Gabriel Bortoleto předvedl v Monaku odvážný manévr, kterým hned po startu předjel Kimiho Antonelliho v nejtěsnějším místě celého kalendáře. Nadějný začátek mu však překazil kontroverzní protiútok soupeře, po kterém skončil mimo trať a bez šance na body.
Gabriel Bortoleto měl po startu Velké ceny Monaka skvělý nástup. V první zatáčce se mu podařilo předjet Kimiho Antonelliho na nejtěsnějším místě celého kalendáře v legendární vlásence u hotelu Fairmont. Manévr na vnější straně zatáčky působil promyšleně, čistě a odvážně. Brazilec si jej právem pochvaloval a ještě po závodě mluvil o jednom z nejlepších momentů svého víkendu.
Jenže slibný úvod měl rychlý a bolestivý konec. Antonelli, mladý jezdec Mercedesu, se nehodlal smířit se ztrátou pozice hned v úvodu závodu. Už o několik zatáček později se pokusil o odvetný útok. Podle Bortoleta ale nebyl jeho pokus dobře promyšlený a chyběla mu chladná hlava. Antonelli šel do prostoru, kde se běžně nepředjíždí, a svou trajektorii zvolil natolik nešetrně, že Bortoleto musel zamířit rovně do bariéry, aby se vyhnul kolizi.
„Byl to velmi optimistický manévr. V minulosti jsme na tom místě viděli spoustu nehod. Tohle rozhodně nebyl první případ,“ uvedl Gabriel Bortoleto. Dodal, že i když k fyzickému kontaktu mezi monoposty nedošlo, důsledky byly pro něj fatální. „Musel jsem couvat, vrátit se do boxů a tím pro mě závod v podstatě skončil.“
Přestože se mechanikům podařilo vůz zprovoznit, Bortoleto zbytek závodu strávil v zadní části pole. Nejprve musel bojovat s pomalu jedoucím Liamem Lawsonem, který cíleně blokoval rychlejší jezdce ve prospěch týmového kolegy. Podobnou týmovou strategii pak uplatnili i Carlos Sainz, Alex Albon a znovu i Kimi Antonelli. Kvůli tomu neměl Bortoleto příležitost využít žádnou z alternativních strategií, které by mu teoreticky mohly pomoci vrátit se do boje o body.
„Je to škoda. Mohli jsme zkusit něco chytrého se strategií, ale nakonec jsem celý závod jen jezdil v provozu. Nemohl jsem udělat víc, než jsem udělal,“ konstatoval rezignovaně Bortoleto, který dojel do cíle čtrnáctý se ztrátou dvou kol.
Ačkoliv incident nevedl k žádnému trestu, Bortoleto uvedl, že by si o situaci s Antonellim rád promluvil. Zároveň ale zachoval klid a nechtěl událost zbytečně dramatizovat. „Nechci dělat problémy. Momentálně nebojujeme o titul, o pódium ani o body, takže nevidím důvod riskovat takhle brzy v závodě,“ zdůraznil.
Závod v Monaku opět připomněl, jak tenká je hranice mezi odvážným manévrem a zbytečným hazardem.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.