Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Jos Verstappen, otec trojnásobného mistra světa Maxe Verstappena, podpořil novou technickou směrnici FIA, která se o víkendu začne uplatňovat při Velké ceně Španělska. Podle něj jde o ideální scénář pro Formuli 1, která tímto krokem směřuje k větší spravedlnosti a napínavějšímu průběhu sezony.
Devátý závod letošního ročníku v Barceloně přináší zpřísnění pravidel týkajících se flexibilních předních křídel. Nová směrnice výrazně omezuje povolený pohyb těchto prvků a očekává se, že by mohla přispět k částečnému srovnání výkonů mezi jednotlivými týmy. Tato změna by také mohla zamíchat dosavadním pořadím v některých částech startovního pole.
Mezi týmy, které byly v minulosti podezřívány z využívání flexibilního předního křídla, patří McLaren. Britská stáj však pokaždé prošla technickými kontrolami FIA bez zjištění jakéhokoliv porušení pravidel. Vedení týmu přesto zůstává v klidu i tváří v tvář blížícím se úpravám.
Jos Verstappen ale volá po férovosti napříč celým paddockem a podle svých slov doufá, že týmy, které z flexibilních prvků těžily, nyní o tuto výhodu přijdou. „Pro fanoušky i pro Formuli 1 je to ideální scénář. Chtějí sledovat napínavou sezonu, ne aby někdo vyhrál dvacet závodů a všechno bylo monotónní,“ uvedl Jos pro nizozemský deník De Telegraaf. „Ale především by měla platit rovná pravidla. Týmy, které z flexibilních křídel profitovaly, měly tu výhodu až příliš dlouho. To není fér.“
Jos Verstappen letos v paddocku dlouho chyběl a poprvé se ukázal až při nedávné Velké ceně Monaka. Znamenalo to, že na vlastní oči neviděl Maxovo vítězství v Imole, ani jeho odvážný manévr v první zatáčce proti Oscaru Piastrimu. Přesto se k němu zpětně dostalo množství reakcí.
„Max dělá rozdíl. Když předvede něco takového, skáču radostí do vzduchu a zároveň nevěřím vlastním očím. Lidé ke mně přicházeli, i úplní cizinci, a mluvili o tom. Všem to připadalo neuvěřitelné. Ale to je prostě Max. Už v motokárách předváděl podobné akce.“
Jos pokračoval i v hodnocení Maxovy koncentrace a výkonnosti. „Viděli jste to v Imole při restartu po safety caru. Jak byl ostrý a soustředěný, skvělé. Je v něm pořád ta vnitřní síla, na sto procent. V Red Bullu musí být šťastní, že ho mají. A myslím, že si to uvědomují. Je to hodný kluk, ale nedělejte ho naštvaným. Pak může být opravdu nepříjemný. Hlavně musí mít pocit, že tým dělá maximum. A myslím, že teď ten pocit opravdu má.“
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.