Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Max Verstappen vnáší do diskuse o problémech Red Bullu s ovladatelností vozu širší pohled a odmítá svádět všechno jen na technická omezení stárnoucího aerodynamického tunelu v Milton Keynes. Přestože Red Bull čelí v úvodu sezony nečekaným potížím s vyvážením monopostu a výraznějším opotřebením pneumatik, Verstappen upozorňuje, že samotný tunel není jediným viníkem. "Samozřejmě, nejsme s tím úplně spokojení a pracujeme na novém tunelu. Ale to není nic, co by nás letos překvapilo," řekl nizozemský jezdec médiím.
Úvodní závody nové sezony odhalily slabiny Red Bullu naplno. Přestože Verstappen dokázal na prvních dvou podnicích minimalizovat ztráty a v Japonsku senzačně vybojoval vítězství z pole position, trať v Bahrajnu byla pro tým tvrdou ranou. Na rozpáleném a agresivním asfaltu v Sakhiru skončil až šestý, což jasně ukázalo, že RB21 ztrácí půdu pod nohama, zejména pokud jde o zacházení s pneumatikami.
Šéf týmu Christian Horner po závodě přiznal, že Red Bull se stále potýká s obdobnými technickými problémy, které loni umožnily McLarenu stáhnout jejich náskok. Zároveň přiznal, že některé vlastnosti vozu, které se na trati projevují, současná infrastruktura nedokáže přesně nasimulovat. Nový větrný tunel je sice ve výstavbě, ale jeho spuštění je plánováno nejdříve na rok 2027.
Verstappen ale připomněl, že stávající tunel je týmu dobře známý a i přes jeho limity s ním dokázali dosáhnout skvělých výsledků v sezonách 2022 a 2023. "Tým má zkušenosti, ví, kterým směrem se má vydat. Problém je v tom, že některé drobné detaily se nedají doladit. Ale fungovalo to předtím a není fér svádět vše jen na aerodynamický tunel," dodal.
Pokud jde o vyhlídky na sezonu 2026, která přinese výrazné změny v pravidlech, Verstappen zachovává pragmatický přístup. "To bude úplně jiný vůz, takže to nemá smysl srovnávat. Klidně se může stát, že úplně jiný tým vše trefí naprosto přesně," uzavřel.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.