Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Ještě před začátkem sezóny 2024 chtělo Ferrari předejít spekulacím, a proto už v zimě oznámilo velkou změnu. Lewis Hamilton po dvanácti letech opustil Mercedes a zamířil do Maranella, kde nahradil Carlose Sainze. „Proto jsem přestup oznámil už před startem sezony,“ vysvětlil šéf týmu Frédéric Vasseur. „Kdybych to udělal až během ročníku, mezi Imolou a Monakem, vyvolalo by to paniku.“
Podle Vasseura bylo zásadní, aby měl Sainz od samého začátku jasno a mohl se na situaci připravit. „Carlos byl od začátku v obraze a mohl to vstřebat ještě před startem sezóny. Díky tomu se mohl plně soustředit na svou práci,“ dodal šéf Ferrari. Tým tak chtěl předejít zbytečnému rozptýlení, které obvykle provází přestupové spekulace ve Formuli 1.
Jenže o rok později se Ferrari nevyhnulo novým fámám. Italská média začala spekulovat o Vasseurově budoucnosti a údajně nespokojené vedení mělo dokonce zvažovat změny na postu šéfa týmu. Kromě toho se objevily pochybnosti také kolem Charlese Leclerca, jenž měl podle některých zpráv zvažovat odchod. Vasseur i samotný Leclerc však tyto zvěsti rezolutně odmítli a Ferrari nakonec oznámilo prodloužení smlouvy s francouzským manažerem.
„Nejde o mě, jde o tým,“ reagoval Vasseur. „Podívejte se na Red Bull, tam se poslední týdny mluvilo jen o Maxovi Verstappenovi. Tyto věci mohou odvádět pozornost lidí v týmu a stát je cenné detaily. To je jedna ze silných stránek McLarenu, dokázali zůstat mimo všechny tyto příběhy a otřesy.“
Vasseur se navíc ostře pustil do italských médií, která podle něj zbytečně poškodila atmosféru uvnitř Ferrari. „Nevím, jaký byl cíl. Možná je to pro ně jediný způsob, jak existovat. Ale týmu to ubližuje. Pokud je jejich cílem dostat nás do této situace, tak se jim to povedlo. Ale takto se šampionát vyhrát nedá,“ kritizoval šéf Scuderie.
V kontrastu k Ferrari či Red Bullu tak letos působí McLaren, který se díky stabilitě a absenci mediálních otřesů vyprofiloval jako dominantní síla sezóny s jasným vedením v Poháru konstruktérů i v boji o titul mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.
Max Verstappen se vrátil ke svým loňským slovům o Landu Norrisovi z Las Vegas a poskytl jim širší vysvětlení. Zdůraznil, že šlo spíše o reakci na okamžité okolnosti než o jakýkoli osobní spor mezi nimi.