Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Lewis Hamilton v dosavadním průběhu sezóny 2025 zatím zaostává za očekáváními. Po diskvalifikaci v Šanghaji kvůli nadměrnému opotřebení podlahy a slabším výkonům v Japonsku i Číně, kde sice ve sprintu zvítězil, ale v hlavním závodě nestačil na soupeře, zaznamenal v Bahrajnu zatím nejlepší výsledek – páté místo.
Přestože jeho výkon ovlivnila nešťastně načasovaná fáze safety caru, Ferrari mu díky prvnímu letošnímu balíčku vylepšení včetně nové podlahy poskytlo lepší základ. David Coulthard však upozornil, že Hamilton možná ztrácí svou kvalifikační výhodu – v Bahrajnu totiž startoval až devátý.
Ferrari by ale podle zákulisních informací mohlo být díky těmto vylepšením v Saúdské Arábii ještě silnější.
Podle informací italského serveru Gazzetta dello Sport Ferrari výrazně zlepšilo výkonnost svého vozu SF-25 díky prvnímu letošnímu balíčku aktualizací, který zahrnoval zejména novou podlahu. Ta podle inženýrů týmu "téměř zdvojnásobila" optimální provozní okno vozu a přinesla „nepopiratelně pozitivní dopad“ jak pro Charlese Leclerca, tak pro Lewise Hamiltona.
Nadcházející Velká cena Saúdské Arábie (18.–20. dubna) se pojede na hladkém a rychlém městském okruhu v Džiddě, což by mohlo Ferrari nahrávat víc než Bahrajn.
Oproti McLarenu, jehož silnou stránkou je šetrné zacházení s pneumatikami na abrazivním asfaltu, zde může Ferrari získat výhodu. Inženýři týmu věří, že by se jejich výkonnost mohla zlepšit až o 30 % oproti minulému závodu.
Zda to ale bude stačit k ohrožení McLarenu a Mercedesu George Russella, zůstává otázkou.
Jedním z klíčových rozhodnutí týmů ve Formuli 1 je správné načasování přechodu vývoje na vůz pro další sezónu. Zatímco se některé stáje už soustředí na rok 2026, Ferrari si podobný krok nemůže dovolit. Podle Gazzetty dello Sport pokračuje italský tým ve vývoji vozu pro rok 2025, zejména s ohledem na Lewise Hamiltona, který má omezený čas na to, aby dosáhl s týmem vrcholu.
Další balíček vylepšení Ferrari plánuje nasadit už při nadcházející Velké ceně Miami. Tým si uvědomuje, že čím později aktualizace přijdou, tím méně závodů mohou ovlivnit — a vzhledem k tomu, že vozy pro rok 2026 budou výrazně odlišné, času není nazbyt.
Ferrari momentálně ztrácí téměř 100 bodů v Poháru konstruktérů a Hamilton má více než 50bodovou ztrátu na Landa Norrise. Přestože zvrátit tuto bilanci není nemožné, bude to s přibývajícími závody stále obtížnější.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.