Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
Po těžkém závodě v Austrálii, kde oba vozy týmu Haas zápasily s nedostatkem tempa, francouzský pilot Esteban Ocon vyjádřil své překvapení nad výkonem americké stáje.
„Stálo to za zkoušku, protože nakonec jsme neztratili žádný čas, pouze jsme optimalizovali to, co jsme měli, a myslím, že právě to je ta výkonnost, která nám v tomto závodě chyběla,“ řekl Ocon po změně na slicky, která následovala po deštivém úseku, kdy jezdil na intermediálkách.
„Kdybychom měli o něco více výkonnosti, mohli jsme se dostat do boje o body. Jezdci před námi se prali o pozice a já jsem byl tam. Bylo tam dvě nebo tři pozice, které jsem mohl získat do první desítky, ale bohužel jsem nedokázal držet tempo.“
„Proto musíme na to pořádně pohlédnout, protože to není to, co jsme očekávali. Je to docela nečekané, že jsme v této fázi víkendu tam, kde jsme. Jsem si jistý, že v příštím závodě najdeme způsob, jak to otočit.“
Kampaň americké stáje v roce 2025 nezačala dobře, když Ocon kvalifikoval na 19. místo a jeho týmový kolega Ollie Bearman obsadil úplně poslední místo na startovním roštu. Bearmanovo víkendové trápení bylo zvlášť náročné, protože při svém debutu v plné sezóně havaroval během FP1, což vedlo k opravám jeho vozu přes FP2, a problémy se převodovkou v FP3 zhatily zbývající část tréninků.
Během závodu oba piloti ukázali slabé tempo, na rozdíl od loňského roku, kdy tým vykazoval silný pokrok a skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů. Pro Ocona, který přestoupil do Haasu po odchodu z Alpine, to určitě není úroveň výkonnosti, kterou očekával.
Šéf týmu Ayao Komatsu nyní čelí výzvě, jak zjistit, kde tým zaostává. I když na začátku roku prohlásil, že má zájem o flexibilní křídla, změny v pravidlech to pravděpodobně zastaví. K tomu se přidává i nová sestava jezdců, což znamená, že tým čeká náročná cesta učení.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.