Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném začátku své první sezony u Ferrari, když v Saúdské Arábii skončil až sedmý. Na rozdíl od týmového kolegy Charlese Leclerca, který vystoupal na pódium, se britský jezdec trápil nejen s tempem, ale i s vyvážením svého monopostu. Po závodě přiznal, že víkend byl "hrozný" a předpovídá, že "zbytek sezony bude bolestivý".
Šéf týmu Fred Vasseur však odmítl jakoukoliv paniku a Hamiltona se tvrdě zastal. „Budu za ním stát na 2000 procent. Od zítřejšího rána budeme společně hledat řešení,“ řekl Vasseur a zdůraznil, že problémem je hlavně ladění vozu a práce s pneumatikami. Připomněl také, že Hamilton ukázal svůj potenciál už v Číně i částečně během víkendu v Džiddě
Když byl Vasseur opakovaně tlačen na vysvětlení údajného „dramatického“ poklesu Hamiltonovy formy, jeho trpělivost praskla. „To je zatracená blbost," odpověděl ostře. „Po pěti závodech nelze dělat takové závěry. V soutěži jsou vždy vzestupy a pády a my se musíme držet klidného a systematického přístupu.“
Vasseur se také ohradil proti dvojímu metru, kdy podle něj média hodnotí Hamiltona přísněji než například Maxe Verstappena. Připomněl, že i úřadující šampion byl v Bahrajnu až šestý, ale nikdo v jeho případě nemluvil o dramatickém propadu. „Stačí pár desetin a máte deset aut v jedné vteřině. Musíme zůstat v klidu a soustředit se na postupné zlepšování,“ řekl.
Přestože Hamilton prožívá náročné období, Vasseur odmítl, že by šlo o přechodnou sezonu. Naopak si cení, že Lewisovo zklamání svědčí o jeho neochvějné soutěživosti. „Je to závodník, chce ze sebe dostat maximum. Teď musíme pracovat společně a reagovat jako tým,“ uzavřel Vasseur s důrazem na jednotu a trpělivost.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.