Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
McLaren pokračuje v dominanci sezony 2025 a s 559 body vede Pohár konstruktérů s více než dvojnásobným náskokem před druhým Ferrari, které nasbíralo 260 bodů. Mercedes a Red Bull obsazují třetí a čtvrté místo se 236 a 194 body.
Díky tomu se jezdecká dvojice McLarenu Oscar Piastri a Lando Norris drží v čele šampionátu jezdců s jasným náskokem. Duo spolu vyhrálo 11 ze 14 Grand Prix a v čele tabulky je dělí pouhých devět bodů. S deseti zbývajícími závody po letní přestávce se rýsuje souboj mezi těmito dvěma jezdci o titul.
„Byl jsem překvapen úrovní naší konkurenceschopnosti,“ přiznal šéf týmu Andrea Stella během tiskové konference na GP Maďarska. „Minulý rok jsme si stanovili ambiciózní cíle při vylepšování vozu na sezónu 2025. Chtěli jsme se vyhnout situaci, kdy před závody nikdy nevíte, kdo vyhraje, a rozhodli jsme se pro velmi agresivní přístup k inovacím. MCL39 je opravdu inovativní auto.“
Stella vysvětlil, že výrazný dopad měly i nedávné technické upgrady, které zvýšily konkurenceschopnost vozu. „Na začátku sezony to nebylo dost. V průběhu roku jsme přidávali nové součásti a i když každá zvlášť nebyla dramatická, dohromady výrazně zlepšily výkon. V posledních třech závodech jsme byli opravdu velmi konkurenceschopní.“
Šéf McLarenu také připomněl svůj profesní vývoj a porovnal současnou zkušenost s předchozí prací u Ferrari. „Je těžké srovnávat sezony napříč týmy a rolemi. Tempo pokroku, které jsme zaznamenali v posledních letech, je výjimečné, možná i rychlejší než v dobách Ferrari. A druhá věc je, že tu nejsou žádní superhvězdy. Je to skutečná týmová práce, včetně jezdců. To jsou hlavní charakteristiky naší cesty v McLarenu.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.