Po bezchybném víkendu v Monaku, kde dokázal proměnit pole position v suverénní vítězství, poslal Lando Norris jednoznačný vzkaz všem svým kritikům. Nechal pochybnosti stranou a na trati ukázal, že jeho kvality mluví za něj.
Lando Norris se po několika náročnějších týdnech opět ocitl na vrcholu. V Monaku proměnil pole position ve vítězství a ukázal, že jeho forma z Austrálie nebyla náhodná. V nejtěsnějším souboji s Charlesem Leclercem a týmovým kolegou Oscarem Piastrim zůstal chladnokrevný a zaslouženě se stal králem uliček Monte Carla. Díky tomu stáhl náskok Piastriho v celkovém pořadí šampionátu na pouhé tři body.
Zdaleka však nešlo jen o výsledek. Norris si do Monaka přivezl nejen rychlost, ale i silné vnitřní odhodlání. Po opakované kritice za slabší výkony v kvalifikaci byl jeho cíl jasný. Ukázat, že stále patří mezi elitu. „Lidé si můžou psát, co chtějí. Není to na mně. Mají své názory, ale většina z nich není pravdivá. Devětadevadesát procent je prostě nesmysl,“ reagoval Norris na otázky ohledně tlaků zvenčí. „Dokud vím, jak na tom jsem já a můj tým, je mi to jedno,“ informuje Sky Sports.
Britský jezdec otevřeně přiznal, že mu právě sobotní výkony dělaly v posledních závodech vrásky. O to více si cení pole position, kterou v Monaku získal ve stylu, který sám označil za „malý krok zpět ke starému Landovi“. „Na kvalifikaci jsem byl emotivnější než po samotném závodě. Měl jsem celý život pocit, že kvalifikace je moje silná stránka, letos mi ale něco chybělo. A musel jsem na tom tvrdě pracovat.“
Vítězství v Monaku má pro každého jezdce výjimečný význam, a Norris to nezastíral. „Myslím, že nejlepší na tom je, že jednou moje děti budou moct říct, že jsem tu vyhrál. Na to jsem nejvíc pyšný,“ pousmál se. „A navíc – ta kvalifikační jízda, ten čas 1:09 – to je něco, co možná dlouho nikdo nepřekoná. Tyhle auta už tak rychlá nebudou.“
Norris se tak zařadil mezi výjimečnou společnost vítězů v Monaku – po bok Hamiltona, Verstappena, Alonsa a Leclerca. Vítězství, které bylo nejen technicky brilantní, ale také osobní výpovědí o návratu k jistotě a sebevědomí. „Neznamená to, že mám všechno zpět. Stále jsou věci, na kterých musíme pracovat – já i tým. Ale byl to krok správným směrem,“ uzavřel Norris.
V ulicích Monte Carla zanechal Lando Norris nejen otisky pneumatik, ale i jasné poselství: pochybnosti nepatří sem. Na trati opět mluví jeho výsledky.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.