Gabriel Bortoleto předvedl v Monaku odvážný manévr, kterým hned po startu předjel Kimiho Antonelliho v nejtěsnějším místě celého kalendáře. Nadějný začátek mu však překazil kontroverzní protiútok soupeře, po kterém skončil mimo trať a bez šance na body.
Gabriel Bortoleto měl po startu Velké ceny Monaka skvělý nástup. V první zatáčce se mu podařilo předjet Kimiho Antonelliho na nejtěsnějším místě celého kalendáře v legendární vlásence u hotelu Fairmont. Manévr na vnější straně zatáčky působil promyšleně, čistě a odvážně. Brazilec si jej právem pochvaloval a ještě po závodě mluvil o jednom z nejlepších momentů svého víkendu.
Jenže slibný úvod měl rychlý a bolestivý konec. Antonelli, mladý jezdec Mercedesu, se nehodlal smířit se ztrátou pozice hned v úvodu závodu. Už o několik zatáček později se pokusil o odvetný útok. Podle Bortoleta ale nebyl jeho pokus dobře promyšlený a chyběla mu chladná hlava. Antonelli šel do prostoru, kde se běžně nepředjíždí, a svou trajektorii zvolil natolik nešetrně, že Bortoleto musel zamířit rovně do bariéry, aby se vyhnul kolizi.
„Byl to velmi optimistický manévr. V minulosti jsme na tom místě viděli spoustu nehod. Tohle rozhodně nebyl první případ,“ uvedl Gabriel Bortoleto. Dodal, že i když k fyzickému kontaktu mezi monoposty nedošlo, důsledky byly pro něj fatální. „Musel jsem couvat, vrátit se do boxů a tím pro mě závod v podstatě skončil.“
Přestože se mechanikům podařilo vůz zprovoznit, Bortoleto zbytek závodu strávil v zadní části pole. Nejprve musel bojovat s pomalu jedoucím Liamem Lawsonem, který cíleně blokoval rychlejší jezdce ve prospěch týmového kolegy. Podobnou týmovou strategii pak uplatnili i Carlos Sainz, Alex Albon a znovu i Kimi Antonelli. Kvůli tomu neměl Bortoleto příležitost využít žádnou z alternativních strategií, které by mu teoreticky mohly pomoci vrátit se do boje o body.
„Je to škoda. Mohli jsme zkusit něco chytrého se strategií, ale nakonec jsem celý závod jen jezdil v provozu. Nemohl jsem udělat víc, než jsem udělal,“ konstatoval rezignovaně Bortoleto, který dojel do cíle čtrnáctý se ztrátou dvou kol.
Ačkoliv incident nevedl k žádnému trestu, Bortoleto uvedl, že by si o situaci s Antonellim rád promluvil. Zároveň ale zachoval klid a nechtěl událost zbytečně dramatizovat. „Nechci dělat problémy. Momentálně nebojujeme o titul, o pódium ani o body, takže nevidím důvod riskovat takhle brzy v závodě,“ zdůraznil.
Závod v Monaku opět připomněl, jak tenká je hranice mezi odvážným manévrem a zbytečným hazardem.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.