Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Aston Martin přijde o jednoho ze svých jezdců v nedělní Velké ceně Španělska. Lance Stroll, který v sobotní kvalifikaci obsadil 14. místo, nakonec nenastoupí na startovní rošt kvůli přetrvávajícím bolestem v pravé ruce a zápěstí. Podle týmu jde o komplikace související se zraněním, které si Kanaďan přivodil ještě před začátkem sezóny 2023.
„V uplynulých šesti týdnech pociťoval Lance bolest v oblasti ruky a zápěstí,“ uvedl tým Aston Martin v oficiálním prohlášení. „Jeho lékař se domnívá, že jde o důsledek předchozího chirurgického zákroku, který absolvoval před sezónou 2023. Lékařský tým tak rozhodl, že do nedělního závodu nenastoupí a v nejbližší době podstoupí další zákrok, aby mohl zahájit plnohodnotné zotavení.“
Strollův boj se zdravím není v paddocku Formule 1 žádnou novinkou. V únoru 2023 si při pádu z kola během tréninku v Malaze zlomil obě zápěstí a prst na noze. Přesto se dokázal rychle uzdravit a o dva týdny později startoval v úvodní Grand Prix sezóny v Bahrajnu, kde i přes bolest dojel na působivém šestém místě.
Tentokrát už tělo řeklo jasné „dost“. Bolest, která se začala opět výrazněji ozývat v průběhu posledních závodních víkendů, si nyní vyžádá další chirurgický zákrok. Nad Strollovou účastí v jeho domácí Velké ceně Kanady tak visí otazník. První volný trénink na montrealském okruhu Gillese Villeneuva je naplánován na pátek 13. června a zůstává nejasné, zda se do té doby stihne plně zotavit.
Absence Strolla znamená, že Aston Martin nasadí v Barceloně pouze jeden vůz, a to ten Fernanda Alonsa. Na startovním roštu tak bude stát jen 19 monopostů, což je v současné době raritou.
Pro Lance Strolla půjde teprve o druhou absenci v závodě od jeho debutu ve Formuli 1 v roce 2017, kterou nezavinila technická závada ani diskvalifikace, ale výhradně zdravotní důvody. Tou první byla nákaza covidem-19 během Velké ceny Eifelu v roce 2020.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.