Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
V Monaku Charles Leclerc svým zásahem mezi piloty McLarenu zkomplikoval lídrovi šampionátu Oscaru Piastrimu situaci, zatímco Lando Norris díky tomu posílil svou pozici v boji o titul. Max Verstappen zaostává za lídrem o 25 bodů a na Norrise ztrácí 22, přičemž jeho největší problém představuje vůz RB21, který v Monaku nezvládl držet krok s konkurencí.
„Upřímně řečeno, na šampionát teď příliš nemyslím, chci se soustředit na každý závod zvlášť,“ řekl Verstappen a vyhnul se tak otázkám ohledně pokračujícího souboje o titul s jezdci McLarenu.
Dobrou zprávou je, že v Barceloně by to mělo být zcela jiné. Charakter okruhu by měl více sedět vozu RB21, podobně jako tratě Suzuka nebo Imola. Navíc Verstappen na této trati dlouhodobě boduje a právě zde slavil své první vítězství ve Formuli 1.
„Na některých okruzích jste konkurenceschopnější, na jiných se zase více trápíte. Myslím, že naše potíže v Monaku byly zřejmé,“ podotkl Max.
„S touto generací vozů jsme se na této trati potýkali každý rok. Pouze v roce 2023 jsme měli výraznou rychlostní převahu, která nám pomohla vyhrát, ale v ostatních sezonách to byl těžký boj,“ doplnil Verstappen.
Při odchodu z Monaka byl alespoň spokojený s tím, že z maximálních možností vytěžil co šlo a omezil ztráty na minimum. Mercedes měl své problémy a Lewis Hamilton se trápil, což Maxovi zajistilo slušné čtvrté místo a dvanáct bodů. „S ohledem na tempo, které jsme měli po celý víkend, jsme odvedli dobrou práci. Jako tým samozřejmě nejsme nikdy spokojeni se čtvrtým místem, ale musíme to přijmout, protože dobře známe limity našeho vozu,“ zakončil čtyřnásobný mistr světa.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.