Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
V Monaku Charles Leclerc svým zásahem mezi piloty McLarenu zkomplikoval lídrovi šampionátu Oscaru Piastrimu situaci, zatímco Lando Norris díky tomu posílil svou pozici v boji o titul. Max Verstappen zaostává za lídrem o 25 bodů a na Norrise ztrácí 22, přičemž jeho největší problém představuje vůz RB21, který v Monaku nezvládl držet krok s konkurencí.
„Upřímně řečeno, na šampionát teď příliš nemyslím, chci se soustředit na každý závod zvlášť,“ řekl Verstappen a vyhnul se tak otázkám ohledně pokračujícího souboje o titul s jezdci McLarenu.
Dobrou zprávou je, že v Barceloně by to mělo být zcela jiné. Charakter okruhu by měl více sedět vozu RB21, podobně jako tratě Suzuka nebo Imola. Navíc Verstappen na této trati dlouhodobě boduje a právě zde slavil své první vítězství ve Formuli 1.
„Na některých okruzích jste konkurenceschopnější, na jiných se zase více trápíte. Myslím, že naše potíže v Monaku byly zřejmé,“ podotkl Max.
„S touto generací vozů jsme se na této trati potýkali každý rok. Pouze v roce 2023 jsme měli výraznou rychlostní převahu, která nám pomohla vyhrát, ale v ostatních sezonách to byl těžký boj,“ doplnil Verstappen.
Při odchodu z Monaka byl alespoň spokojený s tím, že z maximálních možností vytěžil co šlo a omezil ztráty na minimum. Mercedes měl své problémy a Lewis Hamilton se trápil, což Maxovi zajistilo slušné čtvrté místo a dvanáct bodů. „S ohledem na tempo, které jsme měli po celý víkend, jsme odvedli dobrou práci. Jako tým samozřejmě nejsme nikdy spokojeni se čtvrtým místem, ale musíme to přijmout, protože dobře známe limity našeho vozu,“ zakončil čtyřnásobný mistr světa.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.