Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Tým Racing Bulls (bývalé Minardi - Toro Rosso - Alpha Tauri - Visa Cash App RB) prochází zásadní restrukturalizací, která zahrnuje rozšíření kampusu v Milton Keynes, kde se buduje nový aerodynamický tunel a zázemí pro výrobu motorů Red Bull Powertrains na rok 2026. Uvedl to italský web Motorsport.
Nový monopost VCARB 02 vznikl v Buckinghamshire, ale jeho výroba probíhá ve Faenze. Design vozu výrazně odráží vliv Red Bullu – od technologií až po aerodynamiku vyvíjenou v Bedfordu. Bílý lak přináší vizuální kontrast ke stávajícím týmovým barvám a odráží technickou spolupráci s hlavním týmem.
Technická spolupráce s Red Bullem pomáhá Racing Bulls nejen zrychlit vývoj, ale také optimalizovat rozpočtové výdaje. Kromě současného VCARB 02 už tým pracuje na monopostu pro rok 2026, který přinese nové revoluční předpisy a pohonnou jednotku od RBPT namísto Hondy.
Nový vůz přebírá klíčové prvky z mistrovského RB20, zejména přední zavěšení typu push-rod a zadní pull-rod, přičemž celá zadní část pochází přímo z Milton Keynes – včetně motoru, převodovky a odpružení. Tým vedený Jodym Eggintonem se však rozhodl vyhnout složitému chladicímu systému RB20, který se ukázal jako problematický.
VCARB 02 představuje výrazný posun oproti loňskému vozu, i když se Racing Bulls stále nachází na osmém místě Poháru konstruktérů namísto očekávaného středu pole. První rendery monopostu zveřejněné při slavnostní show 75 let F1 v Londýně skrývaly některé detaily, ale snímky ze shakedownu v Imole ukázaly plošší příď inspirovanou Red Bullem. Nové aerodynamické prvky, včetně předního křídla s pružnými klapkami, naznačují, že tým se snaží přiblížit konceptům úřadujícího šampiona.
Regulační změny FIA ohledně aerodynamické elasticity ovlivní vývoj vozu, což vedlo ke změně tvaru bočních přepážek a přidání nových kanálů pro lepší proudění vzduchu. Racing Bulls se také zaměřil na přepracování boční části a ústí chladiče, které nyní využívá populární P-koncept známý z Red Bullu a Ferrari. Asymetrický design chladičových vstupů a propracovanější práce s dynamikou tekutin svědčí o snaze maximalizovat výkon vozu při zachování stabilní aerodynamické efektivity.
Další změny se týkají airboxu, který dostal hranatější tvar, a zadní části vozu, kde jsou patrné úpravy v chlazení a výstupu horkého vzduchu inspirované RB20. Zadní křídlo s podpěrou monopylonu bylo v Imole testováno v konfiguraci s lžícovitým tvarem, což by mohlo pomoci s optimalizací přítlaku.
Júki Cunoda a nováček Isack Hadjar budou mít v bahrajnských testech možnost ověřit, zda VCARB 02 dokáže splnit ambici bojovat o šesté místo v šampionátu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.