Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
Po těžkém závodě v Austrálii, kde oba vozy týmu Haas zápasily s nedostatkem tempa, francouzský pilot Esteban Ocon vyjádřil své překvapení nad výkonem americké stáje.
„Stálo to za zkoušku, protože nakonec jsme neztratili žádný čas, pouze jsme optimalizovali to, co jsme měli, a myslím, že právě to je ta výkonnost, která nám v tomto závodě chyběla,“ řekl Ocon po změně na slicky, která následovala po deštivém úseku, kdy jezdil na intermediálkách.
„Kdybychom měli o něco více výkonnosti, mohli jsme se dostat do boje o body. Jezdci před námi se prali o pozice a já jsem byl tam. Bylo tam dvě nebo tři pozice, které jsem mohl získat do první desítky, ale bohužel jsem nedokázal držet tempo.“
„Proto musíme na to pořádně pohlédnout, protože to není to, co jsme očekávali. Je to docela nečekané, že jsme v této fázi víkendu tam, kde jsme. Jsem si jistý, že v příštím závodě najdeme způsob, jak to otočit.“
Kampaň americké stáje v roce 2025 nezačala dobře, když Ocon kvalifikoval na 19. místo a jeho týmový kolega Ollie Bearman obsadil úplně poslední místo na startovním roštu. Bearmanovo víkendové trápení bylo zvlášť náročné, protože při svém debutu v plné sezóně havaroval během FP1, což vedlo k opravám jeho vozu přes FP2, a problémy se převodovkou v FP3 zhatily zbývající část tréninků.
Během závodu oba piloti ukázali slabé tempo, na rozdíl od loňského roku, kdy tým vykazoval silný pokrok a skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů. Pro Ocona, který přestoupil do Haasu po odchodu z Alpine, to určitě není úroveň výkonnosti, kterou očekával.
Šéf týmu Ayao Komatsu nyní čelí výzvě, jak zjistit, kde tým zaostává. I když na začátku roku prohlásil, že má zájem o flexibilní křídla, změny v pravidlech to pravděpodobně zastaví. K tomu se přidává i nová sestava jezdců, což znamená, že tým čeká náročná cesta učení.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.