Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Po zhasnutí světel Velké ceny Saúdské Arábie se Oscar Piastri skvěle odlepil z druhé pozice a bok po boku s Maxem Verstappenem zamířil do první zatáčky. Australan měl v souboji lepší vnitřní stopu, i když nebyl výrazně vpředu. Verstappen však uvolnil brzdy, narovnal volant a nechal svůj Red Bull vyjet přes obrubník a únikovou zónu, aby se na trať vrátil zpět ve vedení.
„Musí mi to vrátit, byl jsem vepředu,“ hlásil rozhořčený Piastri do týmového rádia.
V podobných případech platí, že je na týmu, aby svého jezdce vyzval k vrácení pozice, jinak riskují pětisekundový trest za zisk výhody mimo trať. Ostatně Andrea Kimi Antonelli z Mercedesu, který za vedoucí dvojicí rovněž projel únikovou zónou a předjel Charlese Leclerca, okamžitě vrátil svou pozici Ferrari.
Bývalý ředitel závodů F1 Niels Wittich, který během víkendu komentoval pro Sky, situaci objasnil: „Téma jsme během let s týmy i jezdci probírali mnohokrát,“ připomněl s odkazem na kontroverzní závěr sezony 2021 v Abú Zabí.
„Bylo vždy jasně stanoveno: pokud jezdec opustí trať a získá tím výhodu – jako v případě, kdy Max udržel vedení – musí svou pozici vrátit. Odpovědnost leží na týmu, který má jezdci dát pokyn ke zpomalení.“
Wittich dodal: „Byl na vnější straně a musel by být alespoň vedle něj nebo před ním, aby měl nárok na tu stopu. Ale to nebyl. A upřímně: kdyby tam byla štěrková zóna, nebyl by teď tam, kde je.“
„Je lepší pustit jedno místo než riskovat pět sekund penalizace,“ uzavřel Wittich.
Ředitelství závodu incident nahlásilo sportovním komisařům, kteří po Verstappenově odmítnutí vrátit pozici udělili pětisekundový trest. Piastri nakonec proměnil situaci ve vítězství.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.