Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Charles Leclerc otevřeně přiznal, že nové vozy pro sezónu 2026 ho zatím příliš neoslovují a nemusí být tak zábavné na řízení jako ty současné. Naopak šéfové týmů, například James Vowles z Williamsu, jsou optimističtí a věří, že postupný vývoj přinese zlepšení, i když stále existují otázky kolem aerodynamiky, řízení energie a možností předjíždění.
Nová pravidla přinesou vozy s nižším přítlakem a vyšším odporem vzduchu, ale také výrazně odlišným hybridním pohonem s vyrovnaným poměrem spalovacího motoru a elektrické energie. To vyvolává debaty o tom, jaký vliv bude mít energetický management na závodní strategie a zda nebude třeba upravit pravidla, aby auta neztrácela výkon na rovinkách příliš brzy.
Zkušenosti z minulých zásadních změn ve Formuli 1 ukazují, že je běžné, že jezdci a týmy musí časem přejít přes počáteční frustrace a adaptovat se na nové podmínky. Toto období změn je vždy náročné, ale také přináší příležitost pro inovace a posun celé disciplíny.
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, řekl, že i když nové vozy nemusí sedět všem jezdcům, Formule 1 musí zůstat rychlým a zajímavým sportem pro fanoušky. Jonathan Wheatley ze Sauberu zase upozornil, že změny jsou součástí dlouhodobého vývoje, který má vést ke zlepšení šampionátu.
Některé technické věci, například jak spolu budou fungovat hybridní motory a aktivní aerodynamika, ale pořád budí otázky. James Vowles z Williamsu zmínil, že není jasné, jestli nový „override režim“ skutečně pomůže při předjíždění. Neil Houldey z McLarenu dodal, že některá pravidla se dají ještě upravit, aby závody byly co nejzajímavější a fér.
FIA má možnost upravovat například výkon elektromotorů na různých tratích, podobně jako v minulosti měnila zóny DRS, aby se zvýšil počet předjíždění. I když se vývoj na sezonu 2025 blíží ke konci, šéfové týmů věří, že se v příštím roce s novými pravidly dobře vypořádají a zajistí tak napínavé a vyrovnané závody.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.