Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Toto Wolff, šéf a generální ředitel Mercedesu, prokázal, že jeho styl vyjednávání s jezdci je velmi proměnlivý. Některé kontrakty probíhají neformálně a téměř přátelsky, jiné jsou podle bývalých jezdců náročné a někdy až tvrdé.
Při prodloužení smlouvy s Lewisem Hamiltonem po roce 2016 Wolff ukázal svůj přátelský přístup. „Byli jsme v mé kuchyni. Řekl jsem mu, že i když se občas s Susie neshodneme, nikdy by mě nenapadlo se rozvést, a pak dodal: ‚A stejně je to s tebou, Lewis.‘“uvedl Wolff pro The Times.
„Nechci rozvod. Jsi nejlepší jezdec. Chci, abys zůstal v našem autě a chceme ti poskytnout to nejlepší možné auto,“ dodal. Po několika hodinách diskuse podle Wolffa dospěli k úplně novému vzájemnému porozumění a dohodě.
Naproti tomu Nico Rosberg, který závodil za Mercedes od roku 2010 do 2016, popsal Wolffův styl při některých vyjednáváních jako náročný. „Toto je hrozný při jednáních. Jeho taktika je zmizet,“ uvedl Rosberg pro Sky F1. Podle něj to nyní zažívá i George Russell: „Snaží se ho zastihnout, ale Toto zmizí.“
Wolff sám odmítá, že by se uchyloval k psychologickým hrám. „Ne, myslím, že jsem spravedlivý. Snažím se vždy vcítit do druhé osoby. Přemýšlím, co bych chtěl dosáhnout, kdybych byl na jeho místě, a co je spravedlivé. Pak se snažím najít správnou rovnováhu,“ vysvětlil pro formula.hu.
Vyjednávání s přáteli je podle Wolffa složitější. „Je vždy těžké vyjednávat s někým, kdo je váš spojenec. Někdo, jehož cíle jsou velmi blízko těm vašim,“ řekl. S Hamiltonem měli období, kdy byli nejlepší přátelé, což kontrakty výrazně komplikovalo.
I přes všechny obtíže Wolff zdůrazňuje, že cílem je udržet rovnováhu mezi udržením vztahu a náročným vyjednáváním. Ačkoliv George Russell dosud nebyl oficiálně potvrzen na sezónu 2026, podle informací PlanetF1.com je jeho pokračování v Mercedesu téměř jisté.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.