Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.
Carlos Sainz je přesvědčený, že nová trať v Madridu, přezdívaná „Madring“, nabídne Formuli 1 unikátní charakter. Nový okruh, který v pátek oficiálně představili pořadatelé spolu s místními úřady, kombinuje technické pasáže městského okruhu se svižnými a plynulými úseky. Od září příštího roku převezme pořádání Velké ceny Španělska a od roku 2026 se na kalendáři pravděpodobně stane jejím jediným domácím podnikem.
Trať o délce 5,47 kilometru se bude klikatit kolem výstavního centra IFEMA a nabídne jak úzké městské sekce s blízkými zdmi, tak i otevřenější části s rychlými zatáčkami a výrazným klopením v oblasti festivalových areálů Valdebebas. Právě tato kombinace by měla podle Sainze přinést to, co modernímu závodění často chybí, odlišnost a osobitost.
„Jezdci se mě na trať ptali – na zatáčky, na rozvržení... Řekl jsem jim, aby se nebáli, že se budu snažit, aby byla trať co nejzábavnější,“ uvedl Sainz, který se stal ambasadorem madridské Grand Prix. „Co od tratě jako jezdec chci, je charisma a charakter, aby měla spoustu specifických prvků, které ji odliší. A to se v případě Madringu daří,“ doplnil.
Video: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout | Madring
Sainz přirovnal madridský okruh k městským tratím v Baku a Džiddě, které se navzdory urbanistickému prostředí dokázaly zapsat do paměti fanoušků i jezdců díky jedinečné atmosféře a dynamice. „Madring má všechno, městskou část s blízkými zdmi a otevřenou sekci připomínající klasické evropské okruhy, které my jezdci milujeme,“ vysvětlil. „Závěrečná část s klopenými a rychlými zatáčkami je přesně to, co nás baví.“
Velké naděje vkládá Sainz nejen do samotné tratě, ale i do celkového pojetí akce. Díky výhodné poloze poblíž letiště Barajas a plánovaným doprovodným akcím věří, že Madrid může nastavit nový standard mezi závody F1. „Všechno, co se bude kolem dít – koncerty, aktivity – pomůže městu. Myslím, že můžeme mít nejlepší trať a nejlepší událost v celém kalendáři,“ prohlásil odhodlaně. „Bude 24 závodů, a i když jsou Mexico, Miami nebo Las Vegas skvělé, věřím, že Madrid je dokáže překonat. A půjdeme si za tím.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.