Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Druhé závodní místo v týmu vedle Maxe Verstappena stalo pro každého pilota prakticky prokletím. Předchozí jezdci, jako Pierre Gasly a Alex Albon, se ani nedostali k plné stabilitě, přičemž oba byli po několika závodech odvoláni z hlavního týmu. Red Bull se po mnoha pokusech rozhodl dát šanci Liamu Lawsonovi, ale i jeho krátká zkušenost na tomto sedadle je poznamenána tlakem a nejistotou. Po pouhých dvou závodech je Lawson nucen opustit kokpit, což vyvolává řadu pochybností o správnosti takového rozhodnutí.
Giedo van der Garde, bývalý pilot F1, se ve svém komentáři rozhodně postavil na stranu mladého Novozélanďana. Podle něj je celé hodnocení výkonů jezdců v Red Bullu příliš přísné a nezohledňuje reálné podmínky, které závodníkům panují. "Je to jako šikana nebo panika, než spravedlivé hodnocení," uvedl van der Garde, čímž vyjádřil svůj nesouhlas s rychlým a nekompromisním rozhodnutím vedení týmu.
Max Verstappen, který se v minulosti několikrát postavil za své kolegy, vyjádřil solidaritu s Lawsnem, když zdůraznil, jak náročné je ovládat monopost RB21. Verstappen naznačil, že pokud by měl Lawson k dispozici více času, mohl by ukázat lepší výsledky. Podle něj je to právě charakteristiky vozu, který je přizpůsoben Verstappenovu stylu, co činí adaptaci pro ostatní jezdce obzvláště obtížnou.
Van der Garde neváhal Lawsona podpořit a vyjádřil přání, aby mu Red Bull dal více času a prostor ukázat své schopnosti. Připomněl, že Lawsonova cesta do F1 byla výsledkem tvrdé práce a odhodlání, a že takto rychlý konec může být pro jeho kariéru škodlivý. "Je to tvrdé, když tě tým zklame hned po několika závodech," dodal van der Garde a vyjádřil naději, že Liam využije svou šanci v Japonsku k tomu, aby všem ukázal, že jeho potenciál byl podceňován.
Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.
Max Verstappen, pilot Red Bull Racing, se může s klidným svědomím zařadit mezi legendy formule 1, čímž potvrzuje své místo mezi nejlepšími jezdci v historii tohoto sportu.
Už šest let patří role týmového kolegy Maxe Verstappena k nejnáročnějším ve Formuli 1, ale osud Liama Lawsona vzbudil ještě větší pozdvižení, než odsuny ostatních pilotů. Jeho nečekaná degradace po pouhých dvou závodech představuje extrémní rozhodnutí, které překvapilo i veliké osobnosti samotné královny motorsportu.
Lando Norris o interním fungování McLarenu. Po VC Číny zdůraznil, že týmová dynamika je bez problémů a rivalita s Piastrim prospívá výkonnosti.
Jeremy Clarkson byl překvapen rychlým poklesem formy Lewise Hamiltona během víkendu Velké ceny Číny. Podle něj je těžké pochopit, jak se Hamilton, dříve považovaný za hrdinu, tak rychle stal outsiderem.
Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je blízko dohodě o prodloužení smlouvy s Georgem Russellem. Podle něj je to „téměř veřejné tajemství“, což naznačuje brzké oficiální oznámení.
Liam Lawson dostal od Red Bullu šanci, ale po pouhých dvou závodech sezóny 2025 se s hlavním týmem loučí. Po neuspokojivých výkonech v Austrálii a Číně se Novozélanďan vrací do Racing Bulls, čímž Red Bull opět potvrzuje svou nelítostnou politiku vůči jezdcům.
Očekává se, že Red Bull nasadí speciální bílou livery na vozech během Velké ceny Japonska 2025, aby oslavili své poslední závody s Hondou před plánovaným ukončením spolupráce v roce 2026.
Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.