Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Od začátku sezony 2025 se Ferrari potýká s nepříjemným technickým problémem. Monopost SF-25 jezdil příliš nízko nad asfaltem, což se ukázalo už v Austrálii a naplno se projevilo v Číně. Právě tam byl Lewis Hamilton diskvalifikován kvůli nadměrnému opotřebení tzv. skid-blocku – spodní části vozu, která chrání podlahu před poškozením. Ironií je, že jen o den dříve slavil vítězství ve sprintu.
V následujícím závodě v Japonsku Hamilton přiznal, že tým byl kvůli tomuto problému nucen zvýšit světlou výšku vozu. To však nevyhnutelně vedlo ke ztrátě výkonu – vyšší podvozek znamená nižší přítlak, a tím i horší přilnavost a rychlost v zatáčkách.
Podle reportéra Sky Sports F1 Teda Kravitze dostali oba jezdci Ferrari, tedy Hamilton i Charles Leclerc, během závodů opakovaně pokyn využívat taktiku „lift and coast“, informuje PlanetF1. To znamená sundat nohu z plynu na konci rovinek a umožnit, aby auto zpomalovalo samo díky odporu vzduchu. Cílem je zmírnit zatížení podvozku a zabránit dalšímu opotřebení spodní části vozu, které by mohlo znovu vést k diskvalifikaci.
Kravitz popsal i moment z týmového rádia, kdy Leclerc na opakované výzvy svého inženýra Bryana Bozziho reagoval frustrovaně: „Já to dělám, Bryane!“ Podle Kravitze se tato věta může stát jedním z památných momentů letošní sezony.
Zavedení této strategie je způsobem, jak Ferrari minimalizuje škody, aniž by muselo dramaticky měnit nastavení vozu. Zvýšit podvozek by sice problém řešilo, ale znamenalo by to značné zpomalení. Tím, že tým volí konzervativnější přístup, se snaží zachovat konkurenceschopnost bez ztráty pozice na trati.
Tato technika, běžně spojovaná s úsporou paliva nebo ochranou brzd, u Ferrari slouží především jako záchranný mechanismus pro samotnou konstrukci vozu. V rychlých pasážích s plnou nádrží totiž hrozí, že se auto kvůli přetížení ještě více přitiskne k zemi a poškodí podlahu – tedy zónu, na kterou jsou v aktuální aerodynamické éře kladeny extrémní nároky.
Navzdory těmto omezením se výsledky Ferrari v posledních závodech zlepšují. Leclerc se ve čtyřech posledních víkendech třikrát dostal na pódium a Hamilton si v Rakousku dojel pro čtvrté místo – své nejlepší umístění ve Ferrari dosud. Oba piloti navíc pozitivně hodnotí nové technické úpravy, které podle nich zlepšily stabilitu i výkon vozu.
Tým ale stále doufá v zásadní zlom, který by mohl přinést plánovaná úprava zadního zavěšení. Nový díl by měl debutovat s dalším zpožděním nakonec až ve Spa a cílem je definitivně vyřešit problémy se světlou výškou. Pokud vše půjde podle plánu, Ferrari by mohlo znovu získat možnost agresivnějších nastavení, která jsou klíčová pro boj o vítězství.
Zda se Ferrari skutečně vrátí mezi favority, ukážou následující závody. Jisté je, že pokud novinky nezaberou, bude muset tým nadále balancovat mezi ochranou techniky a maximálním výkonem – a jezdci zřejmě budou muset i dál zvedat nohu z plynu tam, kde by nejraději útočili naplno.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.