Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Oscar Piastri si po vítězství v Saúdské Arábii vysloužil nečekanou pochvalu přímo od Maxe Verstappena. Čtyřnásobný šampion teď dobře ví, že jeho cesta za obhajobou titulu bude letos tvrdší než kdy dřív, Piastri totiž získal už třetí triumf v sezoně a ujímá se vedení v šampionátu s náskokem deseti bodů před týmovým kolegou z McLarenu, Landem Norrisem.
Přestože před startem sezony byl favoritem právě Norris, momentálně je to klidný a soustředěný Australan, kdo má k titulu nejblíž. Verstappen po závodě přiznal, že je Piastriho výkon ohromil, a zmínil i roli jeho manažera Marka Webbera.
„Teď je to jeho třetí sezona a je opravdu stabilní,“ řekl Verstappen. „Je velmi klidný v přístupu, a to se odráží na trati. Odevzdává výsledky, když na tom záleží, a dělá minimum chyb, přesně to potřebujete, když bojujete o titul.“
Verstappen zároveň ocenil, jak velký vliv má na Piastriho spolupráce s Webberem. „Myslím, že Mark mu hodně radí, a to je skvělé. Lidé se učí ze svých vlastních kariér. Tak to bylo i u mě s mým tátou, a Mark teď předává Oscarovi cenné zkušenosti. Nakonec je to ale Oscar, kdo využívá svůj talent, a je radost to sledovat,“ řekl Verstappen.
Webber, poslední Australan, který vedl šampionát F1 (v roce 2010), zná tvrdou realitu tohoto sportu. S Piastrim pracuje od roku 2019, kdy se jeho otec Chris a blízký přítel Rob McIntyre rozhodli požádat Webbera o pomoc přes společného známého, sportovního vědce Simona Sostarice, informuje Motorsport.com.
Webber ve svých nedávných vyjádřeních nešetřil uznáním k Piastriho schopnosti zvládat tlak proti těm nejlepším. Po vítězství v Bahrajnu připomněl, jak obtížné je obstát proti takové "těžké artilerii", jako jsou Max Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris nebo Lewis Hamilton.
„Myslím, že jako pilot Formule 1 musíte umět skládat všechno dohromady, zvlášť v sobotu při kvalifikaci. Oscar chápe, co je potřeba zlepšit, a díky své inteligenci na sobě dál pracuje,“ uvedl Webber. „Jak mu říkám, nejvíc zkušeností máš v den, kdy končíš, takže se pořád uč.“
A Piastri se stále učí. A jak ukazují jeho poslední výkony, to nejlepší od něj teprve přijde. Max Verstappen to ví víc než kdo jiný.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.