Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Lewis Hamilton v dosavadním průběhu sezóny 2025 zatím zaostává za očekáváními. Po diskvalifikaci v Šanghaji kvůli nadměrnému opotřebení podlahy a slabším výkonům v Japonsku i Číně, kde sice ve sprintu zvítězil, ale v hlavním závodě nestačil na soupeře, zaznamenal v Bahrajnu zatím nejlepší výsledek – páté místo.
Přestože jeho výkon ovlivnila nešťastně načasovaná fáze safety caru, Ferrari mu díky prvnímu letošnímu balíčku vylepšení včetně nové podlahy poskytlo lepší základ. David Coulthard však upozornil, že Hamilton možná ztrácí svou kvalifikační výhodu – v Bahrajnu totiž startoval až devátý.
Ferrari by ale podle zákulisních informací mohlo být díky těmto vylepšením v Saúdské Arábii ještě silnější.
Podle informací italského serveru Gazzetta dello Sport Ferrari výrazně zlepšilo výkonnost svého vozu SF-25 díky prvnímu letošnímu balíčku aktualizací, který zahrnoval zejména novou podlahu. Ta podle inženýrů týmu "téměř zdvojnásobila" optimální provozní okno vozu a přinesla „nepopiratelně pozitivní dopad“ jak pro Charlese Leclerca, tak pro Lewise Hamiltona.
Nadcházející Velká cena Saúdské Arábie (18.–20. dubna) se pojede na hladkém a rychlém městském okruhu v Džiddě, což by mohlo Ferrari nahrávat víc než Bahrajn.
Oproti McLarenu, jehož silnou stránkou je šetrné zacházení s pneumatikami na abrazivním asfaltu, zde může Ferrari získat výhodu. Inženýři týmu věří, že by se jejich výkonnost mohla zlepšit až o 30 % oproti minulému závodu.
Zda to ale bude stačit k ohrožení McLarenu a Mercedesu George Russella, zůstává otázkou.
Jedním z klíčových rozhodnutí týmů ve Formuli 1 je správné načasování přechodu vývoje na vůz pro další sezónu. Zatímco se některé stáje už soustředí na rok 2026, Ferrari si podobný krok nemůže dovolit. Podle Gazzetty dello Sport pokračuje italský tým ve vývoji vozu pro rok 2025, zejména s ohledem na Lewise Hamiltona, který má omezený čas na to, aby dosáhl s týmem vrcholu.
Další balíček vylepšení Ferrari plánuje nasadit už při nadcházející Velké ceně Miami. Tým si uvědomuje, že čím později aktualizace přijdou, tím méně závodů mohou ovlivnit — a vzhledem k tomu, že vozy pro rok 2026 budou výrazně odlišné, času není nazbyt.
Ferrari momentálně ztrácí téměř 100 bodů v Poháru konstruktérů a Hamilton má více než 50bodovou ztrátu na Landa Norrise. Přestože zvrátit tuto bilanci není nemožné, bude to s přibývajícími závody stále obtížnější.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.