Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Kvalifikace na Velkou cenu Španělska nabídla dva naprosto odlišné scénáře uvnitř jednoho týmu. Max Verstappen i přes potíže dokázal ze svého vozu RB21 vytěžit maximum a zajistil si třetí místo na startovním roštu. Naopak jeho týmový kolega Yuki Tsunoda prožil velmi nepovedené odpoledne. Vypadl už v první části kvalifikace a stal se teprve druhým jezdcem Red Bullu v letošní sezoně, který zaznamenal nejpomalejší čas v kvalifikaci. Tím prvním byl Liam Lawson při Velké ceně Číny.
„Tohle je něco, co si musíme vyříkat interně,“ reagoval na výsledek nekompromisně poradce týmu Helmut Marko, infoormuje Motorsport.com. Samotný Tsunoda v rozhovorech po kvalifikaci působil sklesle a připustil, že auto nefungovalo vůbec v ničem. „Bylo to špatné od začátku do konce. Cítil jsem nějaké zásadní omezení, ale nedokážu přesně říct, co to bylo,“ řekl.
Tsunodovy potíže nejsou v prostředí Red Bullu žádnou výjimkou. Dlouhodobě platí, že druhý jezdec týmu se často trápí, zatímco Max Verstappen zůstává v čele osamocen. Když se Verstappena v Barceloně novináři zeptali, co říká na to, že Tsunoda skončil v kvalifikaci poslední, reagoval po svém: „Není to žádný pannenkoek, ne? Když byl v Racing Bulls, vedle Hadjara vždycky vypadal dobře. Ale jo, je to tak, jak to je.“
„Pannenkoek“, tedy „palačinka“, je v nizozemštině slang pro člověka, který je naprosto neschopný – Verstappen tím ale dal najevo, že tak Yukiho nevnímá. A podobně smýšlí i Isack Hadjar, který po kvalifikaci poznamenal: „Yuki rozhodně nepatří na dvacáté místo. Neznám přesně situaci na druhé straně garáže, ale rozhodně to není jezdec na chvost.“
Problémy s druhým vozem však podle Verstappena nejsou ničím novým. „Tohle trvá už dlouho. Možná je to taky určitý signál,“ řekl mnohoznačně. A když se ho reportéři zeptali, jaký signál tím myslí, jen lakonicky odvětil: „Na to si odpovězte sami.“
Verstappen tak znovu naznačil, že současné auto Red Bullu není zdaleka tak ovladatelné, jak se může zdát z výsledků na špici. „Když nemáte přilnavost, nemůžete nic dělat. Vyvážení bylo v pořádku, ale prostě jsme neměli dost gripu,“ popsal.
A i když Red Bull ztrácí v Poháru konstruktérů i kvůli slabším výsledkům druhého auta, Verstappen je i nadále přesvědčen, že důležitější než silný týmový kolega je schopné auto. To však aktuálně nemá ani on sám. „Chybí nám celkový výkon. Víme to, a musíme to přijmout,“ uzavřel.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.