Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test za Ferrari ve Fioranu v lednu, kde řídil loňský monopost SF-23 v rámci testovacího programu TPC. Historický okamžik přilákal tisíce fanoušků a způsobil v Maranellu mimořádnou situaci.
Následně Hamilton spolu s Charlesem Leclercem zamířili na test za zavřenými dveřmi v Barceloně, kde kromě dalšího tréninku TPC zkoušeli také pneumatiky Pirelli pro rok 2026. První den testů Hamilton havaroval ve 12. zatáčce, což Ferrari bagatelizovalo, ale incident ovlivnil plán Leclercova testování.
Ferrari připravilo pro Hamiltona speciální nastavení vozu, které simulovalo přítlak pro rok 2026. Na stejném testu byl přítomen i McLaren, přičemž Oscar Piastri v měřených časech předčil Hamiltona.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test s Ferrari v letošním voze SF-25 ve Fioranu, kde se střídal s Charlesem Leclercem. Monacký jezdec byl v prvním průjezdu o 0,8 sekundy rychlejší a téměř překonal traťový rekord Michaela Schumachera.
Přímé srovnání časů mezi jezdci však není relevantní, protože Hamilton měl odlišný testovací program a stále se adaptuje na nové prostředí. Navíc Brit dosud nepoužíval svůj finální volant pro sezonu 2025, což může být před blížícími se testy v Bahrajnu drobnou komplikací.
Hamilton přesto ukázal týmového ducha, když se připojil k Leclercovi brzy ráno, což ocenil šéf týmu Fred Vasseur.
Ferrari dosud neposkytlo Lewisi Hamiltonovi jeho finální volant, přestože absolvoval už čtyři soukromé testy.
Brit se tak ocitá před velkou výzvou, když se musí přizpůsobit zcela novému prostředí ve Ferrari. Po letech strávených u Mercedesu se učí nový jazyk, nový motor i odlišný komunikační styl týmu, který bude klíčový pro strategii v sezoně 2025.
Navzdory této změně je Hamilton plný nadšení a motivace. Po neuspokojivé sezoně 2024 hledal nový impuls a jeho příchod do Maranella mu ho poskytl. Úspěšný start u Ferrari bude zásadní a pokud nový vůz SF-25 nabídne konkurenceschopné tempo, může být Hamilton opět vážným kandidátem na vítězství.
Jeho nadšení bylo patrné i během rozhovoru s novinářem Lawrencem Barrettem, kdy se neustále usmíval – důkaz toho, jak si nové působení ve Ferrari užívá.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.