal na sociálních sítích. „Teď se obávám, že ode mě Renault bude chtít, abych jim vítězství vrátil.“
Hill tím chtěl poukázat na absurdní situaci, kdy je jezdec nucen obětovat vlastní výsledek ve prospěch týmového kolegy. Ve své anketě mezi fanoušky 61,8 procent vyjádřilo nespokojenost s McLarenem, 17,8 procent bylo „spíše spokojeno“ a 20,4 procent zůstalo neutrálních.
Samotný McLaren zdůraznil, že rozhodnutí nebylo jen o rychlosti zastávky, ale o principu a týmových hodnotách, které dodržuje. „Ať už se šampionát vyvíjí jakkoliv, důležité je, aby vše probíhalo v rámci principů a závodních hodnot, které jsme vytvořili společně s našimi jezdci,“ vysvětlil šéf týmu Andrea Stella.
Podle Stelly šlo o to, aby byly zastávky obou jezdců správně načasované a Norris nebyl náhodně předstižen. „Pořadí jsme měnili nejen kvůli rychlosti zastávky, ale také proto, že jsme chtěli co nejlépe využít týmovou strategii a čekali na možné červené vlajky nebo safety car. Bylo správné vrátit pořadí do původního stavu a nechat je závodit,“ vysvětlil Stella.
Na Monze dojel Lando Norris druhý a Oscar Piastri třetí. Piastri si udržel vedení v šampionátu, i když jeho náskok klesl o tři body na 31, přičemž do konce sezony zbývá osm závodů. McLaren tak ukázal, že i přes kritiku stojí za svými zásadami a hodnotami týmu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.