Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Od začátku sezony 2025 se Ferrari potýká s nepříjemným technickým problémem. Monopost SF-25 jezdil příliš nízko nad asfaltem, což se ukázalo už v Austrálii a naplno se projevilo v Číně. Právě tam byl Lewis Hamilton diskvalifikován kvůli nadměrnému opotřebení tzv. skid-blocku – spodní části vozu, která chrání podlahu před poškozením. Ironií je, že jen o den dříve slavil vítězství ve sprintu.
V následujícím závodě v Japonsku Hamilton přiznal, že tým byl kvůli tomuto problému nucen zvýšit světlou výšku vozu. To však nevyhnutelně vedlo ke ztrátě výkonu – vyšší podvozek znamená nižší přítlak, a tím i horší přilnavost a rychlost v zatáčkách.
Podle reportéra Sky Sports F1 Teda Kravitze dostali oba jezdci Ferrari, tedy Hamilton i Charles Leclerc, během závodů opakovaně pokyn využívat taktiku „lift and coast“, informuje PlanetF1. To znamená sundat nohu z plynu na konci rovinek a umožnit, aby auto zpomalovalo samo díky odporu vzduchu. Cílem je zmírnit zatížení podvozku a zabránit dalšímu opotřebení spodní části vozu, které by mohlo znovu vést k diskvalifikaci.
Kravitz popsal i moment z týmového rádia, kdy Leclerc na opakované výzvy svého inženýra Bryana Bozziho reagoval frustrovaně: „Já to dělám, Bryane!“ Podle Kravitze se tato věta může stát jedním z památných momentů letošní sezony.
Zavedení této strategie je způsobem, jak Ferrari minimalizuje škody, aniž by muselo dramaticky měnit nastavení vozu. Zvýšit podvozek by sice problém řešilo, ale znamenalo by to značné zpomalení. Tím, že tým volí konzervativnější přístup, se snaží zachovat konkurenceschopnost bez ztráty pozice na trati.
Tato technika, běžně spojovaná s úsporou paliva nebo ochranou brzd, u Ferrari slouží především jako záchranný mechanismus pro samotnou konstrukci vozu. V rychlých pasážích s plnou nádrží totiž hrozí, že se auto kvůli přetížení ještě více přitiskne k zemi a poškodí podlahu – tedy zónu, na kterou jsou v aktuální aerodynamické éře kladeny extrémní nároky.
Navzdory těmto omezením se výsledky Ferrari v posledních závodech zlepšují. Leclerc se ve čtyřech posledních víkendech třikrát dostal na pódium a Hamilton si v Rakousku dojel pro čtvrté místo – své nejlepší umístění ve Ferrari dosud. Oba piloti navíc pozitivně hodnotí nové technické úpravy, které podle nich zlepšily stabilitu i výkon vozu.
Tým ale stále doufá v zásadní zlom, který by mohl přinést plánovaná úprava zadního zavěšení. Nový díl by měl debutovat s dalším zpožděním nakonec až ve Spa a cílem je definitivně vyřešit problémy se světlou výškou. Pokud vše půjde podle plánu, Ferrari by mohlo znovu získat možnost agresivnějších nastavení, která jsou klíčová pro boj o vítězství.
Zda se Ferrari skutečně vrátí mezi favority, ukážou následující závody. Jisté je, že pokud novinky nezaberou, bude muset tým nadále balancovat mezi ochranou techniky a maximálním výkonem – a jezdci zřejmě budou muset i dál zvedat nohu z plynu tam, kde by nejraději útočili naplno.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.