Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Druhé závodní místo v týmu vedle Maxe Verstappena stalo pro každého pilota prakticky prokletím. Předchozí jezdci, jako Pierre Gasly a Alex Albon, se ani nedostali k plné stabilitě, přičemž oba byli po několika závodech odvoláni z hlavního týmu. Red Bull se po mnoha pokusech rozhodl dát šanci Liamu Lawsonovi, ale i jeho krátká zkušenost na tomto sedadle je poznamenána tlakem a nejistotou. Po pouhých dvou závodech je Lawson nucen opustit kokpit, což vyvolává řadu pochybností o správnosti takového rozhodnutí.
Giedo van der Garde, bývalý pilot F1, se ve svém komentáři rozhodně postavil na stranu mladého Novozélanďana. Podle něj je celé hodnocení výkonů jezdců v Red Bullu příliš přísné a nezohledňuje reálné podmínky, které závodníkům panují. "Je to jako šikana nebo panika, než spravedlivé hodnocení," uvedl van der Garde, čímž vyjádřil svůj nesouhlas s rychlým a nekompromisním rozhodnutím vedení týmu.
Max Verstappen, který se v minulosti několikrát postavil za své kolegy, vyjádřil solidaritu s Lawsnem, když zdůraznil, jak náročné je ovládat monopost RB21. Verstappen naznačil, že pokud by měl Lawson k dispozici více času, mohl by ukázat lepší výsledky. Podle něj je to právě charakteristiky vozu, který je přizpůsoben Verstappenovu stylu, co činí adaptaci pro ostatní jezdce obzvláště obtížnou.
Van der Garde neváhal Lawsona podpořit a vyjádřil přání, aby mu Red Bull dal více času a prostor ukázat své schopnosti. Připomněl, že Lawsonova cesta do F1 byla výsledkem tvrdé práce a odhodlání, a že takto rychlý konec může být pro jeho kariéru škodlivý. "Je to tvrdé, když tě tým zklame hned po několika závodech," dodal van der Garde a vyjádřil naději, že Liam využije svou šanci v Japonsku k tomu, aby všem ukázal, že jeho potenciál byl podceňován.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.