Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Na jaře to vypadalo, že Liam Lawson prožil splněný sen, který se ale rychle proměnil v noční můru. Po pouhých dvou závodech v Red Bullu přišla výměna za Jukiho Cunodu. Helmut Marko se tehdy snažil uklidnit situaci. „Není to degradace, přechází do Racing Bulls, což je velmi konkurenceschopný vůz, mnohem jednodušší na ovládání než RB21,“ řekl pro Motorsport.com. Podle něj šlo o krok, který měl chránit Lawsonovu kariéru.
Marko zároveň přiznal, že Lawsonův start nebyl ideální. „Ta změna přišla po začátku, který bych nazval spíše nešťastným,“ vysvětloval. Připomněl potíže z předsezonních testů v Bahrajnu i problémech ve třetím tréninku v Austrálii, což podle něj narušilo mladíkovu sebedůvěru. „Byla to spirála směrem dolů, kterou jsme museli přerušit, abychom Liamovi dali budoucnost,“ dodal.
Loňský rok přitom pro Lawsona znamenal obrovský skok. Po záskoku za Daniela Ricciarda se rychle stal žhavým kandidátem na místo po Sergiu Pérezovi. To se nakonec skutečně uskutečnilo, jenže přechod k Red Bullu byl tvrdý. Neschopnost najít rychlost vedla k otázkám, zda vůbec dokončí sezonu u Racing Bulls, zvlášť když se do popředí začal tlačit Arvid Lindblad z Formule 2.
Situace se ale postupně začala měnit. Šéf Racing Bulls Alan Permane na Hungaroringu poznamenal: „Odvedl skvělou práci, opravdu. Ty dva závody u Red Bullu byly pro něj velmi těžké. Nebude mi děkovat, že to říkám, ale byl trochu skleslý. Udělali jsme, co jsme mohli, abychom mu pomohli.“ Podle něj hrálo velkou roli i to, že Lawson skočil do auta bez předchozího testu, navíc proti Isacku Hadjarovi, který od začátku sezony zářil.
Prvních pět závodů pro Lawsona nebylo úspěšných, nezískal žádné body a ani se nedostal do Q3. Jeho týmový kolega Hadjar naopak bodoval a kvalifikoval se do závěrečných částí. Kritici začali pochybovat o Lawsonově budoucnosti ve Formuli 1. Od Monaka se ale situace změnila, Lawson se začal pravidelně držet blíže k týmovému kolegovi a hrál důležitou roli ve strategii. V závodech v Rakousku, Belgii a Maďarsku už sbíral body a v Budapešti dokonce dokončil před Maxem Verstappenem díky odvážné strategii na jednu zastávku.
Permane ocenil hlavně technické změny, které Lawsonovi pomohly. „Udělali jsme pár úprav. On i jeho inženýrský tým pracovali opravdu tvrdě. V Rakousku jsme nasadili novou přední nápravu, kterou vyvíjel v simulátoru, a okamžitě se cítil mnohem jistější. Ve Spa to znovu potvrdil,“ uvedl. Od té doby působil novozélandský jezdec mnohem sebevědoměji.
Lawson ale odmítá, že by někdy ztratil víru v sebe sama. „Každý má svůj názor, ale já vím, jak se cítím,“ řekl po maďarské Velké ceně. Připustil, že mu pomohly drobné úpravy vozu a lepší konzistence, ale zdůraznil, že rychlost měl vždy. „Od začátku sezony tam rychlost byla, jen jsme měli spoustu malých problémů. Teď je to o udržení konzistence.“
Jeho návrat do hry ještě není zaručený, ale situace kolem Red Bullu zůstává otevřená. Cunoda od výměny body příliš nepřiváží, a i když má stále podporu vedení, Lawson ukázal, že dokáže zvládnout tlak a znovu sbírat výsledky. „Na budoucnost nemyslím, soustředím se jen na to, abych měl dobré závody. Tři slušné výsledky ze dvanácti nejsou dost, musíme toho ukázat víc,“ uzavřel.
Jestliže Marko tvrdil, že přesun do Racing Bulls byl šancí a ne trestem, Lawson nyní dokazuje, že tento krok mohl být skutečně jeho záchranou. Po letní přestávce má možnost postavit se do silnější pozice než kdy dřív a třeba znovu otevřít dveře zpět do hlavního týmu.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.