Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Lewis Hamilton dál hledá pohodu ve své první sezoně u Ferrari. Sedminásobný mistr světa se v Džiddě trápil a v cíli byl až sedmý. Nepotěšil ho ani úspěch týmového kolegy. „Charles dnes předvedl skvělý výkon, ale znamená to, že své výkony nemohu svádět na auto. Očividně je schopné dojet do třetího místa,“ zoufal si Hamilton po závodě. Na otázku, zda ví, proč mu to nejde, jen lakonicky odvětil: „Ne.“
Před víkendem přitom britský pilot přiznával, že by byl spokojený už se startem z první desítky. Po kvalifikaci obsadil osmé místo, přesto ironicky poznamenal: „Abych se v tom autě cítil dobře, potřeboval bych transplantaci mozku.“
Hamilton se zjevně těžce sžívá s přechodem z Mercedesu, s nímž během dvanácti let získal šest titulů a který mu poskytoval technické zázemí po celou kariéru. Po závodě v Bahrajnu doufal, že se situace začíná obracet. „Všechno se učím těžkou cestou, ale už začínám chápat, jak auto řídit,“ tvrdil tehdy. V Saúdské Arábii ale žádný posun nepřišel. „Ne, ani jedinou vteřinu jsem se necítil komfortně,“ uvedl Hamilton k závodu v Džiddě.
Jeho trápení potvrdil i šéf stáje Fred Vasseur. „S Lewisem jsem ještě nemluvil, ale nebylo to ono. Byly tam i dobré momenty, kdy měl solidní závodní tempo, ale než řeknu víc, musím to s ním probrat,“ uvedl pro Sky F1. Dodal, že hlavní problém není technický: „Nevidím žádný zásadní problém. Jde o sebedůvěru a dobrý pocit ve voze. To je samozřejmě složité, když je pro vás všechno nové. Tento víkend jsme se trochu trápili s vyvážením vozu. Teď máme týden volno na další úpravy a uvidíme v Miami.“
Charles Leclerc, který skončil třetí a získal pro Ferrari první pódium v sezoně, se po závodě snažil držet očekávání na uzdě. „Jsem pyšný na celý tým, protože jsme udělali kus práce a v závodě maximalizovali úplně všechno. Z výsledku jsem celkově opravdu šťastný. Ani jsem nedoufal, že bych mohl skončit na pódiu. Nesmíme se ale nechat uspokojit jedním dobrým výsledkem,“ řekl Monačan. „Musíme dál pracovat a přinést další vylepšení. Snad to brzy přinese ovoce,“ dodal.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.