Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Charles Leclerc otevřeně přiznal, že nové vozy pro sezónu 2026 ho zatím příliš neoslovují a nemusí být tak zábavné na řízení jako ty současné. Naopak šéfové týmů, například James Vowles z Williamsu, jsou optimističtí a věří, že postupný vývoj přinese zlepšení, i když stále existují otázky kolem aerodynamiky, řízení energie a možností předjíždění.
Nová pravidla přinesou vozy s nižším přítlakem a vyšším odporem vzduchu, ale také výrazně odlišným hybridním pohonem s vyrovnaným poměrem spalovacího motoru a elektrické energie. To vyvolává debaty o tom, jaký vliv bude mít energetický management na závodní strategie a zda nebude třeba upravit pravidla, aby auta neztrácela výkon na rovinkách příliš brzy.
Zkušenosti z minulých zásadních změn ve Formuli 1 ukazují, že je běžné, že jezdci a týmy musí časem přejít přes počáteční frustrace a adaptovat se na nové podmínky. Toto období změn je vždy náročné, ale také přináší příležitost pro inovace a posun celé disciplíny.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, řekl, že i když nové vozy nemusí sedět všem jezdcům, Formule 1 musí zůstat rychlým a zajímavým sportem pro fanoušky. Jonathan Wheatley ze Sauberu zase upozornil, že změny jsou součástí dlouhodobého vývoje, který má vést ke zlepšení šampionátu.
Některé technické věci, například jak spolu budou fungovat hybridní motory a aktivní aerodynamika, ale pořád budí otázky. James Vowles z Williamsu zmínil, že není jasné, jestli nový „override režim“ skutečně pomůže při předjíždění. Neil Houldey z McLarenu dodal, že některá pravidla se dají ještě upravit, aby závody byly co nejzajímavější a fér.
FIA má možnost upravovat například výkon elektromotorů na různých tratích, podobně jako v minulosti měnila zóny DRS, aby se zvýšil počet předjíždění. I když se vývoj na sezonu 2025 blíží ke konci, šéfové týmů věří, že se v příštím roce s novými pravidly dobře vypořádají a zajistí tak napínavé a vyrovnané závody.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.