Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test za Ferrari ve Fioranu v lednu, kde řídil loňský monopost SF-23 v rámci testovacího programu TPC. Historický okamžik přilákal tisíce fanoušků a způsobil v Maranellu mimořádnou situaci.
Následně Hamilton spolu s Charlesem Leclercem zamířili na test za zavřenými dveřmi v Barceloně, kde kromě dalšího tréninku TPC zkoušeli také pneumatiky Pirelli pro rok 2026. První den testů Hamilton havaroval ve 12. zatáčce, což Ferrari bagatelizovalo, ale incident ovlivnil plán Leclercova testování.
Ferrari připravilo pro Hamiltona speciální nastavení vozu, které simulovalo přítlak pro rok 2026. Na stejném testu byl přítomen i McLaren, přičemž Oscar Piastri v měřených časech předčil Hamiltona.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test s Ferrari v letošním voze SF-25 ve Fioranu, kde se střídal s Charlesem Leclercem. Monacký jezdec byl v prvním průjezdu o 0,8 sekundy rychlejší a téměř překonal traťový rekord Michaela Schumachera.
Přímé srovnání časů mezi jezdci však není relevantní, protože Hamilton měl odlišný testovací program a stále se adaptuje na nové prostředí. Navíc Brit dosud nepoužíval svůj finální volant pro sezonu 2025, což může být před blížícími se testy v Bahrajnu drobnou komplikací.
Hamilton přesto ukázal týmového ducha, když se připojil k Leclercovi brzy ráno, což ocenil šéf týmu Fred Vasseur.
Ferrari dosud neposkytlo Lewisi Hamiltonovi jeho finální volant, přestože absolvoval už čtyři soukromé testy.
Brit se tak ocitá před velkou výzvou, když se musí přizpůsobit zcela novému prostředí ve Ferrari. Po letech strávených u Mercedesu se učí nový jazyk, nový motor i odlišný komunikační styl týmu, který bude klíčový pro strategii v sezoně 2025.
Navzdory této změně je Hamilton plný nadšení a motivace. Po neuspokojivé sezoně 2024 hledal nový impuls a jeho příchod do Maranella mu ho poskytl. Úspěšný start u Ferrari bude zásadní a pokud nový vůz SF-25 nabídne konkurenceschopné tempo, může být Hamilton opět vážným kandidátem na vítězství.
Jeho nadšení bylo patrné i během rozhovoru s novinářem Lawrencem Barrettem, kdy se neustále usmíval – důkaz toho, jak si nové působení ve Ferrari užívá.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.