Po bezchybném víkendu v Monaku, kde dokázal proměnit pole position v suverénní vítězství, poslal Lando Norris jednoznačný vzkaz všem svým kritikům. Nechal pochybnosti stranou a na trati ukázal, že jeho kvality mluví za něj.
Lando Norris se po několika náročnějších týdnech opět ocitl na vrcholu. V Monaku proměnil pole position ve vítězství a ukázal, že jeho forma z Austrálie nebyla náhodná. V nejtěsnějším souboji s Charlesem Leclercem a týmovým kolegou Oscarem Piastrim zůstal chladnokrevný a zaslouženě se stal králem uliček Monte Carla. Díky tomu stáhl náskok Piastriho v celkovém pořadí šampionátu na pouhé tři body.
Zdaleka však nešlo jen o výsledek. Norris si do Monaka přivezl nejen rychlost, ale i silné vnitřní odhodlání. Po opakované kritice za slabší výkony v kvalifikaci byl jeho cíl jasný. Ukázat, že stále patří mezi elitu. „Lidé si můžou psát, co chtějí. Není to na mně. Mají své názory, ale většina z nich není pravdivá. Devětadevadesát procent je prostě nesmysl,“ reagoval Norris na otázky ohledně tlaků zvenčí. „Dokud vím, jak na tom jsem já a můj tým, je mi to jedno,“ informuje Sky Sports.
Britský jezdec otevřeně přiznal, že mu právě sobotní výkony dělaly v posledních závodech vrásky. O to více si cení pole position, kterou v Monaku získal ve stylu, který sám označil za „malý krok zpět ke starému Landovi“. „Na kvalifikaci jsem byl emotivnější než po samotném závodě. Měl jsem celý život pocit, že kvalifikace je moje silná stránka, letos mi ale něco chybělo. A musel jsem na tom tvrdě pracovat.“
Vítězství v Monaku má pro každého jezdce výjimečný význam, a Norris to nezastíral. „Myslím, že nejlepší na tom je, že jednou moje děti budou moct říct, že jsem tu vyhrál. Na to jsem nejvíc pyšný,“ pousmál se. „A navíc – ta kvalifikační jízda, ten čas 1:09 – to je něco, co možná dlouho nikdo nepřekoná. Tyhle auta už tak rychlá nebudou.“
Norris se tak zařadil mezi výjimečnou společnost vítězů v Monaku – po bok Hamiltona, Verstappena, Alonsa a Leclerca. Vítězství, které bylo nejen technicky brilantní, ale také osobní výpovědí o návratu k jistotě a sebevědomí. „Neznamená to, že mám všechno zpět. Stále jsou věci, na kterých musíme pracovat – já i tým. Ale byl to krok správným směrem,“ uzavřel Norris.
V ulicích Monte Carla zanechal Lando Norris nejen otisky pneumatik, ale i jasné poselství: pochybnosti nepatří sem. Na trati opět mluví jeho výsledky.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.