Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Max Verstappen, který se obvykle zdráhá chválit vedení FIA, tentokrát ocenil jejich změnu postoje k trestání neslušného jazyka. Po úpravě pravidel, která nově rozlišují mezi „kontrolovaným“ a „nekontrolovaným“ prostředím, nizozemský jezdec řekl: „Jsem rád, že si uvědomili, že to, co tam bylo dřív, bylo pravděpodobně příliš agresivní. To je začátek.“
Někteří jeho kolegové, například George Russell, si stále stěžují na samotnou podstatu pravidla, které Russell označil za „absurdní“. Verstappen však působí smířlivěji. Přestože v minulosti sám narazil a za své výroky musel vykonat veřejně prospěšné práce na slavnostním ceremoniálu v Rwandě, nyní změnu vítá jako správný krok, informuje PlanetF1.
Mnohem kritičtěji se k aktuálnímu dění ve vedení FIA vyjádřil Lewis Hamilton, který situaci označil za nepřehlednou a chaotickou. „Nevím přesně, odkud to vzešlo, ale cokoli řeknu, stejně nic nezmění. Zdá se, že je tam momentálně hodně zmatků a je jasné, že je potřeba provést řadu změn,“ prohlásil sedminásobný mistr světa.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem, který za původním přísným zákazem stál, obhajoval změny jako výsledek rozsáhlé konzultace napříč motorsportem. „Jako bývalý jezdec vím, jaké emoce během závodění zažíváme. Vedl jsem důkladnou a otevřenou revizi s přispěním ze všech sedmi světových šampionátů i členských klubů FIA,“ uvedl.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila změny v tzv. příloze B svých sportovních předpisů, které se týkají chování jezdců a dalších účastníků motorsportu. Cílem nových úprav je podle FIA podporovat principy fair play, ale zároveň poskytnout sportovním komisařům jasnější mantinely, jak postupovat v případech, kdy by chování jednotlivců mohlo poškodit pověst motorsportu.
„Vylepšení, která dnes FIA oznámila, zajistí, že budeme i nadále podporovat to nejlepší ze sportovního ducha v motorsportu, a zároveň dáme komisařům účinné pokyny, jak postupovat proti těm, kteří by mohli poškodit dobrou pověst našeho sportu,“ uvedla federace v oficiálním prohlášení.
Změny se týkají především toho, jak se bude přistupovat k nevhodným výrokům, a to podle prostředí, v němž zazní. FIA nyní rozlišuje mezi „kontrolovaným“ a „nekontrolovaným“ prostředím. Za kontrolované prostředí jsou nově považovány například tiskové konference, rozhovory, vyhlášení na stupních vítězů, slavnostní start nebo servisní park.
Naopak do nekontrolovaného prostředí spadají mimo jiné radiová komunikace mezi vozem a týmem, nahrávky pořízené přímo na trati nebo i záznamy pořízené mimo kontrolované prostředí, zejména pokud si dotyčný není vědom, že je natáčen.
FIA zdůraznila, že jejím cílem zůstává zajistit, aby motorsport zůstal přístupný všem. „FIA bude vždy oddaná tomu, aby byl motorsport přístupný pro celou naši sportovní rodinu,“ doplnila federace.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.