Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Lewis Hamilton zažil v Bahrajnu víkend plný kontrastů. Po nevydařené kvalifikaci, kde obsadil až deváté místo, neskrýval zklamání a svůj výkon bez obalu zhodnotil jako „špatný“. „Omlouvám se týmu, nepodal jsem dostatečný výkon,“ uvedl po sobotním zklamání.
Nedělní závod ale ukázal jinou tvář sedminásobného mistra světa. Díky soustředěné jízdě se dokázal posunout až na pátou příčku. „Myslím, že jsem konečně přišel na to, jak to auto chce být řízené,“ připustil po závodě. Podle něj šlo o důležitý krok v procesu přizpůsobování se zcela odlišnému Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu, informuje Sky Sports.
Frédéric Vasseur, šéf Ferrari, Hamiltonův přístup ocenil.
„Je skvělé, že si Lewis uvědomuje, že se musí sám zlepšit a přizpůsobit stylu jízdy s novým autem. Zároveň je ale na nás, abychom vůz upravili tak, aby mu co nejlépe seděl,“ řekl Vasseur a zdůraznil, že podobný proces adaptace nemůže být otázkou dnů.
Vasseur zároveň kvitoval, že Hamilton byl po kvalifikaci upřímně zklamaný. „Líbí se mi, že to prožíval. Neřekl jen ‚jsem desátý, to je škoda‘. Byl naštvaný, protože věděl, že na to měl,“ uvedl. „V F1 dnes uděláte jednu chybu a spadnete o šest míst. To před pár lety nebývalo.“
Hamiltonův nedělní výkon byl podle Vasseura povzbudivý. „Odjel velmi silný závod, jeho časy byly téměř srovnatelné s těmi nejrychlejšími,“ uvedl šéf stáje, která se i přes dílčí zlepšení stále snaží dohnat dominantní McLaren.
Ačkoliv má Hamilton za sebou bohatou kariéru, kvalifikační výkony posledních sezón vyvolaly otázky, zda neztrácí ostrost. Vasseur to ale odmítá spojovat s věkem a upozorňuje, že vše je otázkou spolupráce a hledání správného nastavení. „Je to týmová práce – a zlepšení přijde společně,“ uzavřel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.