Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
Po těžkém závodě v Austrálii, kde oba vozy týmu Haas zápasily s nedostatkem tempa, francouzský pilot Esteban Ocon vyjádřil své překvapení nad výkonem americké stáje.
„Stálo to za zkoušku, protože nakonec jsme neztratili žádný čas, pouze jsme optimalizovali to, co jsme měli, a myslím, že právě to je ta výkonnost, která nám v tomto závodě chyběla,“ řekl Ocon po změně na slicky, která následovala po deštivém úseku, kdy jezdil na intermediálkách.
„Kdybychom měli o něco více výkonnosti, mohli jsme se dostat do boje o body. Jezdci před námi se prali o pozice a já jsem byl tam. Bylo tam dvě nebo tři pozice, které jsem mohl získat do první desítky, ale bohužel jsem nedokázal držet tempo.“
„Proto musíme na to pořádně pohlédnout, protože to není to, co jsme očekávali. Je to docela nečekané, že jsme v této fázi víkendu tam, kde jsme. Jsem si jistý, že v příštím závodě najdeme způsob, jak to otočit.“
Kampaň americké stáje v roce 2025 nezačala dobře, když Ocon kvalifikoval na 19. místo a jeho týmový kolega Ollie Bearman obsadil úplně poslední místo na startovním roštu. Bearmanovo víkendové trápení bylo zvlášť náročné, protože při svém debutu v plné sezóně havaroval během FP1, což vedlo k opravám jeho vozu přes FP2, a problémy se převodovkou v FP3 zhatily zbývající část tréninků.
Během závodu oba piloti ukázali slabé tempo, na rozdíl od loňského roku, kdy tým vykazoval silný pokrok a skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů. Pro Ocona, který přestoupil do Haasu po odchodu z Alpine, to určitě není úroveň výkonnosti, kterou očekával.
Šéf týmu Ayao Komatsu nyní čelí výzvě, jak zjistit, kde tým zaostává. I když na začátku roku prohlásil, že má zájem o flexibilní křídla, změny v pravidlech to pravděpodobně zastaví. K tomu se přidává i nová sestava jezdců, což znamená, že tým čeká náročná cesta učení.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.