Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
Alexander Albon začal svou kariéru ve F1 v roce 2019 u týmu Toro Rosso, dnes Racing Bulls. Během sezóny ukázal velký talent a byl povýšen do Red Bullu, kde závodil po boku Maxe Verstappena. „V osmi z devíti závodů se mi podařilo skončit v první šestce,“ vzpomíná Albon na své tehdejší úspěchy.
Rok 2020 však přinesl mnohem větší výzvy. Albon skončil sedmý v poháru jezdců se 105 body, o 109 bodů za svým týmovým kolegou, který obsadil třetí místo. Výsledek vedl k jeho demisi z Red Bullu a přechodu na pozici testovacího a rezervního jezdce.
Po roce mimo závodní pole se vrátil v roce 2022 do F1 jako jezdec Williamsu, kde nahradil George Russella. Od té doby postupně získával zkušenosti a zlepšoval své výsledky, čímž si vybudoval stabilní postavení ve středním poli.
Sezóna 2025 pokračuje pro Thajce vzestupně. Díky lepšímu výkonu Williamsu zaznamenal tři pátá místa v Austrálii, Miami a Imole a momentálně je osmý v poháru jezdců se 54 body, jen deset bodů za Kimim Antonellim z Mercedesu. „Řekl bych, že ano, zatím je to moje nejlepší sezóna. Uvidíme, jak dopadne druhá polovina roku, ale cítím, že jezdím dobře,“ komentoval Albon před GP Maďarska.
Albon vyzdvihl, že základem jeho úspěchu je kombinace konzistence a kvalitního auta. „Cítím, že jsem byl konzistentní, využíval každou příležitost a nedělal chyby, což je vždy dobré znamení. Navíc mám auto, které mi umožňuje sbírat body. Dříve to tak samozřejmé nebylo,“ uvedl.
Ke svému týmu Williams pak přidal pochvalu pro všechny členy. „Jsem opravdu hrdý na všechny. Udělali jsme obrovský krok kupředu a výsledky to potvrzují. Dokázali jsme optimalizovat téměř každý závod, který jsme dokončili, a letos vše funguje tak, že téměř pokaždé bodujeme,“ dodal.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.