I když Lewis Hamilton v této sezóně prochází složitějšími okamžiky, šéf Ferrari, Frederic Vasseur, ho podporuje a ukazuje trpělivost. Vasseur několikrát zdůraznil, že Ferrari je připraveno počkat, až se Hamilton přizpůsobí a opět najde svůj optimální výkon.
Frederic Vasseur, šéf Ferrari, se vyjádřil k porovnání Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona během tiskové konference před Velkou cenou Saúdské Arábie. Na otázku, jak podobní jsou tito dva jezdci, odpověděl: "Podobní? Nemůžete mít dva jezdce s úplně stejným přístupem. Jsou to soupeři. Oba jsou šampioni." Podle Vasseura je každý z nich unikátní osobnost, která má svou vlastní DNA a přístup k závodění.
"Mají svůj vlastní přístup, svou vlastní mentalitu a chtějí dosáhnout toho nejlepšího. Co je pro nás pozitivní, je, že se navzájem tlačí k lepším výkonům, a my se musíme postarat o to, abychom z nich dostali to nejlepší," doplnil. Vasseur zdůraznil, že oba jezdci, i když mají podobné cíle, jsou soutěživí a každý z nich má svou vlastní cestu k dosažení vítězství.
Vasser také uvedl, že Hamilton přináší do týmu obrovskou zkušenost: "Přichází s vlastními zkušenostmi, 20 let ve Formuli 1, různé týmy, téměř deset let v McLarenu, 12 let v Mercedesu. Je vždy dobré mít někoho v týmu, kdo má takové zkušenosti a vizi, která nám pomůže se zlepšit."
Sezóna 2024 nebyla pro Ferrari ideální, i když tým nakonec skončil na druhém místě v Poháru konstruktérů. Vassar přiznal, že start do sezóny nebyl podle očekávání, a tým čelí výzvám, které si ani nemohli představit. "Máme čtyři týmy, které bojují o vítězství, možná pět nebo šest, ale čtyři týmy s různými strukturami, různými lidmi a různým vedením," vysvětlil.
V závěru Vasseur podotkl: "Všichni jsme schopni postavit čtyři auta do jedné desetiny sekundy. To znamená, že není správné nebo špatné, co kdo dělá. Musíme se snažit pochopit, co ostatní dělají, a zjistit, jak z toho získat to nejlepší." Tento přístup ukazuje, jak důležité je pro Ferrari analyzovat konkurenci a učit se z jejich strategií, aby se mohli dále zlepšovat.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.