Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Tým Racing Bulls (bývalé Minardi - Toro Rosso - Alpha Tauri - Visa Cash App RB) prochází zásadní restrukturalizací, která zahrnuje rozšíření kampusu v Milton Keynes, kde se buduje nový aerodynamický tunel a zázemí pro výrobu motorů Red Bull Powertrains na rok 2026. Uvedl to italský web Motorsport.
Nový monopost VCARB 02 vznikl v Buckinghamshire, ale jeho výroba probíhá ve Faenze. Design vozu výrazně odráží vliv Red Bullu – od technologií až po aerodynamiku vyvíjenou v Bedfordu. Bílý lak přináší vizuální kontrast ke stávajícím týmovým barvám a odráží technickou spolupráci s hlavním týmem.
Technická spolupráce s Red Bullem pomáhá Racing Bulls nejen zrychlit vývoj, ale také optimalizovat rozpočtové výdaje. Kromě současného VCARB 02 už tým pracuje na monopostu pro rok 2026, který přinese nové revoluční předpisy a pohonnou jednotku od RBPT namísto Hondy.
Nový vůz přebírá klíčové prvky z mistrovského RB20, zejména přední zavěšení typu push-rod a zadní pull-rod, přičemž celá zadní část pochází přímo z Milton Keynes – včetně motoru, převodovky a odpružení. Tým vedený Jodym Eggintonem se však rozhodl vyhnout složitému chladicímu systému RB20, který se ukázal jako problematický.
VCARB 02 představuje výrazný posun oproti loňskému vozu, i když se Racing Bulls stále nachází na osmém místě Poháru konstruktérů namísto očekávaného středu pole. První rendery monopostu zveřejněné při slavnostní show 75 let F1 v Londýně skrývaly některé detaily, ale snímky ze shakedownu v Imole ukázaly plošší příď inspirovanou Red Bullem. Nové aerodynamické prvky, včetně předního křídla s pružnými klapkami, naznačují, že tým se snaží přiblížit konceptům úřadujícího šampiona.
Regulační změny FIA ohledně aerodynamické elasticity ovlivní vývoj vozu, což vedlo ke změně tvaru bočních přepážek a přidání nových kanálů pro lepší proudění vzduchu. Racing Bulls se také zaměřil na přepracování boční části a ústí chladiče, které nyní využívá populární P-koncept známý z Red Bullu a Ferrari. Asymetrický design chladičových vstupů a propracovanější práce s dynamikou tekutin svědčí o snaze maximalizovat výkon vozu při zachování stabilní aerodynamické efektivity.
Další změny se týkají airboxu, který dostal hranatější tvar, a zadní části vozu, kde jsou patrné úpravy v chlazení a výstupu horkého vzduchu inspirované RB20. Zadní křídlo s podpěrou monopylonu bylo v Imole testováno v konfiguraci s lžícovitým tvarem, což by mohlo pomoci s optimalizací přítlaku.
Júki Cunoda a nováček Isack Hadjar budou mít v bahrajnských testech možnost ověřit, zda VCARB 02 dokáže splnit ambici bojovat o šesté místo v šampionátu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.