Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Kvalifikace na Velkou cenu Španělska nabídla dva naprosto odlišné scénáře uvnitř jednoho týmu. Max Verstappen i přes potíže dokázal ze svého vozu RB21 vytěžit maximum a zajistil si třetí místo na startovním roštu. Naopak jeho týmový kolega Yuki Tsunoda prožil velmi nepovedené odpoledne. Vypadl už v první části kvalifikace a stal se teprve druhým jezdcem Red Bullu v letošní sezoně, který zaznamenal nejpomalejší čas v kvalifikaci. Tím prvním byl Liam Lawson při Velké ceně Číny.
„Tohle je něco, co si musíme vyříkat interně,“ reagoval na výsledek nekompromisně poradce týmu Helmut Marko, infoormuje Motorsport.com. Samotný Tsunoda v rozhovorech po kvalifikaci působil sklesle a připustil, že auto nefungovalo vůbec v ničem. „Bylo to špatné od začátku do konce. Cítil jsem nějaké zásadní omezení, ale nedokážu přesně říct, co to bylo,“ řekl.
Tsunodovy potíže nejsou v prostředí Red Bullu žádnou výjimkou. Dlouhodobě platí, že druhý jezdec týmu se často trápí, zatímco Max Verstappen zůstává v čele osamocen. Když se Verstappena v Barceloně novináři zeptali, co říká na to, že Tsunoda skončil v kvalifikaci poslední, reagoval po svém: „Není to žádný pannenkoek, ne? Když byl v Racing Bulls, vedle Hadjara vždycky vypadal dobře. Ale jo, je to tak, jak to je.“
„Pannenkoek“, tedy „palačinka“, je v nizozemštině slang pro člověka, který je naprosto neschopný – Verstappen tím ale dal najevo, že tak Yukiho nevnímá. A podobně smýšlí i Isack Hadjar, který po kvalifikaci poznamenal: „Yuki rozhodně nepatří na dvacáté místo. Neznám přesně situaci na druhé straně garáže, ale rozhodně to není jezdec na chvost.“
Problémy s druhým vozem však podle Verstappena nejsou ničím novým. „Tohle trvá už dlouho. Možná je to taky určitý signál,“ řekl mnohoznačně. A když se ho reportéři zeptali, jaký signál tím myslí, jen lakonicky odvětil: „Na to si odpovězte sami.“
Verstappen tak znovu naznačil, že současné auto Red Bullu není zdaleka tak ovladatelné, jak se může zdát z výsledků na špici. „Když nemáte přilnavost, nemůžete nic dělat. Vyvážení bylo v pořádku, ale prostě jsme neměli dost gripu,“ popsal.
A i když Red Bull ztrácí v Poháru konstruktérů i kvůli slabším výsledkům druhého auta, Verstappen je i nadále přesvědčen, že důležitější než silný týmový kolega je schopné auto. To však aktuálně nemá ani on sám. „Chybí nám celkový výkon. Víme to, a musíme to přijmout,“ uzavřel.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.