Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
V Monaku Charles Leclerc svým zásahem mezi piloty McLarenu zkomplikoval lídrovi šampionátu Oscaru Piastrimu situaci, zatímco Lando Norris díky tomu posílil svou pozici v boji o titul. Max Verstappen zaostává za lídrem o 25 bodů a na Norrise ztrácí 22, přičemž jeho největší problém představuje vůz RB21, který v Monaku nezvládl držet krok s konkurencí.
„Upřímně řečeno, na šampionát teď příliš nemyslím, chci se soustředit na každý závod zvlášť,“ řekl Verstappen a vyhnul se tak otázkám ohledně pokračujícího souboje o titul s jezdci McLarenu.
Dobrou zprávou je, že v Barceloně by to mělo být zcela jiné. Charakter okruhu by měl více sedět vozu RB21, podobně jako tratě Suzuka nebo Imola. Navíc Verstappen na této trati dlouhodobě boduje a právě zde slavil své první vítězství ve Formuli 1.
„Na některých okruzích jste konkurenceschopnější, na jiných se zase více trápíte. Myslím, že naše potíže v Monaku byly zřejmé,“ podotkl Max.
„S touto generací vozů jsme se na této trati potýkali každý rok. Pouze v roce 2023 jsme měli výraznou rychlostní převahu, která nám pomohla vyhrát, ale v ostatních sezonách to byl těžký boj,“ doplnil Verstappen.
Při odchodu z Monaka byl alespoň spokojený s tím, že z maximálních možností vytěžil co šlo a omezil ztráty na minimum. Mercedes měl své problémy a Lewis Hamilton se trápil, což Maxovi zajistilo slušné čtvrté místo a dvanáct bodů. „S ohledem na tempo, které jsme měli po celý víkend, jsme odvedli dobrou práci. Jako tým samozřejmě nejsme nikdy spokojeni se čtvrtým místem, ale musíme to přijmout, protože dobře známe limity našeho vozu,“ zakončil čtyřnásobný mistr světa.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.