Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Charles Leclerc otevřeně přiznal, že nové vozy pro sezónu 2026 ho zatím příliš neoslovují a nemusí být tak zábavné na řízení jako ty současné. Naopak šéfové týmů, například James Vowles z Williamsu, jsou optimističtí a věří, že postupný vývoj přinese zlepšení, i když stále existují otázky kolem aerodynamiky, řízení energie a možností předjíždění.
Nová pravidla přinesou vozy s nižším přítlakem a vyšším odporem vzduchu, ale také výrazně odlišným hybridním pohonem s vyrovnaným poměrem spalovacího motoru a elektrické energie. To vyvolává debaty o tom, jaký vliv bude mít energetický management na závodní strategie a zda nebude třeba upravit pravidla, aby auta neztrácela výkon na rovinkách příliš brzy.
Zkušenosti z minulých zásadních změn ve Formuli 1 ukazují, že je běžné, že jezdci a týmy musí časem přejít přes počáteční frustrace a adaptovat se na nové podmínky. Toto období změn je vždy náročné, ale také přináší příležitost pro inovace a posun celé disciplíny.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, řekl, že i když nové vozy nemusí sedět všem jezdcům, Formule 1 musí zůstat rychlým a zajímavým sportem pro fanoušky. Jonathan Wheatley ze Sauberu zase upozornil, že změny jsou součástí dlouhodobého vývoje, který má vést ke zlepšení šampionátu.
Některé technické věci, například jak spolu budou fungovat hybridní motory a aktivní aerodynamika, ale pořád budí otázky. James Vowles z Williamsu zmínil, že není jasné, jestli nový „override režim“ skutečně pomůže při předjíždění. Neil Houldey z McLarenu dodal, že některá pravidla se dají ještě upravit, aby závody byly co nejzajímavější a fér.
FIA má možnost upravovat například výkon elektromotorů na různých tratích, podobně jako v minulosti měnila zóny DRS, aby se zvýšil počet předjíždění. I když se vývoj na sezonu 2025 blíží ke konci, šéfové týmů věří, že se v příštím roce s novými pravidly dobře vypořádají a zajistí tak napínavé a vyrovnané závody.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.