Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Lewis Hamilton dál hledá pohodu ve své první sezoně u Ferrari. Sedminásobný mistr světa se v Džiddě trápil a v cíli byl až sedmý. Nepotěšil ho ani úspěch týmového kolegy. „Charles dnes předvedl skvělý výkon, ale znamená to, že své výkony nemohu svádět na auto. Očividně je schopné dojet do třetího místa,“ zoufal si Hamilton po závodě. Na otázku, zda ví, proč mu to nejde, jen lakonicky odvětil: „Ne.“
Před víkendem přitom britský pilot přiznával, že by byl spokojený už se startem z první desítky. Po kvalifikaci obsadil osmé místo, přesto ironicky poznamenal: „Abych se v tom autě cítil dobře, potřeboval bych transplantaci mozku.“
Hamilton se zjevně těžce sžívá s přechodem z Mercedesu, s nímž během dvanácti let získal šest titulů a který mu poskytoval technické zázemí po celou kariéru. Po závodě v Bahrajnu doufal, že se situace začíná obracet. „Všechno se učím těžkou cestou, ale už začínám chápat, jak auto řídit,“ tvrdil tehdy. V Saúdské Arábii ale žádný posun nepřišel. „Ne, ani jedinou vteřinu jsem se necítil komfortně,“ uvedl Hamilton k závodu v Džiddě.
Jeho trápení potvrdil i šéf stáje Fred Vasseur. „S Lewisem jsem ještě nemluvil, ale nebylo to ono. Byly tam i dobré momenty, kdy měl solidní závodní tempo, ale než řeknu víc, musím to s ním probrat,“ uvedl pro Sky F1. Dodal, že hlavní problém není technický: „Nevidím žádný zásadní problém. Jde o sebedůvěru a dobrý pocit ve voze. To je samozřejmě složité, když je pro vás všechno nové. Tento víkend jsme se trochu trápili s vyvážením vozu. Teď máme týden volno na další úpravy a uvidíme v Miami.“
Charles Leclerc, který skončil třetí a získal pro Ferrari první pódium v sezoně, se po závodě snažil držet očekávání na uzdě. „Jsem pyšný na celý tým, protože jsme udělali kus práce a v závodě maximalizovali úplně všechno. Z výsledku jsem celkově opravdu šťastný. Ani jsem nedoufal, že bych mohl skončit na pódiu. Nesmíme se ale nechat uspokojit jedním dobrým výsledkem,“ řekl Monačan. „Musíme dál pracovat a přinést další vylepšení. Snad to brzy přinese ovoce,“ dodal.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.