Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Lewis Hamilton v dosavadním průběhu sezóny 2025 zatím zaostává za očekáváními. Po diskvalifikaci v Šanghaji kvůli nadměrnému opotřebení podlahy a slabším výkonům v Japonsku i Číně, kde sice ve sprintu zvítězil, ale v hlavním závodě nestačil na soupeře, zaznamenal v Bahrajnu zatím nejlepší výsledek – páté místo.
Přestože jeho výkon ovlivnila nešťastně načasovaná fáze safety caru, Ferrari mu díky prvnímu letošnímu balíčku vylepšení včetně nové podlahy poskytlo lepší základ. David Coulthard však upozornil, že Hamilton možná ztrácí svou kvalifikační výhodu – v Bahrajnu totiž startoval až devátý.
Ferrari by ale podle zákulisních informací mohlo být díky těmto vylepšením v Saúdské Arábii ještě silnější.
Podle informací italského serveru Gazzetta dello Sport Ferrari výrazně zlepšilo výkonnost svého vozu SF-25 díky prvnímu letošnímu balíčku aktualizací, který zahrnoval zejména novou podlahu. Ta podle inženýrů týmu "téměř zdvojnásobila" optimální provozní okno vozu a přinesla „nepopiratelně pozitivní dopad“ jak pro Charlese Leclerca, tak pro Lewise Hamiltona.
Nadcházející Velká cena Saúdské Arábie (18.–20. dubna) se pojede na hladkém a rychlém městském okruhu v Džiddě, což by mohlo Ferrari nahrávat víc než Bahrajn.
Oproti McLarenu, jehož silnou stránkou je šetrné zacházení s pneumatikami na abrazivním asfaltu, zde může Ferrari získat výhodu. Inženýři týmu věří, že by se jejich výkonnost mohla zlepšit až o 30 % oproti minulému závodu.
Zda to ale bude stačit k ohrožení McLarenu a Mercedesu George Russella, zůstává otázkou.
Jedním z klíčových rozhodnutí týmů ve Formuli 1 je správné načasování přechodu vývoje na vůz pro další sezónu. Zatímco se některé stáje už soustředí na rok 2026, Ferrari si podobný krok nemůže dovolit. Podle Gazzetty dello Sport pokračuje italský tým ve vývoji vozu pro rok 2025, zejména s ohledem na Lewise Hamiltona, který má omezený čas na to, aby dosáhl s týmem vrcholu.
Další balíček vylepšení Ferrari plánuje nasadit už při nadcházející Velké ceně Miami. Tým si uvědomuje, že čím později aktualizace přijdou, tím méně závodů mohou ovlivnit — a vzhledem k tomu, že vozy pro rok 2026 budou výrazně odlišné, času není nazbyt.
Ferrari momentálně ztrácí téměř 100 bodů v Poháru konstruktérů a Hamilton má více než 50bodovou ztrátu na Landa Norrise. Přestože zvrátit tuto bilanci není nemožné, bude to s přibývajícími závody stále obtížnější.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.