Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném začátku své první sezony u Ferrari, když v Saúdské Arábii skončil až sedmý. Na rozdíl od týmového kolegy Charlese Leclerca, který vystoupal na pódium, se britský jezdec trápil nejen s tempem, ale i s vyvážením svého monopostu. Po závodě přiznal, že víkend byl "hrozný" a předpovídá, že "zbytek sezony bude bolestivý".
Šéf týmu Fred Vasseur však odmítl jakoukoliv paniku a Hamiltona se tvrdě zastal. „Budu za ním stát na 2000 procent. Od zítřejšího rána budeme společně hledat řešení,“ řekl Vasseur a zdůraznil, že problémem je hlavně ladění vozu a práce s pneumatikami. Připomněl také, že Hamilton ukázal svůj potenciál už v Číně i částečně během víkendu v Džiddě
Když byl Vasseur opakovaně tlačen na vysvětlení údajného „dramatického“ poklesu Hamiltonovy formy, jeho trpělivost praskla. „To je zatracená blbost," odpověděl ostře. „Po pěti závodech nelze dělat takové závěry. V soutěži jsou vždy vzestupy a pády a my se musíme držet klidného a systematického přístupu.“
Vasseur se také ohradil proti dvojímu metru, kdy podle něj média hodnotí Hamiltona přísněji než například Maxe Verstappena. Připomněl, že i úřadující šampion byl v Bahrajnu až šestý, ale nikdo v jeho případě nemluvil o dramatickém propadu. „Stačí pár desetin a máte deset aut v jedné vteřině. Musíme zůstat v klidu a soustředit se na postupné zlepšování,“ řekl.
Přestože Hamilton prožívá náročné období, Vasseur odmítl, že by šlo o přechodnou sezonu. Naopak si cení, že Lewisovo zklamání svědčí o jeho neochvějné soutěživosti. „Je to závodník, chce ze sebe dostat maximum. Teď musíme pracovat společně a reagovat jako tým,“ uzavřel Vasseur s důrazem na jednotu a trpělivost.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.