Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Druhé závodní místo v týmu vedle Maxe Verstappena stalo pro každého pilota prakticky prokletím. Předchozí jezdci, jako Pierre Gasly a Alex Albon, se ani nedostali k plné stabilitě, přičemž oba byli po několika závodech odvoláni z hlavního týmu. Red Bull se po mnoha pokusech rozhodl dát šanci Liamu Lawsonovi, ale i jeho krátká zkušenost na tomto sedadle je poznamenána tlakem a nejistotou. Po pouhých dvou závodech je Lawson nucen opustit kokpit, což vyvolává řadu pochybností o správnosti takového rozhodnutí.
Giedo van der Garde, bývalý pilot F1, se ve svém komentáři rozhodně postavil na stranu mladého Novozélanďana. Podle něj je celé hodnocení výkonů jezdců v Red Bullu příliš přísné a nezohledňuje reálné podmínky, které závodníkům panují. "Je to jako šikana nebo panika, než spravedlivé hodnocení," uvedl van der Garde, čímž vyjádřil svůj nesouhlas s rychlým a nekompromisním rozhodnutím vedení týmu.
Max Verstappen, který se v minulosti několikrát postavil za své kolegy, vyjádřil solidaritu s Lawsnem, když zdůraznil, jak náročné je ovládat monopost RB21. Verstappen naznačil, že pokud by měl Lawson k dispozici více času, mohl by ukázat lepší výsledky. Podle něj je to právě charakteristiky vozu, který je přizpůsoben Verstappenovu stylu, co činí adaptaci pro ostatní jezdce obzvláště obtížnou.
Van der Garde neváhal Lawsona podpořit a vyjádřil přání, aby mu Red Bull dal více času a prostor ukázat své schopnosti. Připomněl, že Lawsonova cesta do F1 byla výsledkem tvrdé práce a odhodlání, a že takto rychlý konec může být pro jeho kariéru škodlivý. "Je to tvrdé, když tě tým zklame hned po několika závodech," dodal van der Garde a vyjádřil naději, že Liam využije svou šanci v Japonsku k tomu, aby všem ukázal, že jeho potenciál byl podceňován.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.