Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
McLaren pokračuje v dominanci sezony 2025 a s 559 body vede Pohár konstruktérů s více než dvojnásobným náskokem před druhým Ferrari, které nasbíralo 260 bodů. Mercedes a Red Bull obsazují třetí a čtvrté místo se 236 a 194 body.
Díky tomu se jezdecká dvojice McLarenu Oscar Piastri a Lando Norris drží v čele šampionátu jezdců s jasným náskokem. Duo spolu vyhrálo 11 ze 14 Grand Prix a v čele tabulky je dělí pouhých devět bodů. S deseti zbývajícími závody po letní přestávce se rýsuje souboj mezi těmito dvěma jezdci o titul.
„Byl jsem překvapen úrovní naší konkurenceschopnosti,“ přiznal šéf týmu Andrea Stella během tiskové konference na GP Maďarska. „Minulý rok jsme si stanovili ambiciózní cíle při vylepšování vozu na sezónu 2025. Chtěli jsme se vyhnout situaci, kdy před závody nikdy nevíte, kdo vyhraje, a rozhodli jsme se pro velmi agresivní přístup k inovacím. MCL39 je opravdu inovativní auto.“
Stella vysvětlil, že výrazný dopad měly i nedávné technické upgrady, které zvýšily konkurenceschopnost vozu. „Na začátku sezony to nebylo dost. V průběhu roku jsme přidávali nové součásti a i když každá zvlášť nebyla dramatická, dohromady výrazně zlepšily výkon. V posledních třech závodech jsme byli opravdu velmi konkurenceschopní.“
Šéf McLarenu také připomněl svůj profesní vývoj a porovnal současnou zkušenost s předchozí prací u Ferrari. „Je těžké srovnávat sezony napříč týmy a rolemi. Tempo pokroku, které jsme zaznamenali v posledních letech, je výjimečné, možná i rychlejší než v dobách Ferrari. A druhá věc je, že tu nejsou žádní superhvězdy. Je to skutečná týmová práce, včetně jezdců. To jsou hlavní charakteristiky naší cesty v McLarenu.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.