Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Jos Verstappen, otec trojnásobného mistra světa Maxe Verstappena, podpořil novou technickou směrnici FIA, která se o víkendu začne uplatňovat při Velké ceně Španělska. Podle něj jde o ideální scénář pro Formuli 1, která tímto krokem směřuje k větší spravedlnosti a napínavějšímu průběhu sezony.
Devátý závod letošního ročníku v Barceloně přináší zpřísnění pravidel týkajících se flexibilních předních křídel. Nová směrnice výrazně omezuje povolený pohyb těchto prvků a očekává se, že by mohla přispět k částečnému srovnání výkonů mezi jednotlivými týmy. Tato změna by také mohla zamíchat dosavadním pořadím v některých částech startovního pole.
Mezi týmy, které byly v minulosti podezřívány z využívání flexibilního předního křídla, patří McLaren. Britská stáj však pokaždé prošla technickými kontrolami FIA bez zjištění jakéhokoliv porušení pravidel. Vedení týmu přesto zůstává v klidu i tváří v tvář blížícím se úpravám.
Jos Verstappen ale volá po férovosti napříč celým paddockem a podle svých slov doufá, že týmy, které z flexibilních prvků těžily, nyní o tuto výhodu přijdou. „Pro fanoušky i pro Formuli 1 je to ideální scénář. Chtějí sledovat napínavou sezonu, ne aby někdo vyhrál dvacet závodů a všechno bylo monotónní,“ uvedl Jos pro nizozemský deník De Telegraaf. „Ale především by měla platit rovná pravidla. Týmy, které z flexibilních křídel profitovaly, měly tu výhodu až příliš dlouho. To není fér.“
Jos Verstappen letos v paddocku dlouho chyběl a poprvé se ukázal až při nedávné Velké ceně Monaka. Znamenalo to, že na vlastní oči neviděl Maxovo vítězství v Imole, ani jeho odvážný manévr v první zatáčce proti Oscaru Piastrimu. Přesto se k němu zpětně dostalo množství reakcí.
„Max dělá rozdíl. Když předvede něco takového, skáču radostí do vzduchu a zároveň nevěřím vlastním očím. Lidé ke mně přicházeli, i úplní cizinci, a mluvili o tom. Všem to připadalo neuvěřitelné. Ale to je prostě Max. Už v motokárách předváděl podobné akce.“
Jos pokračoval i v hodnocení Maxovy koncentrace a výkonnosti. „Viděli jste to v Imole při restartu po safety caru. Jak byl ostrý a soustředěný, skvělé. Je v něm pořád ta vnitřní síla, na sto procent. V Red Bullu musí být šťastní, že ho mají. A myslím, že si to uvědomují. Je to hodný kluk, ale nedělejte ho naštvaným. Pak může být opravdu nepříjemný. Hlavně musí mít pocit, že tým dělá maximum. A myslím, že teď ten pocit opravdu má.“
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.