Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Max Verstappen vnáší do diskuse o problémech Red Bullu s ovladatelností vozu širší pohled a odmítá svádět všechno jen na technická omezení stárnoucího aerodynamického tunelu v Milton Keynes. Přestože Red Bull čelí v úvodu sezony nečekaným potížím s vyvážením monopostu a výraznějším opotřebením pneumatik, Verstappen upozorňuje, že samotný tunel není jediným viníkem. "Samozřejmě, nejsme s tím úplně spokojení a pracujeme na novém tunelu. Ale to není nic, co by nás letos překvapilo," řekl nizozemský jezdec médiím.
Úvodní závody nové sezony odhalily slabiny Red Bullu naplno. Přestože Verstappen dokázal na prvních dvou podnicích minimalizovat ztráty a v Japonsku senzačně vybojoval vítězství z pole position, trať v Bahrajnu byla pro tým tvrdou ranou. Na rozpáleném a agresivním asfaltu v Sakhiru skončil až šestý, což jasně ukázalo, že RB21 ztrácí půdu pod nohama, zejména pokud jde o zacházení s pneumatikami.
Šéf týmu Christian Horner po závodě přiznal, že Red Bull se stále potýká s obdobnými technickými problémy, které loni umožnily McLarenu stáhnout jejich náskok. Zároveň přiznal, že některé vlastnosti vozu, které se na trati projevují, současná infrastruktura nedokáže přesně nasimulovat. Nový větrný tunel je sice ve výstavbě, ale jeho spuštění je plánováno nejdříve na rok 2027.
Verstappen ale připomněl, že stávající tunel je týmu dobře známý a i přes jeho limity s ním dokázali dosáhnout skvělých výsledků v sezonách 2022 a 2023. "Tým má zkušenosti, ví, kterým směrem se má vydat. Problém je v tom, že některé drobné detaily se nedají doladit. Ale fungovalo to předtím a není fér svádět vše jen na aerodynamický tunel," dodal.
Pokud jde o vyhlídky na sezonu 2026, která přinese výrazné změny v pravidlech, Verstappen zachovává pragmatický přístup. "To bude úplně jiný vůz, takže to nemá smysl srovnávat. Klidně se může stát, že úplně jiný tým vše trefí naprosto přesně," uzavřel.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.