Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
McLaren pokračuje v dominanci sezony 2025 a s 559 body vede Pohár konstruktérů s více než dvojnásobným náskokem před druhým Ferrari, které nasbíralo 260 bodů. Mercedes a Red Bull obsazují třetí a čtvrté místo se 236 a 194 body.
Díky tomu se jezdecká dvojice McLarenu Oscar Piastri a Lando Norris drží v čele šampionátu jezdců s jasným náskokem. Duo spolu vyhrálo 11 ze 14 Grand Prix a v čele tabulky je dělí pouhých devět bodů. S deseti zbývajícími závody po letní přestávce se rýsuje souboj mezi těmito dvěma jezdci o titul.
„Byl jsem překvapen úrovní naší konkurenceschopnosti,“ přiznal šéf týmu Andrea Stella během tiskové konference na GP Maďarska. „Minulý rok jsme si stanovili ambiciózní cíle při vylepšování vozu na sezónu 2025. Chtěli jsme se vyhnout situaci, kdy před závody nikdy nevíte, kdo vyhraje, a rozhodli jsme se pro velmi agresivní přístup k inovacím. MCL39 je opravdu inovativní auto.“
Stella vysvětlil, že výrazný dopad měly i nedávné technické upgrady, které zvýšily konkurenceschopnost vozu. „Na začátku sezony to nebylo dost. V průběhu roku jsme přidávali nové součásti a i když každá zvlášť nebyla dramatická, dohromady výrazně zlepšily výkon. V posledních třech závodech jsme byli opravdu velmi konkurenceschopní.“
Šéf McLarenu také připomněl svůj profesní vývoj a porovnal současnou zkušenost s předchozí prací u Ferrari. „Je těžké srovnávat sezony napříč týmy a rolemi. Tempo pokroku, které jsme zaznamenali v posledních letech, je výjimečné, možná i rychlejší než v dobách Ferrari. A druhá věc je, že tu nejsou žádní superhvězdy. Je to skutečná týmová práce, včetně jezdců. To jsou hlavní charakteristiky naší cesty v McLarenu.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.