Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
Po těžkém závodě v Austrálii, kde oba vozy týmu Haas zápasily s nedostatkem tempa, francouzský pilot Esteban Ocon vyjádřil své překvapení nad výkonem americké stáje.
„Stálo to za zkoušku, protože nakonec jsme neztratili žádný čas, pouze jsme optimalizovali to, co jsme měli, a myslím, že právě to je ta výkonnost, která nám v tomto závodě chyběla,“ řekl Ocon po změně na slicky, která následovala po deštivém úseku, kdy jezdil na intermediálkách.
„Kdybychom měli o něco více výkonnosti, mohli jsme se dostat do boje o body. Jezdci před námi se prali o pozice a já jsem byl tam. Bylo tam dvě nebo tři pozice, které jsem mohl získat do první desítky, ale bohužel jsem nedokázal držet tempo.“
„Proto musíme na to pořádně pohlédnout, protože to není to, co jsme očekávali. Je to docela nečekané, že jsme v této fázi víkendu tam, kde jsme. Jsem si jistý, že v příštím závodě najdeme způsob, jak to otočit.“
Kampaň americké stáje v roce 2025 nezačala dobře, když Ocon kvalifikoval na 19. místo a jeho týmový kolega Ollie Bearman obsadil úplně poslední místo na startovním roštu. Bearmanovo víkendové trápení bylo zvlášť náročné, protože při svém debutu v plné sezóně havaroval během FP1, což vedlo k opravám jeho vozu přes FP2, a problémy se převodovkou v FP3 zhatily zbývající část tréninků.
Během závodu oba piloti ukázali slabé tempo, na rozdíl od loňského roku, kdy tým vykazoval silný pokrok a skončil na sedmém místě v Poháru konstruktérů. Pro Ocona, který přestoupil do Haasu po odchodu z Alpine, to určitě není úroveň výkonnosti, kterou očekával.
Šéf týmu Ayao Komatsu nyní čelí výzvě, jak zjistit, kde tým zaostává. I když na začátku roku prohlásil, že má zájem o flexibilní křídla, změny v pravidlech to pravděpodobně zastaví. K tomu se přidává i nová sestava jezdců, což znamená, že tým čeká náročná cesta učení.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.