Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Max Verstappen, který se obvykle zdráhá chválit vedení FIA, tentokrát ocenil jejich změnu postoje k trestání neslušného jazyka. Po úpravě pravidel, která nově rozlišují mezi „kontrolovaným“ a „nekontrolovaným“ prostředím, nizozemský jezdec řekl: „Jsem rád, že si uvědomili, že to, co tam bylo dřív, bylo pravděpodobně příliš agresivní. To je začátek.“
Někteří jeho kolegové, například George Russell, si stále stěžují na samotnou podstatu pravidla, které Russell označil za „absurdní“. Verstappen však působí smířlivěji. Přestože v minulosti sám narazil a za své výroky musel vykonat veřejně prospěšné práce na slavnostním ceremoniálu v Rwandě, nyní změnu vítá jako správný krok, informuje PlanetF1.
Mnohem kritičtěji se k aktuálnímu dění ve vedení FIA vyjádřil Lewis Hamilton, který situaci označil za nepřehlednou a chaotickou. „Nevím přesně, odkud to vzešlo, ale cokoli řeknu, stejně nic nezmění. Zdá se, že je tam momentálně hodně zmatků a je jasné, že je potřeba provést řadu změn,“ prohlásil sedminásobný mistr světa.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem, který za původním přísným zákazem stál, obhajoval změny jako výsledek rozsáhlé konzultace napříč motorsportem. „Jako bývalý jezdec vím, jaké emoce během závodění zažíváme. Vedl jsem důkladnou a otevřenou revizi s přispěním ze všech sedmi světových šampionátů i členských klubů FIA,“ uvedl.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila změny v tzv. příloze B svých sportovních předpisů, které se týkají chování jezdců a dalších účastníků motorsportu. Cílem nových úprav je podle FIA podporovat principy fair play, ale zároveň poskytnout sportovním komisařům jasnější mantinely, jak postupovat v případech, kdy by chování jednotlivců mohlo poškodit pověst motorsportu.
„Vylepšení, která dnes FIA oznámila, zajistí, že budeme i nadále podporovat to nejlepší ze sportovního ducha v motorsportu, a zároveň dáme komisařům účinné pokyny, jak postupovat proti těm, kteří by mohli poškodit dobrou pověst našeho sportu,“ uvedla federace v oficiálním prohlášení.
Změny se týkají především toho, jak se bude přistupovat k nevhodným výrokům, a to podle prostředí, v němž zazní. FIA nyní rozlišuje mezi „kontrolovaným“ a „nekontrolovaným“ prostředím. Za kontrolované prostředí jsou nově považovány například tiskové konference, rozhovory, vyhlášení na stupních vítězů, slavnostní start nebo servisní park.
Naopak do nekontrolovaného prostředí spadají mimo jiné radiová komunikace mezi vozem a týmem, nahrávky pořízené přímo na trati nebo i záznamy pořízené mimo kontrolované prostředí, zejména pokud si dotyčný není vědom, že je natáčen.
FIA zdůraznila, že jejím cílem zůstává zajistit, aby motorsport zůstal přístupný všem. „FIA bude vždy oddaná tomu, aby byl motorsport přístupný pro celou naši sportovní rodinu,“ doplnila federace.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.