Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Max Verstappen vnáší do diskuse o problémech Red Bullu s ovladatelností vozu širší pohled a odmítá svádět všechno jen na technická omezení stárnoucího aerodynamického tunelu v Milton Keynes. Přestože Red Bull čelí v úvodu sezony nečekaným potížím s vyvážením monopostu a výraznějším opotřebením pneumatik, Verstappen upozorňuje, že samotný tunel není jediným viníkem. "Samozřejmě, nejsme s tím úplně spokojení a pracujeme na novém tunelu. Ale to není nic, co by nás letos překvapilo," řekl nizozemský jezdec médiím.
Úvodní závody nové sezony odhalily slabiny Red Bullu naplno. Přestože Verstappen dokázal na prvních dvou podnicích minimalizovat ztráty a v Japonsku senzačně vybojoval vítězství z pole position, trať v Bahrajnu byla pro tým tvrdou ranou. Na rozpáleném a agresivním asfaltu v Sakhiru skončil až šestý, což jasně ukázalo, že RB21 ztrácí půdu pod nohama, zejména pokud jde o zacházení s pneumatikami.
Šéf týmu Christian Horner po závodě přiznal, že Red Bull se stále potýká s obdobnými technickými problémy, které loni umožnily McLarenu stáhnout jejich náskok. Zároveň přiznal, že některé vlastnosti vozu, které se na trati projevují, současná infrastruktura nedokáže přesně nasimulovat. Nový větrný tunel je sice ve výstavbě, ale jeho spuštění je plánováno nejdříve na rok 2027.
Verstappen ale připomněl, že stávající tunel je týmu dobře známý a i přes jeho limity s ním dokázali dosáhnout skvělých výsledků v sezonách 2022 a 2023. "Tým má zkušenosti, ví, kterým směrem se má vydat. Problém je v tom, že některé drobné detaily se nedají doladit. Ale fungovalo to předtím a není fér svádět vše jen na aerodynamický tunel," dodal.
Pokud jde o vyhlídky na sezonu 2026, která přinese výrazné změny v pravidlech, Verstappen zachovává pragmatický přístup. "To bude úplně jiný vůz, takže to nemá smysl srovnávat. Klidně se může stát, že úplně jiný tým vše trefí naprosto přesně," uzavřel.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.