Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test za Ferrari ve Fioranu v lednu, kde řídil loňský monopost SF-23 v rámci testovacího programu TPC. Historický okamžik přilákal tisíce fanoušků a způsobil v Maranellu mimořádnou situaci.
Následně Hamilton spolu s Charlesem Leclercem zamířili na test za zavřenými dveřmi v Barceloně, kde kromě dalšího tréninku TPC zkoušeli také pneumatiky Pirelli pro rok 2026. První den testů Hamilton havaroval ve 12. zatáčce, což Ferrari bagatelizovalo, ale incident ovlivnil plán Leclercova testování.
Ferrari připravilo pro Hamiltona speciální nastavení vozu, které simulovalo přítlak pro rok 2026. Na stejném testu byl přítomen i McLaren, přičemž Oscar Piastri v měřených časech předčil Hamiltona.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test s Ferrari v letošním voze SF-25 ve Fioranu, kde se střídal s Charlesem Leclercem. Monacký jezdec byl v prvním průjezdu o 0,8 sekundy rychlejší a téměř překonal traťový rekord Michaela Schumachera.
Přímé srovnání časů mezi jezdci však není relevantní, protože Hamilton měl odlišný testovací program a stále se adaptuje na nové prostředí. Navíc Brit dosud nepoužíval svůj finální volant pro sezonu 2025, což může být před blížícími se testy v Bahrajnu drobnou komplikací.
Hamilton přesto ukázal týmového ducha, když se připojil k Leclercovi brzy ráno, což ocenil šéf týmu Fred Vasseur.
Ferrari dosud neposkytlo Lewisi Hamiltonovi jeho finální volant, přestože absolvoval už čtyři soukromé testy.
Brit se tak ocitá před velkou výzvou, když se musí přizpůsobit zcela novému prostředí ve Ferrari. Po letech strávených u Mercedesu se učí nový jazyk, nový motor i odlišný komunikační styl týmu, který bude klíčový pro strategii v sezoně 2025.
Navzdory této změně je Hamilton plný nadšení a motivace. Po neuspokojivé sezoně 2024 hledal nový impuls a jeho příchod do Maranella mu ho poskytl. Úspěšný start u Ferrari bude zásadní a pokud nový vůz SF-25 nabídne konkurenceschopné tempo, může být Hamilton opět vážným kandidátem na vítězství.
Jeho nadšení bylo patrné i během rozhovoru s novinářem Lawrencem Barrettem, kdy se neustále usmíval – důkaz toho, jak si nové působení ve Ferrari užívá.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.