Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.
Carlos Sainz je přesvědčený, že nová trať v Madridu, přezdívaná „Madring“, nabídne Formuli 1 unikátní charakter. Nový okruh, který v pátek oficiálně představili pořadatelé spolu s místními úřady, kombinuje technické pasáže městského okruhu se svižnými a plynulými úseky. Od září příštího roku převezme pořádání Velké ceny Španělska a od roku 2026 se na kalendáři pravděpodobně stane jejím jediným domácím podnikem.
Trať o délce 5,47 kilometru se bude klikatit kolem výstavního centra IFEMA a nabídne jak úzké městské sekce s blízkými zdmi, tak i otevřenější části s rychlými zatáčkami a výrazným klopením v oblasti festivalových areálů Valdebebas. Právě tato kombinace by měla podle Sainze přinést to, co modernímu závodění často chybí, odlišnost a osobitost.
„Jezdci se mě na trať ptali – na zatáčky, na rozvržení... Řekl jsem jim, aby se nebáli, že se budu snažit, aby byla trať co nejzábavnější,“ uvedl Sainz, který se stal ambasadorem madridské Grand Prix. „Co od tratě jako jezdec chci, je charisma a charakter, aby měla spoustu specifických prvků, které ji odliší. A to se v případě Madringu daří,“ doplnil.
Video: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout | Madring
Sainz přirovnal madridský okruh k městským tratím v Baku a Džiddě, které se navzdory urbanistickému prostředí dokázaly zapsat do paměti fanoušků i jezdců díky jedinečné atmosféře a dynamice. „Madring má všechno, městskou část s blízkými zdmi a otevřenou sekci připomínající klasické evropské okruhy, které my jezdci milujeme,“ vysvětlil. „Závěrečná část s klopenými a rychlými zatáčkami je přesně to, co nás baví.“
Velké naděje vkládá Sainz nejen do samotné tratě, ale i do celkového pojetí akce. Díky výhodné poloze poblíž letiště Barajas a plánovaným doprovodným akcím věří, že Madrid může nastavit nový standard mezi závody F1. „Všechno, co se bude kolem dít – koncerty, aktivity – pomůže městu. Myslím, že můžeme mít nejlepší trať a nejlepší událost v celém kalendáři,“ prohlásil odhodlaně. „Bude 24 závodů, a i když jsou Mexico, Miami nebo Las Vegas skvělé, věřím, že Madrid je dokáže překonat. A půjdeme si za tím.“
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.