Šéf Williamsu James Vowles upozornil, že angažování Maxe Verstappena může pro Mercedes znamenat nejen přínosy, ale i řadu komplikací. I když považuje nizozemského šampiona za výjimečného, varuje, že jeho příchod by mohl narušit týmovou rovnováhu.
Budoucnost Maxe Verstappena v týmu Red Bull se opět dostává do centra pozornosti. Důvodem jsou nejen kolísavé výkony týmu v úvodu sezony, ale i spekulace o existenci výstupní klauzule v jeho smlouvě, která platí až do roku 2028. Pokud by Verstappen skutečně uvažoval o odchodu, Mercedes by byl dlouhodobě považován za jeho nejpravděpodobnější cílový tým. Šéf Mercedesu Toto Wolff přitom nikdy neskrýval svůj zájem o nizozemského šampiona.
Do debaty však vstoupil šéf Williamsu James Vowles, který má s Mercedesem úzké vazby, léta tam působil jako stratég. Podle něj není angažování Verstappena tak jednoznačným krokem, jak se může na první pohled zdát. „Max je bez debat výjimečný jezdec. Co předvedl v Japonsku, to mi doslova spadla brada. Ale přináší s sebou i řadu komplikací, které je potřeba vzít v úvahu,“ prohlásil Vowles během víkendu v Džiddě.
Vowles zároveň upozornil, že současná jezdecká sestava Mercedesu má solidní potenciál do budoucna. „Mají dvě skvělé jména, fungující týmovou kulturu a stabilní prostředí. George Russell odvádí maximum a Kimi Antonelli je na vzestupu. V takové situaci není nutné sázet na radikální změny,“ dodal. Podle něj by narušení současné rovnováhy kvůli jednomu hvězdnému jménu mohlo přinést více problémů než užitku.
Jeho slova tak vrhají stín pochybností na možné angažmá Verstappena v Mercedesu, ačkoli v paddocku kolují spekulace o budoucnosti čtyřnásobného mistra světa. Wolff přitom během víkendu v Saúdské Arábii znovu zopakoval, že o Verstappenovi se s týmem Red Bull vůbec nebavili. „Když jsem spokojený v pracovním vztahu, tak neflirtuju jinde,“ řekl s úsměvem. „Máme skvělé jezdce a nemohl bych si přát lepší sestavu.“
Přestože Red Bull opakovaně tvrdí, že Verstappen zůstává klíčovou součástí jejich budoucnosti, tlak okolí i vnitřní napětí v týmu mohou situaci během sezony změnit. Ať už bude Verstappenova další kapitola jakákoli, jedno je jasné: jeho případný přesun by rozvířil celý jezdecký trh Formule 1.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.