Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
V průběhu sezony 2025 se chystá zásadní technická změna, která by mohla výrazně zamíchat kartami na čele šampionátu. Mezinárodní automobilová federace FIA oznámila, že od Velké ceny Španělska zpřísní testování pružnosti předních křídel. Cílem této změny je omezit využívání pružnosti aerodynamických prvků, což je oblast, která dlouhodobě vyvolává kontroverze a podezření z obcházení pravidel.
Podle šéfa Ferrari Frederica Vasseura může nová direktiva zcela změnit současný výkonnostní obrázek. „Největší změna přijde pravděpodobně ve Španělsku, protože tam vstoupí v platnost nové přední křídlo,“ řekl pro Sky Sports. „To by mohlo změnit obrázek šampionátu. Počkejme si, co to přinese.“ Ačkoliv připouští, že lídr šampionátu zůstane lídrem i po Barceloně, změna by podle něj mohla výrazně zamíchat pořadím v jednotlivých závodech. „Z hlediska čisté výkonnosti to může být zásadní zlom,“ dodal.
Ferrari zatím v sezoně zaostává, po šesti závodech ztrácí na vedoucí McLaren už 152 bodů v Poháru konstruktérů. Přestože se očekává, že většina týmů přiveze první větší vylepšení už tento víkend na Velkou cenu Emilia-Romagna, Vasseur věří, že skutečný dopad přinese až přizpůsobení se novým pravidlům v Barceloně.
Technická úprava pravidel se zaměřuje na snížení povoleného průhybu předních křídel z patnácti na deset milimetrů. FIA tím reaguje na narůstající podezření že některé týmy včetně těch nejrychlejších záměrně využívají pružnosti aerodynamických prvků na hraně regulí. McLaren který momentálně dominuje oběma šampionátům sice možný dopad bagatelizuje nicméně soupeři naznačují že právě v jeho případě by mohla nová pravidla přinést citelnou změnu.
Vasseur zároveň přiznal, že Ferrari letos nenaplnilo očekávání, a přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Maranella je v této situaci ještě náročnější. „Auto není na úrovni, jakou jsme si představovali. A v takových podmínkách je pro nového jezdce těžší se přizpůsobit,“ řekl. Přesto věří, že tým a jezdec si na sebe postupně zvykají, a spolupráci popisuje jako konstruktivní. Incidenty během závodu, jako byl Hamiltonův rozladěný týmový rádiový výstup v Miami, bere s nadhledem. „Dokud si to vyříkáme po závodě, nemám s tím problém,“ dodal Vasseur.
Španělsko tak představuje klíčový bod sezony, nejen kvůli výkonnostním vylepšením, ale i kvůli pravidlovému zpřísnění, které by mohlo odkryt skutečné rozdíly mezi týmy. A právě Ferrari doufá, že se karta konečně obrátí.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.